IV Zmiana Regulaminu Organizacyjnego UMWP


Uchwała Nr 155 / 2260 /09
Zarządu Województwa Podlaskiego
z dnia  31 marca 2009 r.

w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego
Województwa Podlaskiego w Białymstoku

Na podstawie art. 41 ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1590, Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, Dz. U. z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, Dz. U. z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz. 1206, Dz. U. z 2006 r. Nr 126, poz. 875 i Nr 227, poz. 1658, Dz. U. z 2007 r. Nr 173, poz. 1218 oraz Dz. U. z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 216, poz. 1370 i Nr 223, poz. 1458) uchwala się co następuje:

§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku stanowiącym załącznik do uchwały Zarządu Województwa Podlaskiego Nr 74/941/08 z dnia 11 marca 2008 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 30:
a)  w pkt 2  lit. c, d, h, i otrzymują brzmienie:
„c) udzielanie instruktażu w zakresie stosowania instrukcji kancelaryjnej, z wyłączeniem jednolitego rzeczowego wykazu akt, archiwizacji akt,
d)  prowadzenie centralnych rejestrów kancelaryjnych: skarg i wniosków, aktów prawnych Marszałka, upoważnień i pełnomocnictw udzielonych przez Marszałka oraz rejestru interwencji posłów i senatorów Rzeczypospolitej Polskiej kierowanych do Zarządu i Marszałka,
h)  prowadzenie rejestru materiałów pokontrolnych z kontroli przeprowadzonych w Urzędzie przez Regionalną Izbę Obrachunkową, Najwyższą Izbę Kontroli, Wojewodę Podlaskiego i inne jednostki kontroli zewnętrznej,
i)  sporządzanie półrocznych informacji o wynikach przeprowadzonych kontroli zewnętrznych i kontroli przeprowadzonych w Urzędzie przez Regionalną Izbę Obrachunkową, Najwyższą Izbę Kontroli, Wojewodę Podlaskiego i inne jednostki kontroli zewnętrznej ze wskazaniem niedociągnięć,”,

b) w pkt 3 lit. p średnik zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. r, s, t, u w brzmieniu:
„r)  opracowywanie propozycji do projektu planu finansowego Urzędu w zakresie zadań departamentu w tym: utrzymanie etatów, szkolenia pracowników oraz sporządzanie sprawozdań z wykonania planu finansowego w tym zakresie,
s)    sporządzanie wniosków w trakcie roku budżetowego w sprawie zmian w planie finansowym Urzędu w zakresie realizowanych zadań departamentu,
t)   dokonywanie wydatków budżetowych, w zakresie należącym do kompetencji departamentu, w ramach kwot uchwalonych w planie finansowym Urzędu,
u)  współpraca z Podlaskim Urzędem Wojewódzkim dotycząca wykonywania zadań zleconych w zakresie przejęcia pracowników,  określenia liczby etatów, kosztów zatrudnienia i utrzymania pracowników oraz sporządzanie harmonogramów, analiz i sprawozdawczości w tym zakresie;”,

c) w pkt 4 lit. j kropkę zastępuje się przecinkiem i dodaje się lit. k w brzmieniu:
„k) zapewnienie organizacyjno-technicznej obsługi przyjmowania przez Marszałka, Wicemarszałków i Członków Zarządu obywateli zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków.”;

2) w § 36 w pkt 5 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 6 w brzmieniu:
„6) Samodzielne stanowisko pracy ds. procedury odwoławczej II instancji RPOWP, któremu nadaje się symbol „DPR. VI.”.”;

3) w § 38 w pkt 4  lit. g kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 5 w brzmieniu:
„5) Samodzielne stanowisko pracy ds. procedury odwoławczej II instancji RPOWP, do zadań, którego należy w szczególności:
a) przyjmowanie od instytucji odwoławczej I instancji wniosków o rozpatrzenie sprawy,
b) rozpatrywanie wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy,
c) informowanie wnioskodawców oraz instytucji odwoławczej I instancji o wynikach rozpatrywanych spraw,
d) prowadzenie rejestru przyjmowanych wniosków.”;

4) § 41, § 42, § 43 otrzymują brzmienie:
„§ 41. W Departamencie Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnym tworzy się następujące wewnętrzne komórki organizacyjne:
1) Referat Programowania i Koordynacji RPOWP, któremu nadaje się symbol „RPO.I.”;
2) Referat Oceny i Wyboru Wniosków Wspierających Rozwój Innowacyjności
i  Przedsiębiorczości, któremu nadaje się symbol „RPO.II.”;
3) Referat Oceny i Wyboru Wniosków Wspierających Rozwój Regionalny, któremu nadaje się symbol „RPO.III.”;
4) Referat Rozliczeń i Płatności Projektów Wspierających Rozwój Przedsiębiorczości
i Innowacyjności, któremu nadaje się symbol „RPO.IV.”;
5) Referat Rozliczeń i Płatności Projektów Wspierających Rozwój Regionalny, któremu nadaje się symbol „RPO.V.”;
6) Samodzielne stanowisko pracy ds. procedury odwoławczej I instancji, któremu nadaje się symbol „RPO.VI”;
7) Referat Kontroli RPOWP, któremu nadaje się symbol „RPO.VII”;
8) Referat Pomocy Technicznej, Informacji i Promocji RPOWP, któremu nadaje się symbol „RPO.VIII”;
9) Referat Finansów i Monitorowania RPOWP, któremu nadaje się symbol „RPO.IX”.

§ 42. Do zadań Departamentu Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnym należy w szczególności prowadzenie spraw z zakresu pełnienia roli Instytucji Zarządzającej RPOWP, w tym:
1) przygotowania Szczegółowego Opisu Priorytetów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013, Opisu Systemu Zarządzania i Kontroli RPOWP na lata 2007-2013 i Instrukcji Wykonawczej Instytucji Zarządzającej RPOWP na lata 2007-2013;
2) przygotowania i przekazania Komitetowi Monitorującemu do zatwierdzenia propozycji kryteriów wyboru projektów;
3) wyboru projektów, które będą dofinansowywane w ramach programu operacyjnego;
4) określania poziomu dofinansowania;
5) zawierania z beneficjentami umów o dofinansowanie;
6) rozpatrywania protestów od wyników oceny projektów;
7) określania kryteriów kwalifikowalności wydatków objętych dofinansowaniem;
8) zarządzania środkami finansowymi przeznaczonymi na realizację programu operacyjnego;
9) monitorowania postępów realizacji programu oraz stopnia osiągania jego celów;
10) ewaluacji programu;
11) prowadzenia kontroli realizacji programu i projektów;
12) odzyskiwania kwot nienależnie wypłaconych beneficjentom;
13) zapewniania właściwej informacji i promocji programu.

§ 43.  Zadania określone w § 42 realizują:
1) Referat Programowania i Koordynacji RPOWP, do zadań którego należy w szczególności:
a) opracowanie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013 i dokonywanie zmian w treści RPOWP,
b) przygotowywanie i aktualizacja dokumentów dotyczących zarządzania, wdrażania i kontroli RPOWP, w tym:
- Szczegółowego Opisu Priorytetów RPOWP na lata 2007-2013,
- Opisu Systemu Zarządzania i Kontroli RPOWP na lata 2007-2013,
- Instrukcji Wykonawczej Instytucji Zarządzającej RPOWP na lata 2007-2013,
- wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków w ramach RPOWP,
- kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań/osi priorytetowych i przedłożenie ich do akceptacji Komitetowi Monitorującemu Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego,
c) organizowanie oceny (ewaluacji) programu,
d) organizacyjno-techniczne przygotowanie i obsługa posiedzeń Komitetu Monitorującego RPOWP,
e) archiwizowanie dokumentacji związanej z RPOWP na zasadach określonych dla tego typu dokumentów,
f) przyjmowanie do oceny Rocznych Planów Działań Pomocy Technicznej, przeprowadzanie oceny formalnej oraz merytorycznej Rocznych Planów Działań Pomocy Technicznej, ogłaszanie wyników oceny i informowanie beneficjenta o wynikach oceny,
g) przygotowanie zbiorczego harmonogramu ogłaszania konkursów w ramach realizacji RPOWP,
h) przygotowanie zbiorczych list członków Komisji Oceny Projektów,
i) sprawozdawczość z realizacji RPOWP w zakresie zadań referatu,
j) ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie projektów złożonych do poszczególnych działań RPOWP w ramach prac Komisji Oceny Projektów,
k) współpraca z Komisją Europejską, Instytucją Koordynującą RPO, Instytucją Koordynującą Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia, Instytucją Certyfikującą, Instytucja Pośrednicząca w Certyfikacji i Instytucją Audytowi,
l) obsługa KSI (SIMIK 07-13) i SFC2007,
m)  powołanie, organizacja i przewodzenie pracom Grupy Sterującej Ewaluacją;

2) Referat Oceny i Wyboru Wniosków Wspierających Rozwój Innowacyjności i Przedsiębiorczości, do zadań którego, w ramach Osi Priorytetowej I i Działania 3.2, należy w szczególności:
a) organizowanie procesu naboru projektów w tym:
- przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,
- ogłaszanie konkursów,
- rejestracja wniosków,
- ocena poprawności formalnej,
b) organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym:
- ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie,
- obsługa prac Komisji Oceny Projektów,
- przygotowywanie list rankingowych,
- ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,
- informowanie beneficjentów o wynikach ocenionych wniosków,
c) organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania, w tym:
- przygotowywanie projektu uchwał Zarządu o wyborze wniosków do wsparcia,
- ogłaszanie decyzji Zarządu na stronie internetowej i w BIP,
d) obsługa KSI (SIMIK 07-13),
e) zawieranie pre-umów dla projektów kluczowych,
f) monitorowanie projektów kluczowych,
g) ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie projektów złożonych do poszczególnych działań RPOWP w ramach prac Komisji Oceny Projektów,
h) przygotowywanie umów dofinansowania projektów, w tym:
- informowanie beneficjenta o przyznanym dofinansowaniu i terminie podpisania umowy,
- kompletowanie niezbędnych załączników do umowy,
- prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,
i) udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją procedur dotyczących wdrażania RPOWP.
j) wykonywanie czynności związanych z kończeniem wdrażania ZPORR,
k)  sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie z realizacji obsługiwanych osi/działań i przekazywanie do Referatu Finansów i Monitorowania RPOWP,
l)  archiwizowanie dokumentacji związanej z RPOWP na zasadach określonych dla tego typu dokumentów;

3) Referat Oceny i Wyboru Wniosków Wspierających Rozwój Regionalny, do zadań którego, w ramach Osi Priorytetowej II – VI (z wyłączeniem  Działania 3.2), należy w szczególności:
a) organizowanie procesu naboru projektów, w tym:
- przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,
- ogłaszanie konkursów,
- rejestracja wniosków,
- ocena poprawności formalnej,
b) organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym:
- obsługa prac Komisji Oceny Projektów,
- przygotowywanie list rankingowych,
- ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,
- informowanie beneficjentów o wynikach ocenionych wniosków,
c) organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania, w tym:
- przygotowywanie projektu uchwał Zarządu o wyborze wniosków do wsparcia,
- ogłaszanie decyzji Zarządu na stronie internetowej i w BIP,
- sporządzanie w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,
d) obsługa KSI (SIMIK 07-13),
e) zawieranie pre-umów dla projektów kluczowych,
f) monitorowanie projektów kluczowych,
g) ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie projektów złożonych do poszczególnych działań RPOWP w ramach prac Komisji Oceny Projektów,
h) przygotowywanie umów dofinansowania projektów, w tym:
- informowanie beneficjenta o przyznanym dofinansowaniu i terminie podpisania umowy,
- kompletowanie niezbędnych załączników do umowy,
- prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,
i) udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją procedur dotyczących wdrażania RPOWP,
j) sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie z realizacji obsługiwanych osi/działań i przekazywanie do Referatu Finansów i Monitorowania RPOWP,
k) archiwizowanie dokumentacji związanej z RPOWP na zasadach określonych dla tego typu dokumentów;
4) Referat Rozliczeń i Płatności Projektów Wspierających Rozwój Przedsiębiorczości i Innowacyjności, do zadań którego, w ramach Osi Priorytetowej I i Działania 3.2, należy w szczególności:
a) przygotowywanie aneksów do umów dofinansowania projektów,
b) prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz przygotowywanie prognoz finansowych w ramach obsługiwanych osi/działań,
c) przyjmowanie i weryfikacja wniosków o płatność od Beneficjentów, w tym:
- ocena formalna i merytoryczna wniosków o płatność beneficjenta oraz dołączonych załączników,
- poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność,
- wystawianie dyspozycji przelewu środków w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski o płatność beneficjentów,
- sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie z realizacji obsługiwanych osi/działań i przekazywanie do Referatu Finansów i Monitorowania RPOWP,
- raportowanie oraz informowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych osi/działań RPOWP,
- sporządzanie dla obsługiwanych działań zbiorczych wniosków o refundację poniesionych wydatków,
d) przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki  finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
e) obsługa KSI (SIMIK 07-13);
f) udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją procedur dotyczących wdrażania RPOWP,
g) archiwizowanie dokumentacji związanej z RPOWP na zasadach określonych dla tego typu dokumentów;

5) Referat Oceny i Wyboru Wniosków Wspierających Rozwój Regionalny, do zadań którego, w ramach Osi Priorytetowej II – VI (z wyłączeniem Działania 3.2), należy w szczególności:
a) przygotowywanie aneksów do umów dofinansowania projektów,
b) prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz przygotowywanie prognoz finansowych w ramach obsługiwanych osi/działań,
c) przyjmowanie i weryfikacja wniosków o płatność od Beneficjentów, w tym:
- ocena formalna i merytoryczna wniosków o płatność beneficjenta oraz dołączonych załączników,
- poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność,
- wystawianie dyspozycji przelewu środków w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski o płatność beneficjentów,
- sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie z realizacji obsługiwanych osi/działań i przekazywanie do Referatu Finansów i Monitorowania RPOWP,
- raportowanie oraz informowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych osi/działań RPOWP,
- sporządzanie dla obsługiwanych działań zbiorczych wniosków o refundację poniesionych wydatków,
d) przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
e) obsługa KSI (SIMIK 07-13);
f) udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją procedur dotyczących wdrażania RPOWP,
g) archiwizowanie dokumentacji związanej z RPOWP na zasadach określonych dla tego typu dokumentów;

6) Samodzielne stanowisko pracy ds. procedury odwoławczej I instancji, do zadań którego należy w szczególności:
a) przyjmowanie i rozpatrywanie protestów - składnych przez wnioskodawców - od negatywnej oceny projektów,
b) przyjmowanie i przekazywanie do II instancji wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy,
c) prowadzenie rejestru odwołań w ramach etapu przedsądowego,
d) prowadzenie rejestru skarg w ramach etapu postępowania przed sądami administracyjnymi,
e) współdziałanie z Biurem Prawnym w zakresie wnoszenia przez IZ skargi kasacyjnej do Naczelnego Sądu Administracyjnego,
f)  archiwizowanie dokumentacji związanej z RPOWP na zasadach określonych dla tego typu dokumentów;

7) Referat Kontroli RPOWP, do zadań którego należy w szczególności:
a) przygotowywanie projektów planów kontroli na miejscu realizacji projektów współfinansowanych w ramach  Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego i Działania 3.4 ZPORR,
b) dokonywanie kontroli na miejscu realizacji projektów realizowanych na podstawie zawartych umów o dofinansowanie/wydanych decyzji oraz analiza raportów z kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty w powyższym zakresie,
c) sporządzanie informacji pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli,
d) przygotowywanie raportów o nieprawidłowościach oraz zestawień nieprawidłowości wykrytych przez referat, w zakresie projektów realizowanych w ramach RPOWP oraz Działania 3.4 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego na lata 2004 - 2006 (ZPORR) i przekazywanie ich do koordynatora,
e) wprowadzanie danych z zakresu pracy referatu do KSI (SIMIK 07-13),
f) przygotowywanie projektów zaleceń pokontrolnych oraz weryfikacja wdrażania zaleceń pokontrolnych przez beneficjentów;
g) udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją procedur dotyczących wdrażania RPOWP,
h) archiwizowanie dokumentacji związanej z RPOWP na zasadach określonych dla tego typu dokumentów;

8) Referat Pomocy Technicznej, Informacji i Promocji RPOWP, do zadań którego należy w szczególności:
a) przyjmowanie i rejestr wniosków składanych przez beneficjentów w trakcie ogłoszonych konkursów w ramach RPOWP,
b) wykonywanie czynności kancelaryjnych, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, w tym  koordynowanie obiegu korespondencji wpływającej do departamentu,
c) prowadzenie spraw pracowniczych pracowników departamentu,
d) zapewnienie pracownikom departamentu materialno-technicznych warunków pracy,
e) prowadzenie ewidencji mienia przekazanego departamentowi,
f) prowadzenie ewidencji delegacji pracowników departamentu,
g) współdziałanie z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie zapewnienia departamentowi, ze względu na jego lokalizację, odpowiednich warunków pracy, w tym utrzymania obiektu, zapewnienia transportu, zaopatrzenia oraz obsługi informatycznej,
h) wdrażanie pomocy technicznej RPOWP, w tym:
- przygotowanie Rocznych Planów Działań Pomocy Technicznej,
- przygotowanie wniosków beneficjenta o płatność,
- monitorowanie i raportowanie,
i) prowadzenie punktu informacyjnego RPOWP, w tym:
- udzielanie informacji potencjalnym beneficjentom i beneficjentom osobiście, telefonicznie i drogą elektroniczną o możliwościach wsparcia przedsięwzięć, dotyczących w szczególności priorytetów, działań, poddziałań oraz rodzajów projektów, terminów składania wniosków, kwalifikowalności wydatków, wstępnej oceny kwalifikowalności potencjalnego beneficjenta, kwalifikowalności wydatków, poziomu dofinansowania projektów, kryteriów wyboru projektów, zasad wypełniania wniosku wraz z niezbędnymi załącznikami,
- upowszechnianie informacji o projektach realizowanych w ramach RPOWP,
- upowszechnianie informacji o RPOWP,
- przekazywanie informacji dotyczących efektów wykorzystania środków strukturalnych w regionie,
j) realizacja działań promocyjnych RPOWP, w tym:
- organizacja szkoleń, konferencji, seminariów dla beneficjentów,
- przygotowanie i dystrybucja materiałów promocyjnych,
- prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem sprawozdań i informacji o promocji na terenie Województwa,
k) przygotowywanie i prowadzenie projektów własnych Urzędu współfinansowanych z Funduszy Unii Europejskiej;
l) udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją procedur dotyczących wdrażania RPOWP,
m) archiwizowanie dokumentacji związanej z RPOWP na zasadach określonych dla tego typu dokumentów;
9) Referat Finansów i Monitorowania RPOWP, do zadań którego należy w szczególności:
a) przygotowywanie szacunków wydatków na realizację RPOWP, w tym zapotrzebowania na środki dotacji rozwojowej,
b) weryfikacja wniosków beneficjenta o płatność w ramach pomocy technicznej,
c) sporządzanie poświadczenia wydatków oraz wniosków o płatność okresową od Instytucji Zarządzającej RPOWP do Instytucji Certyfikującej,
d) sporządzanie harmonogramów i wniosków o transze dotacji rozwojowej oraz prognoz płatności,
e) prowadzenie rejestru kwot podlegających procedurze odzyskiwania oraz kwot wycofanych w KSI (SIMIK 07-13),
f) raportowanie o nieprawidłowościach RPOWP,
g) monitorowanie postępów realizacji RPOWP, w tym zasady n+2/n+3,
h) monitorowanie nieprawidłowości w ramach RPOWP,
i) obsługa KSI (SIMIK 07-13) oraz SFC2007,
j) sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych i końcowych z realizacji RPOWP,
k) sporządzanie informacji miesięcznej z realizacji RPOWP,
l) udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją procedur dotyczących wdrażania RPOWP,
m) wykonywanie czynności związanych z kończeniem wdrażania ZPORR,
n) ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie projektów złożonych do poszczególnych działań RPOWP w ramach prac Komisji Oceny Projektów,
o) archiwizowanie dokumentacji związanej z RPOWP na zasadach określonych dla tego typu dokumentów,
p) prowadzenie rejestru decyzji wydanych na podstawie art. 211 ustawy o finansach publicznych w ramach RPOWP.”;

5) w § 130 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 130. 1. Skargi i wnioski wpływające do Urzędu, w tym skargi dotyczące zadań lub działalności Zarządu i Marszałka podlegają rejestracji w centralnym rejestrze skarg i wniosków, prowadzonym przez Departament Organizacji i Kadr.”;

6) § 131 otrzymuje brzmienie:
„§ 131. Rejestrowanie oraz kontrolę terminowego załatwiania skarg i wniosków oraz petycji i listów dyrektorzy departamentów powierzają imiennie wyznaczonym pracownikom.”;

7) § 145, § 146  otrzymują brzmienie:
„§ 145. 1. Interwencje posłów i senatorów Rzeczypospolitej Polskiej kierowane do Zarządu i Marszałka dla załatwienia sprawy wnoszone w imieniu własnym albo w imieniu wyborcy lub wyborców podlegają rejestracji w rejestrze prowadzonym przez Departament Organizacji i Kadr.
2.  Odpowiedzi na wystąpienia posłów i senatorów podpisuje Marszałek.
§ 146.  Interwencje posłów i senatorów Rzeczypospolitej Polskiej kierowane do Sejmiku oraz Przewodniczącego Sejmiku dla załatwienia sprawy wnoszone w imieniu własnym albo w imieniu wyborcy lub wyborców podlegają rejestracji w rejestrze prowadzonym przez Biuro Sejmiku Województwa Podlaskiego i są załatwiane przez Biuro zgodnie z dyspozycją Przewodniczącego.”;

8) w § 150 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Sporządzanie półrocznych informacji o wynikach przeprowadzonych kontroli zewnętrznych i kontroli przeprowadzonych w Urzędzie przez Regionalną Izbę Obrachunkową, Najwyższą Izbę Kontroli, Wojewodę Podlaskiego i inne jednostki kontroli zewnętrznej ze wskazaniem niedociągnięć.”.

 


§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Marszałkowi Województwa Podlaskiego.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Powrót na początek strony