Program "Zasady komunikacji marki Województwo Podlaskie" z dnia 2015-01-27 dotyczący Zasad komunikacji marki Województwo Podlaskie

Data wydania
2015-01-27
Tytuł
Zasady komunikacji marki Województwo Podlaskie
Dokument, którego treść jest przedmiotem niniejszej informacji jest efektem licznych analiz przeprowadzonych przez międzynarodowy koncern badawczy Millward Brown we współpracy z Referatem Promocji UMWP, a jego celem jest określenie zasad komunikowania marki Województwa Podlaskiego w perspektywie najbliższych 2-3 lat. Przesłanek do określenia przedmiotowych zasad dostarczyły m.in.: rekomendacje zawarte w dokumentach programowych województwa podlaskiego, analiza działań komunikacyjnych marki prowadzonych w latach 2010-2014 (przede wszystkim kampanie telewizyjne), zidentyfikowanie szans i barier wizerunkowych na podstawie ogólnopolskiego reprezentatywnego sondażu „Wizerunek  Województwa  Podlaskiego”, przeprowadzonego w październiku 2014 r., czy spotkanie warsztatowe z udziałem przedstawicieli środowisk twórczych i biznesowych Województwa Podlaskiego, na którym omawiano kwestie tożsamości regionu, dominujące narracje na jego temat oraz mocne i słabe punkty Podlaskiego.
 
Najważniejsze rekomendacje zawarte w dokumencie dotyczą:
budowy tożsamości marki wokół przyrody i środowiska naturalnego,
budowania przekazu w oparciu o zderzanie kodów naturalności z kodami nowoczesności – tak, aby walory „Czystości, pierwotności” kojarzone były z „Zaawansowanym rozwojem”, 
zmiany dotychczasowego hasła marki na „Podlaskie. Zasilane naturą”,
ukierunkowania przekazów reklamowych na zaawansowanych „użytkowników natury”, świadomych jej wartości oraz na branże zorientowane na przyszłość, ze szczególnym uwzględnieniem szeroko rozumianego nurtu Green Business; Eco-nomy; rolnictwa ekologicznego,
częstszego niż dotychczas odwoływania się do dziedzictwa kulinarnego regionu,
większej koordynacji działań z marką Białystok oraz możliwości wzmocnienia się dzięki komunikacji marki POLSKA,
stworzenia i wypromowania imprezy regionalnej i nadania jej rangi ogólnopolskiej lub międzynarodowej,
wzmocnienia tzw. efektu pochodzenia poprzez wzajemną promocję firm regionalnych i województwa – wypracowanie platformy współpracy między administracją publiczną a firmami komercyjnymi, która doprowadziłaby do synergii – tak, aby pochodzenie z Podlaskiego wzmacniało reputację produktu, a dobre imię regionalnych produktów wzmacniało markę całego regionu,
skoordynowania zarządzania marką Województwa Podlaskiego – kontrola nad strategiczną komunikacją wychodzącą poprzez ustanowienie działu zarządzania marką, który będzie koordynować wszelkie akcje promocyjne podejmowane przez UMWP i jednostki organizacyjne Województwa,
wdrożenia systematycznego monitoringu marki, biorąc za punkt wyjścia badania wizerunkowe  2010 i 2014 r.
 
Powrót na początek strony