III Zmiana Regulaminu Organizacyjnego UMWP

Uchwała Nr 148/ 2140/09
Zarządu Województwa Podlaskiego
z dnia 17 lutego 2009 r.

w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego
Województwa Podlaskiego w Białymstoku

 Na podstawie art. 41 ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1590, Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, Dz. U. z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, Dz. U. z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz. 1206, Dz. U. z 2006 r. Nr 126, poz. 875 i Nr 227, poz. 1658, Dz. U. z 2007 r. Nr 173, poz. 1218 oraz Dz. U. z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 216, poz. 1370 i Nr 223, poz. 1458) uchwala się co następuje:

§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku stanowiącym załącznik do uchwały Zarządu Województwa Podlaskiego Nr 74/941/08 z dnia 11 marca 2008 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 36 w pkt 4 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 5 w brzmieniu:
„5) Referat Koordynacji Projektów UE, któremu nadaje się symbol „DPR. V.”.”;

2) w § 38 w pkt 3 lit. d kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 4 w brzmieniu:
„4) Referat Koordynacji Projektów UE, do zadań którego należy w szczególności:
a) stały monitoring źródeł finansowania przedsięwzięć rozwojowych Województwa, w tym:
 bieżąca analiza dostępnych źródeł informacji o funduszach europejskich (np. stron internetowych, czasopism branżowych, biuletynów informacyjnych),
 kontakt z instytucjami zarządzającymi/wdrażającymi programy pomocowe,
b) bieżąca działalność informacyjna dla departamentów Urzędu i jednostek nadzorowanych przez Urząd w zakresie możliwości skorzystania z funduszy europejskich,
c) współpraca z departamentami Urzędu i jednostkami nadzorowanymi przez Urząd w zakresie definiowania propozycji projektów do wsparcia z funduszy europejskich,
d) współpraca z jednostkami nadzorowanymi przez Urząd w zakresie obejmującym działania mające na celu pozyskiwanie środków w ramach programów pomocowych,
e) przygotowywanie, opracowywanie dokumentów aplikacyjnych projektów planowanych do współfinansowania z funduszy europejskich, w tym:
 analiza programów operacyjnych, wytycznych i wymogów dotyczących przygotowania wniosków o dofinansowanie,
 kontakt z instytucjami zarządzającymi programami, do których kierowane są wnioski o dofinansowanie,
 pozyskiwanie danych, analiz, materiałów wymaganych do przygotowania wniosku o dofinansowanie,
 dobór wskaźników efektów projektu oraz weryfikacja dokumentacji zlecanej podmiotom zewnętrznym,
 wypełnianie formularzy wniosków o dofinansowanie oraz przygotowanie, zgromadzenie wymaganych załączników, np. oświadczeń, wyciągów, kopii dokumentów finansowych, planistycznych, technicznych,
 zlecanie i weryfikacja tłumaczenia dokumentacji,
 skompletowanie dokumentacji aplikacyjnej i przekazanie jej do instytucji zarządzającej/wdrażającej program oraz przekazywanie stosownych uzupełnień i wyjaśnień na etapie oceny formalno-merytorycznej projektów,
f) monitoring nad prawidłową i zgodną z harmonogramem realizacją umów o dofinansowanie ze środków pomocowych UE w ramach projektów koordynowanych przez Urząd,
g) gromadzenie informacji dotyczących możliwości pozyskiwania dodatkowych źródeł finansowania inwestycji własnych Województwa.”;

3) § 40 otrzymuje brzmienie:
„§ 40. Departamentem Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnym kieruje dyrektor Departamentu przy pomocy dwóch zastępców.”;

4) w § 45:
a)  pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) Referat Kontroli Projektów Konkursowych EFS, któremu nadaje się symbol „EFS.V.”; ”;
b) w pkt 7 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 8 w brzmieniu:
„8) Referat Kontroli Systemowych EFS, któremu nadaje się symbol „EFS.VIII.”.”;

5) w § 47:
a)  pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) Referat Kontroli Projektów Konkursowych EFS, do zadań którego należy w szczególności:
a) udział w przygotowaniu procedur wdrażania priorytetów, instrukcji wykonawczych IP,
b) udział w opracowywaniu Rocznych Planów Kontroli IP dotyczących kontroli projektów konkursowych,
c) prowadzenie kontroli na miejscu realizacji projektów konkursowych współfinansowanych w ramach PO KL oraz analiza raportów z kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty w powyższym zakresie,
d) raportowanie oraz informowanie Referatu Finansów i Monitorowania EFS o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych działań PO KL oraz o braku nowych nieprawidłowości,
e) archiwizacja dokumentów,
f) sporządzanie informacji pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli,
g) wydawanie i monitorowanie realizacji zaleceń pokontrolnych,
h) wprowadzanie danych do Krajowego Systemu Informatycznego  SIMIK (KSI SIMIK 07-13) (zgodnie z wykonywanymi zadaniami),
i) wprowadzanie danych z zakresu pracy referatu do funkcjonujących w Urzędzie systemów komputerowych;”;
b) w pkt 7 lit. y kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 8 w brzmieniu:
„8) Referat Kontroli Systemowych EFS, do zadań którego należy w szczególności:
a) udział w przygotowaniu procedur wdrażania priorytetów, instrukcji wykonawczych IP,
b) opracowywanie Rocznych Planów Kontroli IP i przekazywanie ich do IZ celem zatwierdzenia,
c) prowadzenie kontroli na miejscu realizacji projektów systemowych współfinansowanych w ramach PO KL, w tym projektów systemowych IP2 oraz analiza raportów z kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty w powyższym zakresie,
d) weryfikacja i akceptacja Rocznych Planów Kontroli IP2,
e) weryfikacja instrukcji wykonawczych IP2,
f) prowadzenie kontroli systemowych w IW (IP2) (kontroli systemów zarządzania   i kontroli w IP2) oraz analiza raportów z kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty w powyższym zakresie,
g) prowadzenie kontroli prawidłowości realizacji Rocznych Planów Działania Pomocy Technicznej w IW (IP2) i Regionalnych Ośrodkach EFS, rozumianej jako kontrola wydatków, oraz analiza raportów z kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty w powyższym zakresie,
h) raportowanie oraz informowanie Referatu Finansów i Monitorowania EFS o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych zadań PO KL oraz o braku nowych nieprawidłowości,
i) archiwizacja dokumentów,
j) sporządzanie informacji pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli,
k) wydawanie i monitorowanie zaleceń pokontrolnych (o ile stwierdzono uchybienia i/lub nieprawidłowości),
l) wprowadzanie danych do Krajowego Systemu Informatycznego SIMIK (KSI SIMIK 07-13) (zgodnie z wykonywanymi zadaniami),
m) wprowadzanie danych z zakresu pracy referatu do funkcjonujących w Urzędzie systemów informatycznych.”;

6) § 48, § 49 otrzymują brzmienie:
„§ 48. Departamentem Rozwoju Obszarów Wiejskich kieruje dyrektor Departamentu przy pomocy dwóch zastępców.
§ 49. W Departamencie Rozwoju Obszarów Wiejskich tworzy się następujące wewnętrzne komórki organizacyjne:
1) Referat Regionalnej Polityki Rolnej i Nadzoru, któremu nadaje się symbol „ROW.I.”;
2) Referat Rybactwa Śródlądowego i Łowiectwa, któremu nadaje się symbol „ROW.II.”;
3) Referat Wdrażania Projektów, któremu nadaje się symbol „ROW.III.”;
4) Referat Kontroli Projektów, któremu nadaje się symbol „ROW.IV.”;
5) Referat Autoryzacji Płatności, któremu nadaje się symbol „ROW.V.”;
6) Referat ds. Pomocy Technicznej, któremu nadaje się symbol „ROW.VI.”;
7) Referat ds. Wdrażania Osi Leader, któremu nadaje się symbol „ROW.VII.”;
8) Samodzielne stanowisko pracy ds. Oceny Postępowania o Udzielenie Zamówienia Publicznego, któremu nadaje się symbol „ROW.VIII.”;
9) Samodzielne stanowisko pracy ds. Monitoringu i Sprawozdawczości, któremu nadaje się symbol „ROW.IX.”;
10)Samodzielne stanowisko pracy ds. kancelaryjno-biurowych, któremu nadaje się symbol „ROW.X.”.”;

7) w § 50 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) rozwoju obszarów wiejskich, w tym wdrażanie Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006"oraz Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 (PROW);”;

8) § 51 otrzymuje brzmienie:
„1) Referat Regionalnej Polityki Rolnej i Nadzoru, do zadań którego należy
w szczególności:
a) kreowanie polityki regionalnej rozwoju obszarów wiejskich i rolnictwa wynikającej ze strategii rozwoju województwa i programów wojewódzkich,
b) koordynowanie działań na rzecz dostosowania rolnictwa i gospodarki żywnościowej do standardów Unii Europejskiej,
c) opracowywanie analiz, studiów i programów dotyczących rozwoju i modernizacji terenów wiejskich i gospodarki wodnej,
d) diagnozowanie i ocena sytuacji społeczno – ekonomicznej rolnictwa oraz obszarów wiejskich,
e) prowadzenie spraw w zakresie kształtowania i realizacji polityki rolnośrodowiskowej Województwa,
f) popularyzowanie ekologicznych metod produkcji rolnej,
g) prognozowanie, planowanie, nadzorowanie wykonania urządzeń melioracji wodnych szczegółowych, w tym nadzór nad: wydawaniem decyzji na wykonywanie urządzeń melioracji wodnych szczegółowych w uzgodnieniu z Wojewodą Podlaskim, wydawaniem decyzji ustalających wysokość opłat melioracyjnych właścicielom gruntów,
h) nadzorowanie realizacji programu małej retencji, w tym: prowadzenie spraw związanych z zawieraniem porozumień pomiędzy samorządami gminnymi
a Województwem w sprawie partycypacji w kosztach inwestycji,
i) nadzór nad związkami spółek wodnych,
j) przygotowywanie, w uzgodnieniu z Departamentem Finansów, projektów uchwał Sejmiku w sprawie zaliczenia gminy, w szczególnie gospodarczo uzasadnionych przypadkach, do okręgu podatkowego innego niż wynika to z obowiązujących przepisów,
k) podejmowanie, przy współpracy z podmiotami gospodarczymi, działań na rzecz promocji żywności wyprodukowanej w Województwie (targi rolne, wystawy, konkursy),
l) prowadzenie spraw związanych z rejestracją produktów na Liście Produktów Tradycyjnych:
- informowanie obecnych i potencjalnych producentów na temat rejestracji produktów regionalnych w oparciu o unijne rozporządzenia,
- prowadzenie działań związanych z promocją dziedzictwa kulinarnego województwa podlaskiego w regionie, kraju oraz w Europie,
- informowanie rolników o możliwościach wykorzystania zewnętrznych źródeł finansowania na inwestycje związane z drobnym przetwórstwem spożywczym,
- współpraca z organizacjami skupiającymi producentów żywności tradycyjnej oraz propagowanie różnych form stowarzyszania się oraz pomoc w pozyskiwaniu finansów na promocję produktów lokalnych,
- informowanie obecnych i potencjalnych producentów na temat form prowadzenia działalności gospodarczej polegającej na produkcji i sprzedaży produktów lokalnych,
m) współdziałanie z jednostkami zaangażowanymi we wdrażanie programów pomocowych dla rolnictwa,
n) wnioskowanie do ministra właściwego do spraw rolnictwa o utworzenie rejonu zamkniętego wytwarzania materiału siewnego kategorii elitarny i kategorii kwalifikowany odmian sadzeniaków ziemniaka,
o) wydawanie zezwoleń na obrót hurtowy w kraju napojami alkoholowymi do 18 % alkoholu,
p) przygotowanie programu upowszechniania znajomości przepisów ustawy o ochronie zwierząt i wykonywanie programu wśród rolników przez wojewódzkie ośrodki doradztwa rolniczego,
q) zarządzanie siecią KSOW,
r) identyfikacja i analiza dobrych praktyk oraz analiza potrzeb i kierunków rozwoju obszarów wiejskich w zakresie zarządzania siecią KSOW,
s) przeniesienie dobrych praktyk oraz organizacja wymiany doświadczeń i know-how,
t) współpraca instytucjonalna,
u) współpraca ze szkołami wyższymi, instytutami branżowymi i doradztwem rolniczym,
v) przygotowywanie programów szkoleniowych dla lokalnych grup działania w procesie ich tworzenia i działania oraz wymiana doświadczeń między lokalnymi grupami działania,
w) pomoc techniczna dla współpracy międzyterytorialnej i transnarodowej,
x) przygotowywanie projektów finansowanych z programów innych niż PROW 2007-2013,
y) prowadzenie regionalnego sekretariatu Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich (KSOW),
z) wykonywanie czynności w zakresie nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem jednostki organizacyjnej, o której mowa w § 52;

2) Referat Rybactwa Śródlądowego i Łowiectwa, do zadań którego należy
w szczególności:
a) prowadzenie spraw z zakresu rybactwa śródlądowego, w tym:
- ustanawianie lub znoszenie obrębów ochronnych ustanawianych w miejscach stałego tarła oraz rozwoju narybku gromadnego zimowania, bytowania i przepływu ryb,
- ustanawianie lub znoszenie obrębów hodowlanych ustanawianych na wodach
o warunkach biologicznych i hydrotechnicznych szczególnie przydatnych do prowadzenia chowu lub hodowli ryb,
- wydawanie zezwoleń na odstępstwo zakazu połowu ryb w przypadkach określonych
w ustawie o rybactwie śródlądowym oraz przechowywania, przewożenia, przetwórstwa i wprowadzania do obrotu ikry i ryb złowionych lub pozyskanych z naruszeniem przepisów art. 8 i 9 ustawy o rybactwie śródlądowym, wprowadzania do obrotu ryb pochodzących z amatorskiego połowu ryb, dokonywania połowu ryb w obrębach ochronnych,
- wydawanie zakazu połowu niektórych gatunków ryb,
- ustalenie trzyliterowego oznaczenia powiatu do oznakowania sprzętu pływającego służącego do połowu ryb,
- ocena i kontrola wypełniania przez uprawnionych do rybactwa obowiązku prowadzenia racjonalnej gospodarki rybackiej,
b) uzgadnianie wieloletnich łowieckich planów hodowlanych,
c) prowadzenie rejestru polowań, dotyczący działalności gospodarczej polegającej na świadczeniu usług turystycznych obejmujących polowania wykonywane przez cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz polowania za granicą,
d) dokonywanie podziału gruntów na obwody łowieckie, oraz zmiany granic tych obwodów w obrębie województwa,
e) określanie terminu zakończenia okresu zbioru upraw i płodów rolnych w danym regionie, dla celów wynagradzania szkód łowieckich,
f) wypłata odszkodowań za szkody wyrządzane przez zwierzęta łowne objęte całoroczną ochroną na obszarach obwodów łowieckich polnych i obszarach nie wchodzących
w skład obwodów łowieckich,
g) wydawanie, odmowa wydania, cofanie zezwoleń na:
- prowadzenie dotychczas niestosowanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej technologii chowu zwierząt,
- pozyskiwanie zwierząt wolno żyjących (dzikich) w celu preparowania ich zwłok oraz
w celu tworzenia kolekcji spreparowanych zwłok tych zwierząt,
h) określenie miejsca, warunków, czasu i sposobu ograniczenia populacji zwierząt stanowiących nadzwyczajne zagrożenie dla życia, zdrowia lub gospodarki człowieka, w tym gospodarki łowieckiej,
i) prowadzenie spraw związanych z działalnością grup producentów rolnych, w tym:
- wydawanie decyzji administracyjnych stwierdzających lub odmawiających stwierdzenia spełnienia przez grupę producentów rolnych warunków uprawniających do prowadzenia działalności jako przedsiębiorca,
- prowadzenie rejestru grup producentów rolnych,
- wydawanie decyzji o odmowie wpisu grupy producentów rolnych do rejestru,
- nadzór nad działalnością grup producentów rolnych,
- uznawanie organizacji producentów i ich zrzeszeń oraz ponadnarodowych organizacji producentów i ich zrzeszeń,
- wstępne uznawanie grupy producentów owoców i warzyw oraz zatwierdzanie planu dochodzenia do uznania tej grupy jako organizacji producentów, w tym: cofania wstępnego uznania grupy producentów, uznania organizacji producentów i ich zrzeszeń,
- wprowadzanie zmian do zatwierdzonego planu dochodzenia do uznania wstępnie uznanej grupy producentów,
- przeprowadzanie kontroli w zakresie spełniania warunków przez grupy wstępnie uznane oraz uznane organizacje producentów i ich zrzeszeń, w tym organizacji ponadnarodowych,
- współpraca z właściwymi władzami państw członkowskich Unii Europejskiej w zakresie uznawania i kontroli ponadnarodowych organizacji producentów i ich zrzeszeń,
j) przygotowanie programu upowszechniania znajomości przepisów ustawy o ochronie zwierząt i wykonywanie programu wśród rolników przez wojewódzkie ośrodki doradztwa rolniczego;

3) Referat Wdrażania Projektów, do zadań którego należy realizacja zadań związanych z wdrażaniem Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 (PROW) oraz Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006", a w szczególności:
a) informowanie potencjalnych beneficjentów o zasadach i trybie naboru wniosków,
b) przygotowywanie naboru wniosków o przyznanie pomocy,
c) przyjmowanie, rejestrowanie i kontrola administracyjna wniosków o przyznanie pomocy,
d) dokonywanie wyboru projektów do finansowania, zgodnie z zasadami Programu na podstawie pozytywnej kontroli administracyjnej,
e) przygotowywanie projektów umów / decyzji,
f) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z obsługą wniosków beneficjentów,
g) prowadzenie rejestru umów z beneficjentami / decyzji i przesyłanie danych do Agencji Płatniczej,
h) sporządzanie IUP/IUS (Informacja o Uzasadnionym Podejrzeniu Wystąpienia Nieprawidłowości / Informacja o Uzasadnionym Stwierdzeniu Wystąpienia Nieprawidłowości),
i) rozpatrywanie IUP/IUS przekazanych z Referatu Kontroli Projektów oraz Referatu
ds. Wdrażania Osi Leader;

4) Referat Kontroli Projektów, do zadań którego należy realizacja zadań związanych
z wdrażaniem Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 oraz Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006", a w szczególności:
a) przeprowadzanie kontroli na miejscu operacji wytypowanych do kontroli,
b) przeprowadzanie wizytacji w miejscu w ramach kontroli administracyjnych,
c) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z realizacją kontroli na miejscu / wizytacji w miejscu,
d) udzielanie wszelkich informacji niezbędnych Agencji Płatniczej do prowadzenia postępowania windykacyjnego,
e) sporządzanie IUP/IUS;

5) Referat Autoryzacji Płatności, do zadań którego należy realizacja zadań związanych z wdrażaniem Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 oraz Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006", a w szczególności:
a) przyjmowanie, rejestrowanie i kontrola administracyjna wniosków o płatność,
b) przygotowywanie oraz przekazywanie Agencji Płatniczej dokumentów i informacji niezbędnych do dokonania wypłat środków dla beneficjentów,
c) wybór wniosków do kontroli na miejscu oraz kontroli po zakończeniu operacji zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) 1975/2006 ustanawiającym szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Komisji (WE) 1698/2005 w odniesieniu do wprowadzania procedur kontroli, jak również wzajemnej zgodności w odniesieniu do środków wsparcia rozwoju obszarów wiejskich,
d) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z obsługą wniosków beneficjentów,
e) sporządzanie planów wydatków i monitorowanie wykorzystania środków dla działań wdrażanych,
f) przekazywanie planów wydatków oraz danych dotyczących monitorowania wykorzystania środków do Samodzielnego stanowiska pracy ds. Monitoringu
i Sprawozdawczości,
g) sporządzanie IUP/IUS,
h) rozpatrywanie IUP/IUS przekazanych z Referatu Wdrażania Projektów;

6) Referat ds. Pomocy Technicznej, do zadań którego należy realizacja zadań związanych z wdrażaniem Programu Rozwoju  Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 (PROW) oraz Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz  rozwój obszarów wiejskich 2004-2006", a w szczególności:
a) przygotowanie projektów pomocy technicznej,
b) przygotowanie wniosków o refundację poniesionych wydatków,
c)  monitorowanie i raportowanie pomocy technicznej,
d) prowadzenie punktu informacyjnego PROW, w tym:
- rozpowszechnianie informacji na temat programów współfinansowanych przez Wspólnotę Europejską,
- informowanie o możliwościach wsparcia z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich,
- przekazywanie informacji dotyczących efektów wykorzystania środków z PROW
w regionie,
- pomoc w wypełnianiu formularzy aplikacyjnych,
- upowszechnianie informacji o Unii Europejskiej oraz informowanie o zasadach dotyczących współfinansowania projektów,
e) realizacja działań promocyjnych PROW, w tym:
- organizacja szkoleń, konferencji, seminariów dla beneficjentów,
- przygotowanie i dystrybucja materiałów promocyjnych,
- prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem sprawozdań i informacji o promocji na terenie Województwa,
f) przygotowanie i przekazanie Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi planu rocznego (rocznego planu komunikacyjnego) w zakresie informowania o Programie;
7) Referat ds. Wdrażania Osi Leader, do zadań którego należy realizacja zadań związanych z wdrażaniem Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 (PROW), a w szczególności:
a) informowanie potencjalnych beneficjentów o zasadach i trybie naboru wniosków,
b) przygotowywanie naboru wniosków o wybór LGD do realizacji LSR oraz
o przyznanie pomocy,
c) przyjmowanie, rejestrowanie i kontrola administracyjna wniosków o wybór LGD do realizacji LSR oraz o przyznanie pomocy,
d) dokonywanie wyboru projektów do finansowania, zgodnie z zasadami Programu na podstawie pozytywnej kontroli administracyjnej,
e) przygotowywanie projektów umów / decyzji,
f) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z obsługą wniosków beneficjentów,
g) prowadzenie rejestru umów z beneficjentami / decyzji i przesyłanie danych do Agencji Płatniczej,
h) sporządzanie IUP/IUS,
i) rozpatrywanie IUP/IUS przekazanych z Referatu Autoryzacji Płatności,
j) nadzór nad Lokalnymi Grupami Działania,
k) współpraca z innymi komórkami w zakresie promocji i monitoringu oraz ewaluacji Osi 4 PROW;

8) Samodzielne stanowisko pracy ds. Oceny Postępowania o Udzielenie Zamówienia Publicznego, do zadań którego należy realizacja zadań związanych z wdrażaniem Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 (PROW), a w szczególności:
a) ocena prawidłowości przeprowadzania przez beneficjentów postępowań o udzielenie zamówień publicznych w zakresie realizowanych robót, dostaw i usług w ramach PROW 2007-2013 zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych,
b) sporządzanie IUP/IUS;

9) Samodzielne stanowisko pracy ds. Monitoringu i Sprawozdawczości, do zadań którego należy realizacja zadań związanych z wdrażaniem Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 (PROW) oraz Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz  rozwój obszarów wiejskich 2004-2006", a w szczególności:
a) monitorowanie realizacji wdrażanych działań,
b) przygotowanie na potrzeby Instytucji Zarządzającej i Agencji Płatniczej sprawozdań bieżących, okresowych i końcowych oraz na żądanie – dodatkowych informacji
i wyjaśnień,
c) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z obsługą wniosków beneficjentów,
d) rejestracja i przechowywanie w formie elektronicznej pozyskanych, zgromadzonych
i opracowanych informacji i danych dotyczących wdrażania programu,
e) realizacja zadań w zakresie sprawozdawczości w ramach samorządów województw (SW).”;


9) § 58 otrzymuje brzmienie:
„§ 58. Departamentem Kultury i Dziedzictwa Narodowego kieruje dyrektor Departamentu przy pomocy jednego zastępcy.”;

10) § 67 otrzymuje brzmienie:
„§ 67. Departamentem Infrastruktury i Ochrony Środowiska kieruje dyrektor Departamentu przy pomocy dwóch zastępców oraz Geologa Wojewódzkiego.”;

11) § 77 otrzymuje brzmienie:
„§ 77. Departamentem Zdrowia kieruje dyrektor Departamentu przy pomocy dwóch zastępców.”;

12) w § 83 w pkt 5 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 6 w brzmieniu:
„6) Referat Programu Społeczeństwa Informacyjnego, któremu nadaje się symbol „DI.VI.”;”;

13) w § 84 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) tworzenia Programu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego Województwa Podlaskiego oraz innych dokumentów programowych dotyczących społeczeństwa informacyjnego, w tym projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej;”;

14) w § 85:
a) w pkt 2 lit. b, c, d, e otrzymują brzmienie:
„b)przygotowywanie założeń technicznych, związanych z realizacją elektronicznych usług publicznych i komunikacji elektronicznej w obszarze podnoszenia umiejętności osób pracujących w regionie,
c)opracowywanie dokumentów i analiz stanowiących podstawę do opracowania wojewódzkiego programu rozwoju społeczeństwa informacyjnego, zamawianie badań  i opracowań w zakresie potrzeb szkoleniowych,
d)koordynacja, monitoring i ewaluacja realizacji zadań wynikających z wojewódzkiego programu społeczeństwa informacyjnego, koordynowanie prac  koncepcyjno - programowych w ramach regionalnych i lokalnych projektów dotyczących infrastruktury społeczeństwa informacyjnego w Programie Operacyjnym Kapitał Ludzki i Narodowym Planie Rozwoju, przygotowywanie, koordynowanie i monitorowanie zadań realizowanych z udziałem Samorządu Województwa w ramach porozumień i partnerstwa publiczno-prywatnego,
e) inicjowanie i koordynowanie projektów szkoleniowych, w tym przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w województwie, współpraca z organizacjami społecznymi i fundacjami uczestniczącymi w procesie wdrożenia idei społeczeństwa informacyjnego i obywatelskiego,”,
b) w pkt 4 lit. h kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 5 w brzmieniu:
„5) Referat Programu Społeczeństwa Informacyjnego, do zadań  którego należy prowadzenie spraw związanych z obsługą inwestycji wojewódzkich w zakresie społeczeństwa informacyjnego, a w szczególności:
a) przygotowywanie i opracowywanie technicznych warunków dla projektów w zakresie infrastruktury społeczeństwa informacyjnego, współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,
b) nadzór nad realizacją oraz rozliczanie realizowanych przez województwo samodzielnie lub w partnerstwie projektów w zakresie społeczeństwa informacyjnego,
c) przygotowywanie założeń technicznych i technologicznych, związanych z realizacją elektronicznych usług publicznych województwa podlaskiego i komunikacji elektronicznej,
d)  opracowywanie dokumentów i analiz stanowiących podstawę do opracowania wojewódzkiego programu rozwoju społeczeństwa informacyjnego, zamawianie badań  i opracowań w tym zakresie,
e) koordynacja, monitoring i ewaluacja realizacji zadań wynikających z wojewódzkiego programu społeczeństwa informacyjnego, koordynowanie prac  koncepcyjno - programowych w ramach regionalnych i lokalnych projektów dotyczących infrastruktury społeczeństwa informacyjnego w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Podlaskiego i Narodowym Planie Rozwoju, przygotowywanie, koordynowanie i monitorowanie zadań realizowanych z udziałem Samorządu Województwa w ramach porozumień i partnerstwa w tym partnerstwa publiczno-prywatnego,
f) inicjowanie i koordynowanie projektów sieci informacyjnych, w tym szerokopasmowego dostępu do internetu w województwie, współpraca z organizacjami społecznymi i fundacjami uczestniczącymi w procesie wdrożenia idei społeczeństwa informacyjnego i obywatelskiego,
g) współpraca z instytucjami administracji rządowej, samorządu terytorialnego, organizacjami pozarządowymi oraz instytucjami naukowymi w zakresie rozwoju społeczeństwa  informacyjnego,
h)  realizacja inwestycji poprzez:
- organizowanie przetargów na realizacje inwestycji i przygotowanie umów z wykonawcami,
- zapewnienie niezbędnego nadzoru nad inwestycjami,
- udział w odbiorach inwestycji i uruchomieniach systemów informatycznych,
- dokonywanie końcowego rozliczenia inwestycji,
- sprawdzanie dokumentów finansowych będących podstawą do rozliczenia zadań w ramach realizowanych projektów,
- promocja projektów realizowanych w ramach programu społeczeństwa informacyjnego.”;

15) w § 87 ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) Referat Zamówień Publicznych, któremu nadaje się symbol „BO.II.”;”;

16) w § 89 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) Referat Zamówień Publicznych, do zadań którego należy w szczególności:
a) prowadzenie spraw z zakresu zamówień publicznych udzielanych przez Zarząd, w tym:
- planowanie zamówień publicznych – opracowywanie projektu rocznego planu zamówień publicznych,
- prowadzenie czynności organizacyjno – technicznych związanych z udzielaniem zamówień publicznych,
- przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
- obsługa komisji przetargowej,
b) organizowanie i prowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych finansowanych ze środków na działalność administracyjno - gospodarczą Urzędu, w tym przygotowywanie projektów umów,
c) koordynowanie, zgodnie z zasadami określonymi w uchwale Zarządu w sprawie udzielania zamówień publicznych, działań podejmowanych przez departamenty Urzędu w ramach przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
d) opracowywanie projektów procedur i innych przepisów wewnętrznych niezbędnych do właściwego prowadzenia procesu udzielania zamówień publicznych,
e) prowadzenie rejestru umów zawartych w wyniku przeprowadzonego postępowania  o udzielenie zamówienia publicznego i przekazywanie ich kopii do Departamentu Finansów;”;

17) § 90 otrzymuje brzmienie:
„§ 90. Biurem Inwestycji kieruje dyrektor Biura przy pomocy jednego zastępcy.”;


18) w § 91w pkt 3 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 4 w brzmieniu:
„4) Referat Realizacji i Koordynacji Budowy Opery i Filharmonii Podlaskiej, któremu nadaje się symbol „ BI.IV.”.”;

19) w § 93 w pkt 2 lit. f kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje pkt 3 w brzmieniu:
„3) Referat Realizacji i Koordynacji Budowy Opery i Filharmonii Podlaskiej do zadań, którego należy w szczególności:
a) organizacja nadzoru nad realizacją inwestycji w zakresie zadań wynikających z roli inspektora nadzoru inwestorskiego we wszystkich branżach budowlanych,
b) koordynacja robót budowlanych wynikających z podziału zadania budowlanego na części , których  realizacja stanowi podstawy do zakończenia realizacji inwestycji,
c) udział w rozliczaniu pod względem finansowym inwestycji, w tym udział w procesie rozliczania środków pozyskanych z UE, budżetu Województwa i budżetu Państwa,
d) sprawdzanie dokumentów finansowych będących podstawą do uruchomienia środków finansowych w zakresie zgodności z  zatwierdzonym programem i harmonogramem finansowo-rzeczowym,
e) realizacja inwestycji poprzez:
- organizowanie  przetargów  na roboty budowlane i przygotowywanie  umów z wykonawcami,
- udział w odbiorach inwestycji i przekazaniu obiektu do użytkowania,
- uczestniczenie w załatwianiu spraw z zakresu rękojmi i gwarancji,
- dokonywanie końcowego rozliczenia inwestycji.”.


§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Marszałkowi Województwa Podlaskiego.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Powrót na początek strony