XI zmiana Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku

UCHWAŁA NR 3/32/2011
ZARZĄDU WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
z dnia 25 stycznia 2011 r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku

  Na podstawie art. 41 ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1590 z późn. zm.1) uchwala się, co następuje:

§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku stanowiącym załącznik do uchwały Zarządu Województwa Podlaskiego Nr 171/2565/09 z dnia 30 czerwca 2009 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku wprowadza się następujące zmiany:

1) § 41, § 42 i § 43 otrzymują brzmienie:

§ 41. W Departamencie Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnym tworzy się następujące wewnętrzne komórki organizacyjne:  
1) Referat Programowania i Koordynacji RPOWP, któremu nadaje się symbol
„RPO-I”;
2) Referat Oceny i Wyboru Wniosków, któremu nadaje się symbol „RPO-II”;
3) Referat Monitorowania i Sprawozdawczości  RPOWP, któremu nadaje się symbol „RPO-III”;
4) Referat Rozliczeń i Płatności Projektów Wspierających Rozwój Przedsiębiorczości
i Innowacyjności, któremu nadaje się symbol „RPO-IV”;
5) Referat Rozliczeń i Płatności Projektów Wspierających Rozwój Regionalny, któremu nadaje się symbol „RPO-V”;
6) Samodzielne stanowisko pracy ds. procedury odwoławczej I instancji, któremu nadaje się symbol „RPO-VI”;
7) Referat Kontroli RPOWP, któremu nadaje się symbol „RPO-VII”;
8) Referat Pomocy Technicznej, Informacji i Promocji RPOWP, któremu nadaje się symbol „RPO-VIII”;
9) Referat Finansów RPOWP, któremu nadaje się symbol „RPO-IX”;
10) Samodzielne stanowisko pracy „Koordynator ds. Pomocy Publicznej”, któremu nadaje się symbol „RPO-X” 

§ 42. Do zadań Departamentu Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnym należy w szczególności prowadzenie spraw z zakresu wykonywania zadań Instytucji Zarządzającej RPOWP, w tym:
1) przygotowania Szczegółowego Opisu Priorytetów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013, Opisu Systemu Zarządzania i Kontroli RPOWP na lata 2007-2013 i Instrukcji Wykonawczej Instytucji Zarządzającej RPOWP na lata 2007-2013;
2) przygotowania i przekazania Komitetowi Monitorującemu RPOWP do zatwierdzenia propozycji kryteriów wyboru projektów;
3) wyboru projektów, w oparciu o kryteria zatwierdzone przez Komitet Monitorujący RPOWP, które będą dofinansowywane w ramach Programu Operacyjnego;
4) określania poziomu dofinansowania;
5) zawierania z beneficjentami umów o dofinansowanie;
6) rozpatrywania protestów od wyników oceny projektów;
7) określania kryteriów kwalifikowalności wydatków objętych dofinansowaniem;
8) zarządzania środkami finansowymi przeznaczonymi na realizację Programu Operacyjnego;
9) monitorowania postępów realizacji Programu oraz stopnia osiągania jego celów;
10) ewaluacji Programu;
11) prowadzenia kontroli realizacji Programu i projektów;
12) odzyskiwania kwot nienależnie wypłaconych beneficjentom;
13) zapewniania właściwej informacji i promocji Programu;
14) wprowadzania i akceptacji zleceń płatności w systemie BGK – Zlecenia;
15) prowadzenia ewidencji budżetu środków europejskich;
16) przeprowadzania kontroli krzyżowych.

§ 43. Zadania określone w § 42 realizują:

1) Referat Programowania i Koordynacji RPOWP, do zadań którego należy    w szczególności:
 a) opracowanie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013 i zmian w treści RPOWP,
 b) koordynacja przygotowywania i aktualizacji dokumentów dotyczących zarządzania, wdrażania  i kontroli RPOWP, w tym:
- Szczegółowego Opisu Priorytetów RPOWP na lata 2007-2013,
- Opisu Systemu Zarządzania i Kontroli RPOWP na lata 2007-2013,
- Instrukcji Wykonawczej Instytucji Zarządzającej RPOWP na lata 2007-2013,
- wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków w ramach RPOWP,
- kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań/osi priorytetowych i przedłożenie ich do akceptacji Komitetowi Monitorującemu RPOWP,
 c) organizowanie oceny (ewaluacji) Programu,
 d) organizacyjno-techniczne przygotowanie i obsługa posiedzeń Komitetu Monitorującego RPOWP,
 e) archiwizowanie dokumentacji związanej z RPOWP na zasadach określonych dla tego typu dokumentów,
 f) przeprowadzanie oceny formalnej oraz merytorycznej Rocznych Planów Działań Pomocy Technicznej, ogłaszanie wyników oceny i informowanie beneficjenta    o wynikach oceny,
 g) sprawozdawczość z realizacji RPOWP w zakresie zadań referatu,
 h) ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie projektów złożonych do poszczególnych działań RPOWP w ramach prac Komisji Oceny Projektów,
 i) współpraca z Komisją Europejską, Instytucją Koordynującą RPO, Instytucją Koordynującą Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia, Instytucją Certyfikującą, Instytucja Pośrednicząca w Certyfikacji i Instytucją Audytową,
 j) obsługa KSI (SIMIK 07-13) i SFC2007,
 k)  powołanie, organizacja i przewodzenie pracom Grupy Sterującej Ewaluacją;

2)  Referat Oceny i  Wyboru Wniosków do zadań którego należy w szczególności:
       a) organizowanie procesu naboru wniosków o dofinansowanie, w tym:
- przygotowywanie harmonogramów naboru wniosków o dofinansowanie
i przedkładanie ich do akceptacji Zarządu Województwa,                     
- ogłaszanie konkursów,
- rejestracja wniosków o dofinansowanie,
- ocena poprawności formalnej wniosków o dofinansowanie,
 b) organizowanie procesu oceny merytorycznej wniosków o dofinansowanie, w tym:
- obsługa prac Komisji Oceny Projektów,
- przygotowywanie list rankingowych,
- ogłaszanie wyników oceny merytorycznej na stronie internetowej,
- informowanie beneficjentów o wynikach oceny wniosków,
 c) organizowanie prac związanych z podjęciem ostatecznej decyzji w sprawie wyboru projektów do dofinansowania, w tym:
- przygotowywanie projektu uchwał Zarządu o wyborze wniosków do wsparcia,
- ogłaszanie decyzji Zarządu na stronie internetowej i w BIP,
- sporządzanie w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków,                 
 d) obsługa KSI (SIMIK 07-13) oraz LSI,
 e) zawieranie i aneksowanie pre-umów dla projektów kluczowych,
 f) monitorowanie projektów kluczowych przed podpisaniem umowy   o dofinansowanie,
 g) ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie projektów złożonych do poszczególnych działań RPOWP w ramach prac Komisji Oceny Projektów,
 h) przygotowywanie umów o dofinansowanie projektów, w tym:
- informowanie beneficjenta o przyznanym dofinansowaniu i terminie podpisania umowy,
- kompletowanie niezbędnych załączników do umowy, 
- prowadzenie elektronicznej bazy zawartych umów,
 i) udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją dokumentów dotyczących zarządzania, wdrażania  i kontroli RPOWP,
 j) sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie z realizacji obsługiwanych osi/działań i przekazywanie do Referatu Monitorowaniai Sprawozdawczości RPOWP,
 k)  monitorowanie realizacji wskaźników RPOWP z zakresu zadań referatu,
 l)   przygotowanie zbiorczych list członków Komisji Oceny Projektów,
 m) archiwizowanie dokumentacji związanej z RPOWP na zasadach określonych dla tego typu dokumentów;

3)  Referat Monitorowania i Sprawozdawczości  RPOWP,  do zadań którego należy 
w szczególności:
a) monitorowanie postępów realizacji RPOWP, w tym wskaźników,
b) przygotowywanie informacji o stanie realizacji RPOWP, m.in. na posiedzenia Komitetu Monitorującego RPOWP, Zarządu Województwa i Sejmiku Województwa Podlaskiego,
c) sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych i końcowego z realizacji RPOWP i przekazywanie ich właściwym instytucjom,
d) udzielanie odpowiedzi na uwagi KE do sprawozdania rocznego lub końcowego,
e) przygotowanie materiałów na spotkania roczne z KE,
f) sporządzanie informacji miesięcznej z realizacji RPOWP,
g) udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją dokumentów dotyczących zarządzania, wdrażania  i kontroli RPOWP,
h) obsługa KSI (SIMIK 07-13) oraz SFC2007,
i) administrowanie i obsługa LSI,
j) archiwizowanie dokumentacji związanej z RPOWP na zasadach określonych dla tego typu dokumentów;

4) Referat Rozliczeń i Płatności Projektów Wspierających Rozwój Przedsiębiorczości i Innowacyjności do zadań którego, w ramach Osi Priorytetowej I i Działania 3.2, należy w szczególności:
a) przygotowywanie aneksów do umów o dofinansowanie projektów,
b) prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz przygotowywanie prognoz finansowych w ramach obsługiwanych osi/działań,
c) przyjmowanie i weryfikacja wniosków o płatność od Beneficjentów, w tym:
- ocena formalna i merytoryczna wniosków o płatność beneficjenta oraz dołączonych załączników,
- poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność,
- wystawianie dyspozycji przelewu środków w oparciu o zweryfikowane  i potwierdzone wnioski o płatność beneficjentów,
- sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie z realizacji obsługiwanych osi/działań i przekazywanie do Referatu Monitorowania i Sprawozdawczości RPOWP,
- raportowanie do Referatu Finansów RPOWP o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych osi/działań RPOWP,
- sporządzanie dokumentów niezbędnych do sporządzania poświadczenia
i deklaracji wydatków oraz wniosków o płatność okresową od IZ do IC
w ramach działań obsługiwanych przez referat,
d) przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
e) sporządzanie w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków w zakresie swoich działań,
f) obsługa KSI (SIMIK 07-13) oraz LSI,
g) udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją dokumentów dotyczących zarządzania, wdrażania  i kontroli RPOWP,
h) archiwizowanie dokumentacji związanej z RPOWP na zasadach określonych dla tego typu dokumentów,
i) wprowadzanie zleceń płatności w systemie BGK  - Zlecenia,
j) przeprowadzanie kontroli krzyżowych,
k) monitorowanie realizacji wskaźników RPOWP z zakresu zadań referatu;

5) Referat Rozliczeń i Płatności Projektów Wspierających Rozwój Regionalny  do zadań którego, w ramach Osi Priorytetowej II – VI (z wyłączeniem Działania 3.2), należy w szczególności:
a) przygotowywanie aneksów do umów o dofinansowanie projektów,
b) prowadzenie bieżącego monitoringu realizacji projektów oraz przygotowywanie prognoz finansowych w ramach obsługiwanych osi/działań,
c) przyjmowanie i weryfikacja wniosków o płatność od Beneficjentów, w tym:
- ocena formalna i merytoryczna wniosków o płatność beneficjenta,
- poświadczanie kwalifikowalności wydatków ujętych we wnioskach o płatność,
- wystawianie dyspozycji przelewu środków w oparciu o zweryfikowane    i potwierdzone wnioski o płatność beneficjentów,
- sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej,
- sporządzanie sprawozdań okresowych, rocznych oraz na zakończenie z realizacji obsługiwanych osi/działań i przekazywanie do Referatu Monitorowania i Sprawozdawczości  RPOWP,
- raportowanie do Referatu Finansów RPOWP o zaistniałych nieprawidłowościach w obrębie obsługiwanych osi/działań RPOWP,
- sporządzanie dokumentów niezbędnych do sporządzania poświadczenia   i deklaracji wydatków oraz wniosków o płatność okresową od IZ do IC   ramach działań obsługiwanych przez referat,
d) przygotowywanie dokumentów niezbędnych do zgłoszenia zapotrzebowania na środki finansowe na współfinansowanie obsługiwanych działań,
e) sporządzanie w określonych terminach uaktualnionej prognozy wydatków w  zakresie swoich działań,
f) obsługa KSI (SIMIK 07-13) oraz LSI,
g) udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją dokumentów dotyczących zarządzania, wdrażania  i kontroli RPOWP,
h) archiwizowanie dokumentacji związanej z RPOWP na zasadach określonych dla tego typu dokumentów,
i) wprowadzanie zleceń płatności w systemie BGK  - Zlecenia,
j) przeprowadzanie kontroli krzyżowych,
k) monitorowanie realizacji wskaźników RPOWP z zakresu zadań referatu;

6) Stanowisko ds. procedury odwoławczej I instancji, do zadań którego należy  w szczególności:
a) przyjmowanie i rozpatrywanie protestów - składanych przez wnioskodawców - od negatywnej oceny projektów,
b) przyjmowanie i przekazywanie do II instancji wniosków o ponowne rozpatrzenie sprawy,
c) prowadzenie rejestru odwołań w ramach etapu przedsądowego,
d) prowadzenie rejestru skarg w ramach etapu postępowania przed sądami administracyjnymi,
e) współdziałanie z Biurem Prawnym w zakresie wnoszenia przez IZ skargi kasacyjnej do Naczelnego Sądu Administracyjnego,
f)  archiwizowanie dokumentacji związanej z RPOWP na zasadach określonych dla tego typu dokumentów,
g) udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją dokumentów dotyczących zarządzania, wdrażania  i kontroli RPOWP,
h) sprawozdawczość z realizacji RPOWP w zakresie zadań stanowiska,
i) obsługa LSI;

7) Referat Kontroli RPOWP, do zadań którego należy w szczególności:
a) przygotowywanie projektów planów kontroli na miejscu realizacji projektów współfinansowanych w ramach RPOWP,
b) dokonywanie kontroli na miejscu realizacji projektów realizowanych na podstawie zawartych umów o dofinansowanie/wydanych decyzji oraz analiza raportów   z kontroli przeprowadzonych przez inne uprawnione podmioty w powyższym zakresie,
c) sporządzanie informacji pokontrolnych z przeprowadzonych kontroli,
d) przygotowywanie danych do raportów o nieprawidłowościach oraz zestawień nieprawidłowości wykrytych przez referat, w zakresie projektów realizowanych  w ramach RPOWP i przekazywanie ich do Referatu Finansów RPOWP, 
e) wprowadzanie danych z zakresu pracy referatu do funkcjonujących w urzędzie systemów informatycznych, w tym w szczególności do KSI (SIMIK 07-13) oraz LSI,
f) przygotowywanie projektów zaleceń pokontrolnych oraz weryfikacja wdrażania zaleceń pokontrolnych przez beneficjentów,
g) opracowywanie i sporządzanie sprawozdań z zakresu pracy referatu,
h) udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją dokumentów dotyczących zarządzania, wdrażania  i kontroli RPOWP,
i) archiwizowanie dokumentacji związanej z RPOWP na zasadach określonych dla tego typu dokumentów;

8) Referat Pomocy Technicznej, Informacji i Promocji RPOWP, do zadań którego należy w szczególności:
a) przyjmowanie i rejestr wniosków składanych przez beneficjentów w trakcie ogłoszonych konkursów w ramach RPOWP,
b) wykonywanie czynności kancelaryjnych, zgodnie z instrukcją kancelaryjną, w tym  koordynowanie obiegu korespondencji wpływającej do departamentu,
c) prowadzenie spraw pracowniczych pracowników departamentu,
d) zapewnienie pracownikom departamentu materialno-technicznych warunków pracy,
e) prowadzenie ewidencji mienia przekazanego departamentowi,
f) prowadzenie ewidencji delegacji pracowników departamentu,
g) współdziałanie z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie zapewnienia departamentowi, ze względu na jego lokalizację, odpowiednich warunków pracy, w tym utrzymanie obiektu, zapewnienie transportu, zaopatrzenie oraz obsługa informatyczna,
h) wdrażanie pomocy technicznej RPOWP, w tym:
- przygotowanie Rocznych Planów Działań Pomocy Technicznej,
- przygotowanie wniosków beneficjenta o płatność, 
- monitorowanie i raportowanie,
i) prowadzenie punktu informacyjnego RPOWP, w tym:
- udzielanie informacji potencjalnym beneficjentom i beneficjentom osobiście, telefonicznie i drogą elektroniczną o możliwościach wsparcia przedsięwzięć, dotyczących w szczególności priorytetów, działań, poddziałań oraz rodzajów projektów, terminów składania wniosków, kwalifikowalności wydatków, wstępnej oceny kwalifikowalności potencjalnego beneficjenta, kwalifikowalności wydatków, poziomu dofinansowania projektów, kryteriów wyboru projektów, zasad wypełniania wniosku wraz z niezbędnymi załącznikami, 
- upowszechnianie informacji o projektach realizowanych w ramach RPOWP,
- upowszechnianie informacji o RPOWP,
- przekazywanie informacji dotyczących efektów wykorzystania środków strukturalnych w regionie,
j) realizacja działań promocyjnych RPOWP, w tym:
- organizacja szkoleń, konferencji, seminariów dla beneficjentów,
- przygotowanie i dystrybucja materiałów promocyjnych,
- prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem sprawozdań i informacji   o promocji na terenie województwa,
k) rozliczanie dotacji celowej w zakresie projektów Pomocy Technicznej,
l) udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją dokumentów dotyczących zarządzania, wdrażania  i kontroli RPOWP,
m) archiwizowanie dokumentacji związanej z RPOWP na zasadach określonych dla tego typu dokumentów,
n) ocena merytoryczna wniosków o dofinansowanie projektów złożonych do poszczególnych działań RPOWP w ramach prac Komisji Oceny Projektów,
o) sprawozdawczość z realizacji RPOWP w zakresie zadań referatu,
p) monitorowanie realizacji wskaźników RPOWP z zakresu zadań referatu;

9)  Referat Finansów RPOWP,  do zadań którego należy  w szczególności:
a) przygotowywanie szacunków wydatków na realizację RPOWP, w tym  wniosku o przyznanie środków z budżetu środków europejskich oraz udzielenie dotacji celowej z budżetu państwa,
b) sporządzanie harmonogramów zapotrzebowania na środki dotacji celowej oraz środki z budżetu środków europejskich,
c) sporządzanie prognozy wydatków,
d) weryfikacja wniosków beneficjenta o płatność w ramach Rocznych Planów Działań Pomocy Technicznej,
e) aneksowanie decyzji o dofinansowanie Rocznych Planów Działań Pomocy Technicznej,
f) sporządzanie poświadczenia wydatków oraz wniosków o płatność okresową od Instytucji Zarządzającej RPOWP do Instytucji Certyfikującej,
g) prowadzenie rejestru kwot podlegających procedurze odzyskiwania oraz kwot wycofanych w KSI (SIMIK 07-13),
h) monitorowanie nieprawidłowości w ramach RPOWP,
i) raportowanie o nieprawidłowościach w ramach RPOWP,
j) monitorowanie finansowych postępów realizacji RPOWP, w tym zasady n+2/n+3,
k) obsługa KSI (SIMIK 07-13),
l) udział w pracach nad przygotowaniem i aktualizacją procedur dotyczących wdrażania RPOWP,
m) archiwizowanie dokumentacji związanej z RPOWP na zasadach określonych dla tego typu dokumentów,
n) prowadzenie rejestru decyzji wydanych na podstawie art. 207  ustawy o finansach  publicznych w ramach RPOWP,
o) prowadzenie ewidencji środków europejskich,
p) weryfikacja zleceń płatności przekazywanych w systemie BGK – Zlecenia,
q) przeprowadzanie kontroli krzyżowej w ramach projektów Pomocy Technicznej;

10) Samodzielne stanowisko pracy „Koordynator ds. Pomocy Publicznej”, do zadań którego należy, w szczególności:
a) dokonywanie weryfikacji projektów w zakresie pomocy publicznej,
b) przygotowywanie opinii, analiz i ekspertyz dotyczących projektów objętych pomocą publiczną,
c) weryfikacja sprawozdań z udzielonej pomocy publicznej,
d) prowadzenie rejestru opinii i rozstrzygnięć wspólnotowych i krajowych organów ochrony konkurencji w przedmiocie pomocy publicznej,
e) publikowanie informacji (dokumentów) dotyczących pomocy publicznej w BIP, na portalach wewnętrznych i stronach internetowych UMWP,
f) przeprowadzanie konsultacji z pracownikami Referatu oceny i wyboru wniosków
w zakresie oceny projektów pod kątem występowania pomocy publicznej,
g) koordynowanie współpracy z UOKiK w zakresie postępowania w sprawach dotyczących pomocy publicznej,
h) udział w pracach krajowej Grupy Roboczej ds. Pomocy Publicznej,  w szkoleniach wewnętrznych i zewnętrznych dotyczących pomocy publicznej oraz doskonalenie własnych kwalifikacji w tym zakresie drogą samokształcenia.”;


2) w § 52c w pkt. 5 lit. k otrzymuje brzmienie:
„k) prowadzenie spraw związanych z działalnością grup producentów rolnych, w tym:
- wydawanie decyzji administracyjnych stwierdzających lub odmawiających stwierdzenia spełnienia przez grupę producentów rolnych warunków uprawniających do prowadzenia działalności jako przedsiębiorca,
- prowadzenie rejestru grup producentów rolnych,
- wydawanie decyzji o odmowie wpisu grupy producentów rolnych do rejestru,
- nadzór nad działalnością grup producentów rolnych,
- prowadzenie rejestru wstępnie uznanych grup producentów, uznanych organizacji producentów i ich zrzeszeń oraz ponadnarodowych organizacji producentów i ich zrzeszeń,
- uznawanie organizacji producentów i ich zrzeszeń oraz ponadnarodowych organizacji producentów i ich zrzeszeń,
- wstępne uznawanie grupy producentów owoców i warzyw oraz zatwierdzanie planu dochodzenia do uznania tej grupy jako organizacji producentów, w tym: cofania wstępnego uznania grupy producentów, uznania organizacji producentów
i ich zrzeszeń,
- wprowadzanie zmian do zatwierdzonego planu dochodzenia do uznania wstępnie uznanej grupy producentów, 
- opracowanie rocznego planu przeprowadzania kontroli, 
- przeprowadzanie kontroli w zakresie spełniania warunków przez grupy wstępnie uznane oraz uznane organizacje producentów i ich zrzeszeń, w tym organizacji ponadnarodowych,
- współpraca z właściwymi władzami państw członkowskich Unii Europejskiej
w zakresie uznawania i kontroli ponadnarodowych organizacji producentów i ich zrzeszeń,
- informowanie ministra właściwego do spraw rynków rolnych, Prezesa Agencji Rynku Rolnego i Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz Głównego Inspektora Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych o sposobie realizacji  spraw wynikających z ustawy o organizacji rynków owoców i warzyw, rynku chmielu, rynku tytoniu, rynku suszu paszowego oraz rynków lnu i konopi uprawianych na włókno,”. 

§ 2.  Wykonanie uchwały powierza się Marszałkowi Województwa Podlaskiego.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z wyjątkiem § 1 pkt 1, który wchodzi w życie z dniem 1 lutego 2011 r.


1)   zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, Dz. U. z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, Dz. U. z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz. 1206, Dz. U. z 2006 r. Nr 126, poz. 875 i Nr 227, poz. 1658, Dz. U. z 2007 r. Nr 173, poz. 1218, Dz. U. z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 216, poz. 1370, Nr 223, poz. 1458, Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz.1241 oraz Dz. U. z 2010 r. Nr 28, poz.142, Nr 28, poz.146, Nr 40, poz. 230, Nr 106, poz. 675

 

Powrót na początek strony