XV. Zmiana Regulaminu Organizacyjnego

Uchwała Nr 158/2063/05

Zarządu Województwa Podlaskiego
z dnia 30 sierpnia 2005 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie regulaminu organizacyjnego
Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku

 

Na podstawie art. 41 ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1590, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz.1206) Zarząd Województwa Podlaskiego uchwala, co następuje:

§ 1.

W uchwale Zarządu Województwa Podlaskiego Nr 37/414/03 z dnia 25 czerwca 2003 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku wprowadza się następujące zmiany:

1)       w § 2 pkt 5 i 6 otrzymują brzmienie:

„5) dyrektorze - należy przez to rozumieć Dyrektora Biura Sejmiku Województwa Podlaskiego, Dyrektora Biura Informacji i Promocji Województwa, Dyrektora Biura Współpracy Zagranicznej, Dyrektora Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej oraz dyrektorów departamentów Urzędu;

6) departamencie - należy przez to rozumieć departament Urzędu, Biuro Sejmiku Województwa Podlaskiego, Biuro Informacji i Promocji Województwa, Biuro Współpracy Zagranicznej oraz Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej;”;

2)     w § 11 w ust. 1 po pkt 2 dodaje się pkt 2a w brzmieniu:

„2a) Biuro Współpracy Zagranicznej; ”;

3)     w § 12 po pkt 2 dodaje się pkt 2a w brzmieniu:

„2a) Biuro Współpracy Zagranicznej - BWZ; ”;

4)         § 14 otrzymuje brzmienie:

„§ 14.  Do wspólnych zadań departamentów należy w szczególności:

1)     opracowywanie propozycji do projektu budżetu oraz sporządzanie sprawozdań z wykonania budżetu;

2)     opiniowanie wniosków wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych w sprawie planu finansowego oraz zmian w planach finansowych tych jednostek, dokonywanych w trakcie roku budżetowego;

3)     realizacja dochodów budżetowych;

4)     dokonywanie wydatków budżetowych;

5)     rozliczanie merytoryczne i finansowe dotacji udzielanych przez organy samorządu województwa, dotyczących spraw prowadzonych przez departament;

6)     opracowywanie projektów strategii rozwoju województwa oraz programów wojewódzkich;

7)     realizacja zadań wynikających ze strategii rozwoju Województwa, programów wojewódzkich, w tym kontraktu wojewódzkiego;

8)     inicjowanie i zapewnienie realizacji zadań o charakterze wojewódzkim określonych ustawami;

9)     współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi, osobami prawnymi w realizacji zadań Województwa;

10) realizacja zadań zleconych Województwu z zakresu administracji rządowej oraz zadań przejętych przez Województwo z zakresu administracji rządowej na podstawie porozumień z jej organami,

11) prowadzenie postępowania egzekucyjnego w administracji,

12) prowadzenie spraw kadrowych kierowników jednostek organizacyjnych nadzorowanych przez samorząd województwa, a w szczególności w zakresie: organizowania i przeprowadzania konkursów oraz zasięgania opinii lub uzyskiwania wymaganej zgody przewidzianych przepisami prawa w zakresie powoływania i odwoływania kierowników jednostek, prowadzenia spraw związanych z udzielaniem pełnomocnictw, wynagradzaniem oraz oceną pracy dyrektorów;

13) współdziałanie z administracją rządową, jednostkami samorządu terytorialnego oraz z innymi jednostkami w realizacji zadań istotnych dla Województwa;

14) wykonywanie czynności związanych z:

a)     nadzorowaniem i kontrolowaniem działalności jednostek organizacyjnych, osób prawnych w zakresie ustalonym przez Zarząd,

b)     przygotowaniem projektów aktów prawnych Marszałka oraz projektów uchwał i innych dokumentów wnoszonych pod obrady Sejmiku, jego komisji i Zarządu, w tym: tworzenia, przekształcania, likwidacji jednostek, nadawania, zmiany statutów i regulaminów organizacyjnych jednostek,

c)     przygotowaniem projektów umów i porozumień zawieranych przez Zarząd,

d)     wykonywaniem uchwał Sejmiku i Zarządu oraz zarządzeń Marszałka,

e)     sporządzaniem analiz sposobu wykorzystania wniosków wynikających z informacji i wystąpień pokontrolnych,

f)      opracowaniem na potrzeby Zarządu i Marszałka oraz w celu przedłożenia Sejmikowi, jego komisjom oraz organom administracji rządowej, sprawozdań, analiz i bieżących informacji o realizacji powierzonych zadań, w tym sprawozdań z wykonania uchwał Zarządu, kwartalnych informacji z wykonania uchwał Sejmiku, sprawozdania rocznego z działalności Zarządu,

g)     przygotowaniem projektów odpowiedzi na wnioski komisji, interpelacje i zapytania radnych oraz wystąpienia posłów i senatorów;

15) prowadzenie spraw związanych z rozpatrywaniem skarg i wniosków obywateli;

16) prowadzenie spraw dotyczących postępowania administracyjnego w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;

17) wykonywanie zadań wynikających z przepisów dotyczących statystyki publicznej;

18) realizacja zadań określonych przepisami prawa z zakresu obronności państwa oraz bezpieczeństwa publicznego zgodnie z zakresem działania departamentu;

19) wykonywanie zadań określonych przepisami ustawy o ochronie informacji niejawnych;

20) prowadzenie spraw z zakresu zamówień publicznych;

21) zapewnienie warunków organizacyjno-technicznych oraz obsługa Komitetów Sterujących w zakresie zadań poszczególnych departamentów;

22) zapewnienie obywatelom możliwości korzystania z protokołów z sesji Sejmiku, z posiedzeń komisji Sejmiku, z posiedzeń Zarządu oraz pozostałych dokumentów wynikających z funkcjonowania organów Województwa;

23) udostępnianie posiadanej informacji publicznej, według zasad i trybu określonego odrębnymi przepisami;

24) opracowywanie i przekazywanie do publikacji na stronę internetową Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu, informacji publicznej z zakresu działalności merytorycznej referatu, podlegającej udostępnieniu na mocy ustawy o dostępie do informacji publicznej;

25) opracowywanie i przekazywanie dla rzecznika prasowego oraz do publikacji na portalu internetowym informacji z bieżącej działalności departamentu;

26) udział w opracowaniu strategii społeczeństwa informacyjnego i informatyzacji w administracji publicznej Województwa, w tym opiniowanie programów realizacyjnych;

27) przetwarzanie danych osobowych zgodnie z odrębnymi przepisami;

28) prowadzenie dokumentacji dotyczącej porozumień Województwa zawartych z innymi województwami oraz jednostkami lokalnego samorządu terytorialnego z obszaru Województwa w sprawie powierzenia prowadzenia zadań publicznych oraz przekazywanie porozumień do ogłoszenia w wojewódzkim dzienniku urzędowym;

29) przekazywanie do Departamentu Finansów porozumień powodujących skutki finansowe, zawartych przez Zarząd z innymi jednostkami sektora finansów publicznych;

30) współpraca z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego;

31) przygotowywanie dokumentacji związanej z wdrażaniem polityki jakości - nowoczesnego systemu zarządzania jakością zgodnego z normą ISO;

32) zapewnienie sprawnej obsługi interesantów.”.

 

 

5)         § 16 otrzymuje brzmienie:

„§ 16. Do zadań Biura Informacji i Promocji Województwa należy w szczególności:

1)     obsługa funkcji reprezentacyjnych Marszałka i członków Zarządu;

2)     organizacja i funkcjonowanie służby prasowej Marszałka;

3)     organizowanie i koordynowanie działań związanych z udostępnianiem informacji publicznej w Biuletynie Informacji Publicznej;

4)     organizacja i koordynowanie działań związanych z funkcjonowaniem informacyjnym portalu internetowego;

5)     prowadzenie zadań z zakresu promocji Województwa;

6)     obsługa sekretarska Zarządu.

   2. Biurem Informacji i Promocji Województwa kieruje Dyrektor Biura Informacji i Promocji Województwa, pełniący jednocześnie funkcję Rzecznika Prasowego Marszałka Województwa.

3. Dyrektor Biura Informacji i Promocji Województwa kieruje pracą Kancelarii Marszałka, sprawuje nadzór nad realizacją zadań z zakresu: promocji, udostępniania informacji publicznej, funkcjonowania portalu internetowego, obsługi sekretarskiej Zarządu oraz opracowuje propozycje dotyczące treści, kierunków i form działalności prasowo- informacyjnej organów Województwa i zapewnia ich realizację.

4. Zadaniem Rzecznika Prasowego Marszałka Województwa jest w szczególności:

1)   publiczne prezentowanie działań organów Województwa;

2)  organizowanie kontaktów publicznych Marszałka i Zarządu, realizowanych z udziałem lub za pośrednictwem środków masowego przekazu.

5.     Realizację zadań Rzecznika Prasowego Marszałka Województwa zapewnia służba prasowa Marszałka.”;

6)    po § 16 dodaje się paragraf 16a w brzmieniu:

       „1. Do zadań Biura Współpracy Zagranicznej należy w szczególności:

1)     opracowywanie priorytetów współpracy zagranicznej Województwa;

2)     nadzorowanie procedur i przygotowywanie projektów umów o współpracy międzynarodowej;

3)     opracowywanie zasad współpracy z organizacjami międzynarodowymi;

4)     koordynowanie współpracy Województwa z zagranicą.

2. W ramach Biura Współpracy Zagranicznej tworzy się Biuro Regionalne Województwa Podlaskiego w Brukseli, które jest zamiejscową komórką organizacyjną Urzędu bezpośrednio podległą Dyrektorowi Biura Współpracy Zagranicznej.

   3. Do zadań Biura Regionalnego Województwa Podlaskiego w Brukseli należy w szczególności reprezentowanie interesów Województwa Podlaskiego w Komisji Europejskiej, Parlamencie Europejskim i Komitecie Regionów oraz promocja Województwa Podlaskiego.

         4. Dyrektor Biura Współpracy Zagranicznej sprawuje nadzór nad realizacją zadań z zakresu:

1)     współpracy Województwa z zagranicą;

2)     działalności Biura Regionalnego Województwa Podlaskiego w Brukseli.”;

 

7)    w § 19 w ust. 1 po pkt 10 kropkę na końcu zdania zastępuje się średnikiem i dodaje się punkt 11 w brzmieniu:

„11) dokonywanie kontroli wdrażania zadań realizowanych w ramach ZPORR.”;

8)    w § 21 w ust. 1 uchyla się pkt 10;

9)    „§ 22 w ust. 1 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

„3) kontroli i nadzoru nad realizacją zadań statutowych, dostępnością i poziomem świadczeń, prawidłowością gospodarowania mieniem, gospodarką finansową oraz procesów restrukturyzacyjnych zakładów opieki zdrowotnej;”;

10)      w § 23 w ust. 2 pkt 7-10 otrzymują brzmienie:

         „7) Szkoły Policealnej Nr 1 Ochrony Zdrowia w Białymstoku;

8)     Szkoły Policealnej Nr 2 Pracowników Medycznych i Społecznych

      w Białymstoku;

9)     Szkoły Policealnej Ochrony Zdrowia w Łomży;

10) Policealnej Szkoły Medycznej w Suwałkach;”;

11)     załącznik do uchwały otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszej uchwały.

§ 2.

Wykonanie uchwały powierza się Marszałkowi Województwa Podlaskiego.

§ 3.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia za wyjątkiem § 1 pkt 10, który wchodzi w życie z dniem 1 września 2005 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Powrót na początek strony