II Zmiana Regulaminu Organizacyjnego UMWP

Uchwała Nr 113/1561/08
Zarządu Województwa Podlaskiego
z dnia 2 września 2008 r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego
Województwa Podlaskiego w Białymstoku

       Na podstawie art. 41 ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1590, Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz. 558, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, Dz. U. z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, Dz. U. z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz. 1206, Dz. U. z 2006 r. Nr 126, poz. 875 i Nr 227, poz. 1658 oraz Dz. U. z 2007 r. Nr 173, poz. 1218) uchwala się co następuje:
      
       § 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku stanowiącym załącznik Nr 1 do uchwały Zarządu Województwa Podlaskiego Nr 74/941/08 z dnia 11 marca 2008 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku wprowadza się następujące zmiany:
1) § 40 – 43 otrzymują brzmienie:
       § 40. Departamentem Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnym kieruje dyrektor Departamentu przy pomocy jednego zastępcy.
       § 41. W Departamencie Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnym tworzy się następujące wewnętrzne komórki organizacyjne:
1) Referat Programowania i Koordynacji RPOWP, któremu nadaje się symbol „RPO.I.”;
2) Referat Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Innowacyjność i Instytucje Otoczenia Biznesu, któremu nadaje się symbol „RPO.II.”;
3) Referat Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Rozwój Przedsiębiorczości, któremu nadaje się symbol „RPO.III.”;
4) Referat Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Rozwój Transportu, któremu nadaje się symbol „RPO.IV.”;
5) Referat Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Rozwój Turystyki i Kultury, któremu nadaje się symbol „RPO.V.”;
6) Referat Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego, Infrastruktury Społecznej i Ochrony Środowiska, któremu nadaje się symbol „RPO.VI.”;
7) Referat Kontroli RPOWP, któremu nadaje się symbol „RPO.VII”;
8) Referat Pomocy Technicznej, Informacji i Promocji RPOWP, któremu nadaje się symbol „RPO.VIII”;
9) Referat Finansów i Monitorowania RPOWP, któremu nadaje się symbol „RPO.IX”.
       § 42. Do zadań Departamentu Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnym należy w szczególności prowadzenie spraw z zakresu pełnienia roli Instytucji Zarządzającej RPOWP, w tym:
1) przygotowania Szczegółowego Opisu Priorytetów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013, Opisu Systemu Zarządzania i Kontroli RPOWP na lata 2007-2013 i Instrukcji Wykonawczej Instytucji Zarządzającej RPOWP na lata 2007-2013;
2) przygotowania i przekazania Komitetowi Monitorującemu do zatwierdzenia propozycji kryteriów wyboru projektów;
3) wyboru projektów, które będą dofinansowywane w ramach programu operacyjnego;
4) określania poziomu dofinansowania;
5) zawierania z beneficjentami umów o dofinansowanie;
6) określania kryteriów kwalifikowalności wydatków objętych dofinansowaniem;
7) zarządzania środkami finansowymi przeznaczonymi na realizację programu operacyjnego;
8) monitorowania postępów realizacji programu oraz stopnia osiągania jego celów;
9) ewaluacji programu;
10) prowadzenia kontroli realizacji programu i projektów;
11) odzyskiwania kwot nienależnie wypłaconych beneficjentom;
12) zapewniania właściwej informacji i promocji programu.
       § 43. 1. Zadania określone w § 42 realizują:
1) Referat Programowania i Koordynacji RPOWP, do zadań którego należy w szczególności:
a) opracowanie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013 i dokonywanie zmian w treści RPOWP,
b) przygotowywanie i aktualizacja dokumentów dotyczących zarządzania, wdrażania i kontroli RPOWP, w tym:
- Szczegółowego Opisu Priorytetów RPOWP na lata 2007-2013,
- Opisu Systemu Zarządzania i Kontroli RPOWP na lata 2007-2013,
- Instrukcji Wykonawczej Instytucji Zarządzającej RPOWP na lata 2007-2013,
- wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków w ramach RPOWP,
- kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań/osi priorytetowych i przedłożenie ich do akceptacji Komitetowi Monitorującemu Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego,
c) organizowanie oceny (ewaluacji) programu,
d) organizacyjno-techniczne przygotowanie i obsługa posiedzeń Komitetu Monitorującego RPOWP,
e) archiwizowanie dokumentacji związanej z zarządzaniem RPOWP na zasadach określonych dla tego typu dokumentów,
f) przyjmowanie do oceny Rocznych Planów Działań Pomocy Technicznej, przeprowadzanie oceny formalnej oraz merytorycznej Rocznych Planów Działań Pomocy Technicznej, ogłaszanie wyników oceny i informowanie beneficjenta o wynikach oceny,
g) prowadzenie rejestru odwołań od decyzji podjętych na poszczególnych etapach procedury wyboru projektów,
h) przygotowanie zbiorczego harmonogramu ogłaszania konkursów w ramach realizacji RPOWP,
i) przygotowanie zbiorczych list członków Komisji Oceny Projektów,
j) sprawozdawczość z realizacji RPOWP w zakresie zadań referatu,
k) ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie projektów złożonych do poszczególnych działań RPOWP w ramach prac Komisji Oceny Projektów,
l) współpraca z Komisją Europejską, Instytucją Koordynującą RPO, Instytucją Koordynującą Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia, Instytucją Certyfikującą, Instytucja Pośrednicząca w Certyfikacji i Instytucją Audytowi,
m) obsługa KSI (SIMIK 07-13) i SFC2007;
2) Referat Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Innowacyjność i Instytucje Otoczenia Biznesu, do zadań którego, w ramach obsługi projektów wspierających innowacyjność i instytucje otoczenia biznesu, należy w szczególności:
a) organizowanie procesu naboru projektów, w tym:
- przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,
- ogłaszanie konkursów,
- rejestracja wniosków,
- ocena poprawności formalnej,
b) organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym:
- ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie,
- obsługa prac Komisji Oceny Projektów,
- przygotowywanie list rankingowych,
- ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,
- informowanie beneficjentów o wynikach ocenionych wniosków,
c) organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania, w tym:
- przygotowywanie projektu uchwał Zarządu o wyborze wniosków do wsparcia,
- ogłaszanie decyzji Zarządu na stronie internetowej i w BIP,
d) przygotowywanie umów dofinansowania projektów, w tym:
- informowanie beneficjenta o przyznanym dofinansowaniu i terminie podpisania umowy,
- kompletowanie niezbędnych załączników do umowy, w tym harmonogramu płatności, zabezpieczeń umowy,
- prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,
- wprowadzanie zmian do umów w formie aneksów,
e) prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz rozliczanie finansowe projektów, w tym:
- weryfikacja formalna i merytoryczna części sprawozdawczej i finansowej wniosków o płatność beneficjenta (wraz z dołączoną dokumentacją) oraz sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych o udzielonej pomocy publicznej,
- poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność beneficjentów,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie z realizacji obsługiwanych działań RPOWP i przekazywanie do Referatu Finansów i Monitorowania RPOWP,
- raportowanie oraz informowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych działań RPOWP,
- sporządzanie dla obsługiwanych działań zbiorczych wniosków o refundację poniesionych wydatków, wystawianie zleceń płatności w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski o płatność beneficjentów,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
- sporządzanie w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,
f) obsługa KSI (SIMIK 07-13);
3) Referat Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Rozwój Przedsiębiorczości, do zadań którego, w ramach obsługi projektów wspierających rozwój przedsiębiorczości, należy w szczególności:
a) organizowanie procesu naboru projektów, w tym:
- przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,
- ogłaszanie konkursów,
- rejestracja wniosków,
- ocena poprawności formalnej,
b) organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym:
- obsługa prac Komisji Oceny Projektów,
- przygotowywanie list rankingowych,
- ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,
- informowanie beneficjentów o wynikach ocenionych wniosków,
c) organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania, w tym:
- przygotowywanie projektu uchwał Zarządu o wyborze wniosków do wsparcia,
- ogłaszanie decyzji Zarządu na stronie internetowej i w BIP,
d) przygotowywanie umów dofinansowania projektów, w tym:
- informowanie beneficjenta o przyznanym dofinansowaniu i terminie podpisania umowy,
- kompletowanie niezbędnych załączników do umowy, w tym harmonogramu płatności, zabezpieczeń umowy,
- prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,
- wprowadzanie zmian do umów w formie aneksów,
e) prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz rozliczanie finansowe projektów, w tym:
- weryfikacja formalna i merytoryczna części sprawozdawczej i finansowej wniosków o płatność beneficjenta (wraz z dołączoną dokumentacją) oraz sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych o udzielonej pomocy publicznej,
- poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność beneficjentów,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie z realizacji obsługiwanych działań RPOWP i przekazywanie do Referatu Finansów i Monitorowania RPOWP,
- raportowanie oraz informowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych działań RPOWP,
- sporządzanie dla obsługiwanych działań zbiorczych wniosków o refundację poniesionych wydatków, wystawianie zleceń płatności w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski o płatność beneficjentów,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
- sporządzanie w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,
f) obsługa KSI (SIMIK 07-13),
g) wykonywanie czynności związanych z wdrażaniem Działania 3.4 ZPORR;
4) Referat Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Rozwój Transportu, do zadań którego, w ramach obsługi projektów wspierających rozwój transportu, należy w szczególności:
a) organizowanie procesu naboru projektów, w tym:
- przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,
- ogłaszanie konkursów,
- rejestracja wniosków,
- ocena poprawności formalnej,
b) organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym:
- ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie,
- obsługa prac Komisji Oceny Projektów,
- przygotowywanie list rankingowych,
- ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,
- informowanie beneficjentów o wynikach ocenionych wniosków,
c) organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania, w tym:
- przygotowywanie projektu uchwał Zarządu o wyborze wniosków do wsparcia,
- ogłaszanie decyzji Zarządu na stronie internetowej i w BIP,
d) przygotowywanie umów dofinansowania projektów, w tym:
- informowanie beneficjenta o przyznanym dofinansowaniu i terminie podpisania umowy,
- kompletowanie niezbędnych załączników do umowy, w tym harmonogramu płatności, zabezpieczeń umowy,
- prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,
- wprowadzanie zmian do umów w formie aneksów,
e) prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz rozliczanie finansowe projektów, w tym:
- weryfikacja formalna i merytoryczna części sprawozdawczej i finansowej wniosków o płatność beneficjenta (wraz z dołączoną dokumentacją), oraz sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych o udzielonej pomocy publicznej,
- poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność beneficjentów,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie z realizacji obsługiwanych działań RPOWP i przekazywanie do Referatu Finansów i Monitorowania RPOWP,
- raportowanie oraz informowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych działań RPOWP,
- sporządzanie dla obsługiwanych działań zbiorczych wniosków o refundację poniesionych wydatków, wystawianie zleceń płatności w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski o płatność beneficjentów,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
- sporządzanie w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,
f) obsługa KSI (SIMIK 07-13);
5) Referat Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Rozwój Turystyki i Kultury, do zadań którego, w ramach obsługi projektów wspierających rozwój turystyki i kultury, należy w szczególności:
a) organizowanie procesu naboru projektów, w tym:
- przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,
- ogłaszanie konkursów,
- rejestracja wniosków,
- ocena poprawności formalnej,
b) organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym:
- ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie,
- obsługa prac Komisji Oceny Projektów,
- przygotowywanie list rankingowych,
- ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,
- informowanie beneficjentów o wynikach ocenionych wniosków,
c) organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania, w tym:
- przygotowywanie projektu uchwał Zarządu o wyborze wniosków do wsparcia,
- ogłaszanie decyzji Zarządu na stronie internetowej i w BIP,
d) przygotowywanie umów dofinansowania projektów, w tym:
- informowanie beneficjenta o przyznanym dofinansowaniu i terminie podpisania umowy,
- kompletowanie niezbędnych załączników do umowy, w tym harmonogramu płatności, zabezpieczeń umowy,
- prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,
- wprowadzanie zmian do umów w formie aneksów,
e) prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz rozliczanie finansowe projektów, w tym:
- weryfikacja formalna i merytoryczna części sprawozdawczej i finansowej wniosków o płatność beneficjenta (wraz z dołączoną dokumentacją), oraz sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych o udzielonej pomocy publicznej,
- poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność beneficjentów,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie z realizacji obsługiwanych działań RPOWP i przekazywanie do Referatu Finansów i Monitorowania RPOWP,
- raportowanie oraz informowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych działań RPOWP,
- sporządzanie dla obsługiwanych działań zbiorczych wniosków o refundację poniesionych wydatków, wystawianie zleceń płatności w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski o płatność beneficjentów,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
- sporządzanie w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,
f) obsługa KSI (SIMIK 07-13);
6) Referat Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego, Infrastruktury Społecznej i Ochrony Środowiska, do zadań którego, w ramach obsługi projektów wspierających rozwój społeczeństwa informacyjnego, infrastruktury społecznej i ochrony środowiska, należy w szczególności:
a) organizowanie procesu naboru projektów, w tym:
- przygotowywanie harmonogramów naboru projektów,
- ogłaszanie konkursów,
- rejestracja wniosków,
- ocena poprawności formalnej,
b) organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym:
- ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie,
- obsługa prac Komisji Oceny Projektów,
- przygotowywanie list rankingowych,
- ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,
- informowanie beneficjentów o wynikach ocenionych wniosków,
c) organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania, w tym:
- przygotowywanie projektu uchwał Zarządu o wyborze wniosków do wsparcia,
- ogłaszanie decyzji Zarządu na stronie internetowej i w BIP,
d) przygotowywanie umów dofinansowania projektów, w tym:
- informowanie beneficjenta o przyznanym dofinansowaniu i terminie podpisania umowy,
- kompletowanie niezbędnych załączników do umowy, w tym harmonogramu płatności, zabezpieczeń umowy,
- prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,
- wprowadzanie zmian do umów w formie aneksów,
e) prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz rozliczanie finansowe projektów, w tym:
- weryfikacja formalna i merytoryczna części sprawozdawczej i finansowej wniosków o płatność beneficjenta (wraz z dołączoną dokumentacją) oraz sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych o udzielonej pomocy publicznej,
- poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność beneficjentów,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie z realizacji obsługiwanych działań RPOWP i przekazywanie do Referatu Finansów i Monitorowania RPOWP,
- raportowanie oraz informowanie o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych działań RPOWP,
- sporządzanie dla obsługiwanych działań zbiorczych wniosków o refundację poniesionych wydatków, wystawianie zleceń płatności w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski o płatność beneficjentów,
- przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
- sporządzanie w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,
f) obsługa KSI (SIMIK 07-13);
7) Referat Kontroli RPOWP, do zadań którego należy w szczególności:
a) przygotowywanie projektów planów kontroli na miejscu realizacji projektów współfinansowanych w ramach  Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego i Działania 3.4 ZPORR,
b) dokonywanie kontroli na miejscu realizacji projektów realizowanych na podstawie zawartych umów o dofinansowanie/wydanych decyzji oraz analiza raportów z kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty w powyższym zakresie,
c) sporządzanie informacji pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli,
d) przygotowywanie raportów o nieprawidłowościach oraz zestawień nieprawidłowości wykrytych przez referat, w zakresie projektów realizowanych w ramach RPOWP oraz Działania 3.4 Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego na lata 2004 - 2006 (ZPORR) i przekazywanie ich do koordynatora,
e) wprowadzanie danych z zakresu pracy referatu do KSI (SIMIK 07-13),
f) przygotowywanie projektów zaleceń pokontrolnych oraz weryfikacja wdrażania zaleceń pokontrolnych przez beneficjentów;
8) Referat Pomocy Technicznej, Informacji i Promocji RPOWP, do zadań którego należy w szczególności:
a) przyjmowanie i rejestr wniosków składanych przez beneficjentów w trakcie ogłoszonych konkursów w ramach RPOWP,
b) wykonywanie czynności kancelaryjnych, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, w tym  koordynowanie obiegu korespondencji wpływającej do departamentu,
c) prowadzenie spraw pracowniczych pracowników departamentu,
d) zapewnienie pracownikom departamentu materialno-technicznych warunków pracy,
e) prowadzenie ewidencji mienia przekazanego departamentowi,
f) prowadzenie ewidencji delegacji pracowników departamentu,
g) współdziałanie z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie zapewnienia departamentowi, ze względu na jego lokalizację, odpowiednich warunków pracy, w tym utrzymania obiektu, zapewnienia transportu, zaopatrzenia oraz obsługi informatycznej,
h) wdrażanie pomocy technicznej RPOWP, w tym:
- przygotowanie Rocznych Planów Działań Pomocy Technicznej,
- przygotowanie wniosków beneficjenta o płatność,
- monitorowanie i raportowanie,
i) prowadzenie punktu informacyjnego RPOWP, w tym:
- udzielanie informacji potencjalnym beneficjentom i beneficjentom osobiście, telefonicznie i drogą elektroniczną o możliwościach wsparcia przedsięwzięć, dotyczących w szczególności priorytetów, działań, poddziałań oraz rodzajów projektów, terminów składania wniosków, kwalifikowalności wydatków, wstępnej oceny kwalifikowalności potencjalnego beneficjenta, kwalifikowalności wydatków, poziomu dofinansowania projektów, kryteriów wyboru projektów, zasad wypełniania wniosku wraz z niezbędnymi załącznikami,
- upowszechnianie informacji o projektach realizowanych w ramach RPOWP,
- upowszechnianie informacji o RPOWP,
- przekazywanie informacji dotyczących efektów wykorzystania środków strukturalnych w regionie,
j) realizacja działań promocyjnych RPOWP, w tym:
- organizacja szkoleń, konferencji, seminariów dla beneficjentów,
- przygotowanie i dystrybucja materiałów promocyjnych,
- prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem sprawozdań i informacji o promocji na terenie Województwa,
k) przygotowywanie i prowadzenie projektów własnych Urzędu współfinansowanych z Funduszy Unii Europejskiej;
9) Referat Finansów i Monitorowania RPOWP, do zadań którego należy w szczególności:
a) przygotowywanie szacunków wydatków na realizację RPOWP i Działania 3.4 ZPORR, w tym zapotrzebowania na środki dotacji rozwojowej,
b) weryfikacja wniosków beneficjenta o płatność w ramach pomocy technicznej,
c) sporządzanie poświadczenia wydatków oraz wniosków o płatność okresową od Instytucji Zarządzającej RPOWP do Instytucji Certyfikującej,
d) sporządzanie harmonogramów i wniosków o transze dotacji rozwojowej oraz prognoz płatności,
e) prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem środków finansowych na współfinansowanie Działania 3.4 ZPORR,
f) weryfikacja wniosków o płatność dla projektów współfinansowanych w ramach ZPORR, Działania 3.4,
g) prowadzenie rejestru kwot podlegających procedurze odzyskiwania oraz kwot wycofanych w KSI (SIMIK 07-13),
h) raportowanie o nieprawidłowościach RPOWP,
i) prowadzenie rejestru wykrytych nieprawidłowości RPOWP,
j) monitorowanie postępów realizacji RPOWP, w tym wykorzystania dotacji rozwojowej,
k) monitorowanie nieprawidłowości w ramach RPOWP,
l) obsługa KSI (SIMIK 07-13) oraz SFC2007,
m) sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych i końcowych z realizacji RPOWP,
n) sporządzanie informacji miesięcznej z realizacji RPOWP,
o) sporządzanie informacji miesięcznej nt. stanu realizacji ZPORR w Województwie w ramach sprawozdawczości dla Instytucji Pośredniczącej,
p) sporządzanie okresowych, rocznych i końcowych raportów z realizacji działań ZPORR wdrażanych przez Samorząd Województwa w ramach sprawozdawczości dla Instytucji Pośredniczącej,
q) współuczestnictwo w przygotowaniu raportów kwartalnych, rocznych, a także raportu końcowego nt. wdrażania komponentu wojewódzkiego ZPORR (współpraca w tym zakresie z Oddziałem Monitoringu i Raportowania w Instytucji Pośredniczącej w zarządzaniu komponentem wojewódzkim ZPORR),
r) monitorowanie oddziaływania interwencji komponentu wojewódzkiego na sytuację społeczno-gospodarczą regionu poprzez pomiar wskaźników oddziaływania działań ZPORR wdrażanych przez Samorząd Województwa i przygotowywanie części raportu rocznego oraz raportu końcowego z wdrażania komponentu wojewódzkiego dotyczącego oddziaływania Programu.
       2. Zadania Referatu Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Innowacyjność i Instytucje Otoczenia Biznesu określone w ust. 1 pkt 2 lit. b i lit. e, Referatu Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Rozwój Przedsiębiorczości określone w ust. 1 pkt 3 lit. b i lit. e, Referatu Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Rozwój Transportu określone w ust. 1 pkt  4 lit. b i lit. e, Referatu Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Rozwój Turystyki i Kultury określone w ust. 1 pkt 5 lit. b i lit. e, Referatu Wdrażania Działań RPOWP Wspierających Rozwój Społeczeństwa Informacyjnego, Infrastruktury Społecznej i Ochrony Środowiska określone w ust. 1 pkt 6 lit. b i lit. e realizowane są zgodnie z zasadą rozdziału funkcji - pracownik dokonujący oceny wniosku o dofinansowanie nie rozpatruje wniosku o płatność tego samego projektu.”;

2) § 49 otrzymuje brzmienie:
       „§ 49. W Departamencie Rozwoju Obszarów Wiejskich tworzy się następujące wewnętrzne komórki organizacyjne: 
1) Referat Regionalnej Polityki Rolnej, któremu nadaje się symbol "ROW.I.";
2) Referat Wdrażania Projektów, któremu nadaje się symbol "ROW.II.";
3) Referat Kontroli Projektów, któremu nadaje się symbol "ROW.III.";
4) Referat Autoryzacji Płatności, któremu nadaje się symbol "ROW.IV.";
5) Referat ds. Pomocy Technicznej, któremu nadaje się symbol "ROW.V.";
6) Referat ds. wdrażania Osi Leader, któremu nadaje się symbol "ROW.VI.";
7) Samodzielne stanowisko pracy ds. funkcjonowania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich, któremu nadaje się symbol "ROW.VII.";
8) Samodzielne stanowisko pracy ds. kancelaryjno-biurowych, któremu nadaje się symbol "ROW.VIII.";
9) Samodzielne stanowisko pracy ds. Monitoringu i Sprawozdawczości, któremu nadaje się symbol „ROW.IX”.”;

3) w § 51:
      a) pkt 5 i 6 otrzymują brzmienie:
„5) Referat ds. Pomocy Technicznej, do zadań którego należy realizacja zadań związanych
z wdrażaniem Programu Rozwoju  Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013 (PROW)
oraz Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz  rozwój obszarów wiejskich 2004-2006", a w szczególności:
a) przygotowanie projektów pomocy technicznej,
b) przygotowanie wniosków o refundację poniesionych wydatków,
c) monitorowanie i raportowanie pomocy technicznej,
d) prowadzenie punktu informacyjnego PROW, w tym:
- rozpowszechnianie informacji na temat programów współfinansowanych przez Wspólnotę  Europejską,
- informowanie o możliwościach wsparcia z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich,
- przekazywanie informacji dotyczących efektów wykorzystania środków z PROW w regionie,
- pomoc w wypełnianiu formularzy aplikacyjnych,
- upowszechnianie informacji o Unii Europejskiej oraz informowanie o zasadach dotyczących  współfinansowania projektów,
e) realizacja działań promocyjnych PROW, w tym:
- organizacja szkoleń, konferencji, seminariów dla beneficjentów,
- przygotowanie i dystrybucja materiałów promocyjnych,
- prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem sprawozdań i informacji o promocji na terenie Województwa;
6) Referat ds. wdrażania Osi Leader, do zadań którego należy w szczególności:
a) prowadzenie spraw związanych z rejestracją LGD,
b) organizowanie procesu naboru projektów w ramach Osi 4 PROW,
c) organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie,
d) organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania,
e) przygotowywanie projektów umów dofinansowania projektów,
f) prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów,
g) obsługa Systemu Informatycznego,
h) prowadzenie szkoleń i spotkań informacyjnych dla beneficjentów Osi 4 PROW,
i) nadzór nad Lokalnymi Grupami Działania,
j) współpraca z Krajową Siecią Obszarów Wiejskich w zakresie promocji i monitoringu oraz ewaluacji Osi 4 PROW;”,
             b) po pkt 6 kropkę na końcu zdania zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 7 i 8 w brzmieniu:
„7)Samodzielne stanowisko pracy ds. funkcjonowania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich, do zadań którego należy w szczególności:
a) identyfikacja i analiza dobrych praktyk,
b) analiza potrzeb i kierunków rozwoju obszarów wiejskich,
c) przeniesienie dobrych praktyk oraz organizacja wymiany doświadczeń i know-how,
d) przygotowywanie programów szkoleniowych dla Lokalnych Grup Działania (LGD)
  w procesie ich tworzenia i działania,
e) zarządzanie siecią KSOW,
f) doradztwo na rzecz LGD i innych podmiotów przy opracowywaniu projektów w zakresie współpracy międzyterytorialnej i transnarodowej,
g) współpraca międzyinstytucjonalna,
h) prowadzenie regionalnego sekretariatu Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich (KSOW);
8) Samodzielne stanowisko pracy ds. Monitoringu i Sprawozdawczości, do zadań którego należy realizacja zadań związanych z monitorowaniem Programu Rozwoju  Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013 (PROW) oraz Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz  rozwój obszarów wiejskich 2004-2006", a w szczególności:
a) monitorowanie realizacji wdrażanych działań,
b) przygotowanie na potrzeby Instytucji Zarządzającej i Agencji Płatniczej sprawozdań bieżących, okresowych i końcowych oraz na żądanie – dodatkowych informacji i wyjaśnień,
c) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z obsługą wniosków beneficjentów,
d) sporządzanie IUP/IUS,
e) rejestracja i przechowywanie w formie elektronicznej pozyskanych, zgromadzonych i opracowanych informacji i danych dotyczących wdrażania programu,
f) wykrywanie i przeciwdziałanie nieprawidłowościom oraz informowanie
o ich wystąpieniu zgodnie z przyjętymi procedurami o ich zaistnieniu zgodnie
z przyjętymi procedurami,
g) realizacja zadań w zakresie sprawozdawczości.”.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Marszałkowi Województwa Podlaskiego.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

Powrót na początek strony