Uchwała Nr 270/4175/10 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 2010-12-21

Numer
270/4175/10
w sprawie
zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku
Data wydania
2010-12-21
Departament
Departament Organizacji i Kadr

UCHWAŁA NR 270/4175/10

ZARZĄDU WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO

z dnia 21 grudnia 2010 r.

                                                          w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku

 

Na podstawie art. 41 ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1590 z późn. zm.1) uchwala się, co następuje: 

§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku stanowiącym załącznik do uchwały Zarządu Województwa Podlaskiego Nr 171/2565/09 z dnia 30 czerwca 2009 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 22  pkt 38 otrzymuje brzmienie:

”38) przestrzeganie i realizowanie Polityki Jakości ustanowionej w Urzędzie zg. z posiadanym certyfikatem jakości wg normy PN-EN ISO 9001:2009;”;

2) § 34 otrzymuje brzmienie:

„§ 34. 1. Zadania określone w § 33 realizują:

1) Referat Budżetu Województwa, do zadań którego należy w szczególności:

a)  planowanie i analiza budżetu Województwa, w tym:

-   gromadzenie informacji od podległych Samorządowi Województwa jednostek budżetowych, ich analizowanie, wyrażanie obiektywnej i niezależnej opinii, weryfikacja oraz opracowywanie i przekazywanie podległym jednostkom informacji celem opracowania planów finansowych i wieloletniej prognozy finansowej,

-   opracowywanie i przekazywanie końcowych wniosków oraz informacji niezbędnych do opracowania budżetu Województwa i wieloletniej prognozy finansowej,

-   przygotowanie projektu uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej wraz z załącznikami,

-   przygotowanie projektu uchwały budżetowej wraz z załącznikami,

-   analiza i wyrażanie opinii w sprawach wniosków dotyczących zmian w planach finansowych podległych jednostek,  w tym zakresie zadań realizowanych z udziałem środków UE, a w szczególności w ramach PO KL i RPOWP, oraz wieloletniej prognozy finansowej,

-   sporządzanie analiz porównawczych budżetu z innymi województwami,

b) realizacja budżetu Województwa, w tym:

-   przekazywanie podległym jednostkom informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków tych jednostek oraz wysokości dotacji,

-   opracowywanie projektów uchwał Zarządu i Sejmiku w zakresie:  planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych przepisami prawa, zmian w budżecie Województwa i Wieloletniej Prognozie Finansowej,

-   wprowadzanie zmian w planie dochodów i wydatków na podstawie uchwał Zarządu  i Sejmiku, w tym w zakresie zadań realizowanych z udziałem środków UE, a w szczególności w ramach PO KL i RPOWP oraz  Wieloletniej Prognozie Finansowej,

-   zawiadamianie podległych jednostek organizacyjnych oraz departamentów Urzędu o dokonanych zmianach w budżecie i wieloletniej prognozie finansowej,

-   obsługa finansowo – księgowa budżetu, w tym w zakresie środków pochodzących z UE, a w szczególności w ramach PO KL i RPOWP,

c)  prowadzenie spraw związanych z wyborem banku obsługującego budżet Województwa,

d)  prowadzenie spraw związanych z ewentualnym zaciąganiem kredytów bankowych,

e)  prowadzenie spraw związanych z emitowaniem obligacji oraz określaniem zasad ich zbywania, nabywania i wykupu,

f)   prowadzenie zbiorczej ewidencji udzielonych poręczeń i gwarancji na podstawie informacji uzyskanych z departamentów Urzędu,

g)  prowadzenie sprawozdawczości budżetowej, w tym:

-   bieżąca analiza sprawozdań jednostkowych, sporządzanych przez podległe Samorządowi Województwa jednostki budżetowe wymaganych odpowiednimi przepisami prawa z zakresu sprawozdawczości budżetowej, w tym w zakresie zadań realizowanych z udziałem środków UE, a w szczególności w ramach PO KL i RPOWP,

-   sporządzenie zbiorczych sprawozdań o dochodach, wydatkach, zobowiązaniach, należnościach, wydzielonego rachunku  dochodów  jednostek oświatowych,  wydatkach strukturalnych oraz bilansów zbiorczych i bilansu z wykonania budżetu,

-   sporządzanie zbiorczych sprawozdań o dochodach i wydatkach z zakresu zadań zleconych administracji rządowej,

h)  rozliczanie dotacji celowych z budżetu państwa na zadania zlecone, powierzone i  własne Samorządu Województwa oraz dotacji celowych w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich  na podstawie rozliczeń przedkładanych przez podległe jednostki budżetowe,

i)   sporządzanie informacji i sprawozdań opisowych z wykonania budżetu Województwa,

j)   przedkładanie Zarządowi zbiorczych informacji i sprawozdań z wykonania planu finansowego zakładów opieki zdrowotnej, instytucji kultury i osób prawnych,
na podstawie sprawozdań jednostkowych przekazywanych przez te jednostki
za pośrednictwem właściwych merytorycznie departamentów Urzędu,

k)  podawanie do publicznej wiadomości informacji i sprawozdań wynikających z ustawy o finansach publicznych oraz do ogłoszenia w wojewódzkim dzienniku urzędowym;

2) Referat Rozliczeń i Księgowości Funduszy Unii Europejskiej, do zadań którego należy obsługa finansowo-księgowa w zakresie funduszy Unii Europejskiej (UE),

a w szczególności w ramach PO KL i RPOWP:

a)  prowadzenie wyodrębnionej ewidencji księgowej w zakresie przedsięwzięć finansowanych ze środków UE,  w tym w ramach PO KL i RPOWP,

b)  prowadzenie wydzielonych rachunków bankowych na potrzeby realizacji zadań współfinansowanych  ze środków UE, w tym w ramach PO KL i RPOWP,

c)  współpraca z bankami obsługującymi rachunki funduszy UE,  w tym PO KL i RPOWP,

d)  weryfikacja  pod względem formalno – rachunkowym zleceń płatności (dyspozycji przekazania środków) dla beneficjentów PO KL i RPOWP,

e)  dokonywanie wypłat środków finansowych w ramach PO KL i RPOWP na rachunki bankowe beneficjentów i informowanie departamentów merytorycznych o dokonanych płatnościach,

f)   organizowanie właściwego obiegu dokumentów finansowo-księgowych w zakresie funduszy UE,  w tym w ramach PO KL i RPOWP,

g)  przygotowywanie dokumentacji finansowo - księgowej niezbędnej do złożenia wniosków o płatność w ramach PO KL i RPOWP,

h)  przygotowywanie sprawozdań wynikających z rozporządzenia Ministra Finansów o sprawozdawczości budżetowej w części dotyczącej funduszy UE,

i)   sporządzanie okresowych analiz, informacji i rocznych sprawozdań z wykonania planu finansowego Urzędu w zakresie środków pochodzących z UE, w tym w ramach PO KL i RPOWP,

j)   współpraca z Departamentem Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnym i Departamentem Europejskiego Funduszu Społecznego w zakresie odzyskiwania kwot nienależnie pobranych;

3) Referat Finansowo – Księgowy, do zadań którego należy prowadzenie obsługi finansowo-księgowej Urzędu, a w szczególności:

a)  prowadzenie ewidencji księgowej syntetycznej i analitycznej Urzędu w zakresie: dochodów i wydatków budżetowych, wydatków niewygasających,  funduszu świadczeń socjalnych, sum depozytowych, środków PFRON i innych pozabudżetowych, środków na inwestycje, zobowiązań, należności,  zaangażowania wydatków budżetowych oraz planu finansowego Urzędu,

b)  organizowanie właściwego obiegu dokumentów finansowo – księgowych oraz ich bieżąca kontrola,

c)  obsługa kasowa Urzędu,

d)  współpraca z bankami obsługującymi rachunki Urzędu,

e)  obsługa systemu home – banking w zakresie realizacji płatności, w tym w ramach funduszy UE, a w szczególności w ramach PO KL i RPOWP,

f)   prowadzenie spraw związanych z wypłatą wynagrodzeń pracownikom Urzędu, w tym pracownikom zaangażowanym w realizację zadań finansowanych z udziałem środków UE, w tym w ramach PO KL i RPOWP, a w szczególności: przygotowywanie list płac, sporządzanie deklaracji ZUS oraz podatkowych, rozliczanie zaliczek na podatek dochodowy, składek na ubezpieczenie społeczne, Fundusz Pracy, wystawianie zaświadczeń o zarobkach,

g)  sporządzanie informacji o dochodach i pobranych zaliczkach na podatek dochodowy pracowników Urzędu, a także osób otrzymujących wynagrodzenie na podstawie umów cywilno–prawnych,

h)  prowadzenie spraw związanych z wypłatą stypendiów,

i)   prowadzenie rozliczeń z tytułu umów cywilno-prawnych, prowadzenie rejestru tych umów oraz zgłaszanie do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego osób wykonujących prace na ich podstawie,

j)  prowadzenie spraw finansowo-księgowych związanych z wypłatą diet radnym,

k)  sporządzanie deklaracji i przekazywanie składek na PFRON,

l)   prowadzenie spraw finansowo-księgowych związanych z delegacjami krajowymi i zagranicznymi, w tym również w zakresie pracowników zaangażowanych  w realizację zadań finansowanych ze środków UE, a w szczególności w ramach PO KL i RPOWP,

m) wystawianie faktur VAT oraz not księgowych na podstawie dyspozycji z departamentów,

n)  prowadzenie ewidencji podatku VAT oraz rozliczanie podatku VAT,

o)  ewidencja  środków trwałych, pozostałych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, amortyzacji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,

p)  opiniowanie wniosków w zakresie zmian dochodów i wydatków budżetowych oraz wieloletniej prognozy finansowej,

q)  sporządzanie okresowych analiz, informacji i rocznych sprawozdań z wykonania planu finansowego Urzędu,

r)   sporządzanie określonej przepisami prawa sprawozdawczości budżetowej, statystycznej i finansowej,

s)   prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania,

t)    instalowanie, konfigurowanie i uaktualnianie systemów oraz nadawanie/odbieranie uprawnień użytkownikom systemów służących do obsługi finansowo – księgowej,

u)   gromadzenie informacji z poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu niezbędnych do opracowania planu finansowego Urzędu,

v)   opracowanie planu finansowego Urzędu jako jednostki budżetowej.

2. Główny Księgowy Urzędu, do zadań którego należy w szczególności:

1)   prowadzenie spraw z zakresu rachunkowości i gospodarki finansowej;

2)   analizowanie realizacji planu finansowego Urzędu;

3)   dokonywanie oceny prawidłowości realizacji zadań finansowych Urzędu;

4)   opracowywanie zasad sporządzania, przyjmowania, obiegu i przechowywania dokumentów finansowych w Urzędzie;

5)   kontrolowanie legalności dokumentów dotyczących wykonywania planu finansowego Urzędu;

6)   opracowywanie zbiorczego sprawozdania z wykonania planu finansowego Urzędu i jego analiz.

3. W czasie nieobecności Głównego Księgowego Urzędu zastępuje  Kierownik  Referatu Finansowo-Księgowego.”;

3)     w § 57 uchyla się pkt 3;

4)     w § 75 pkt 2 i 3 otrzymują brzmienie:

”2) Wojewódzki Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, do zadań którego należy w szczególności:

a)    prowadzenie wojewódzkiego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,

b)   zlecanie wykonania map topograficznych i tematycznych dla obszaru Województwa,

c)    udostępnianie i sprzedaż map topograficznych, tematycznych i danych z obszaru Województwa,

d)   tworzenie, w uzgodnieniu z Głównym Geodetą Kraju, prowadzenie i udostępnianie baz danych obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:10 000-1:100 000, w tym kartograficznych opracowań numerycznego modelu rzeźby terenu,

e)    tworzenie i prowadzenie metadanych opisujących zbiory danych przestrzennych oraz udostępnianie usług zgodnie z ustawą o infrastrukturze informacji przestrzennej,

f)    kontrola i przyjmowanie do zasobu opracowań geodezyjnych i kartograficznych pod względem jakości i zgodności z obowiązującymi instrukcjami technicznymi,

g)   udzielanie informacji o posiadanym zasobie geodezyjnym i kartograficznym, sposobach jego wykorzystania i udostępniania,

h)   prowadzenie Podlaskiego Systemu Informacji Przestrzennej (PSIP), w tym utrzymanie i administrowanie specjalistycznymi aplikacjami i wydzielonym do tych zadań sprzętem komputerowym,

i)     analiza zmian w strukturze agrarnej oraz programowanie i koordynacja prac urządzeniowo-rolnych,

j)     monitorowanie zmian w sposobie użytkowania gruntów oraz ich bonitacji,

k)   odbiór prac geodezyjno-kartograficznych i topograficznych,

l)     sporządzanie rocznych wojewódzkich zestawień danych objętych ewidencją gruntów i budynków,

m) współdziałanie z Głównym Geodetą Kraju w prowadzeniu państwowego rejestru granic i powierzchni jednostek podziałów terytorialnych kraju, w tym prowadzeniu bazy danych państwowego rejestru granic i powierzchni jednostek podziałów terytorialnych kraju w części dotyczącej obszaru województwa,

n)   wykonywanie zadań w zakresie określonym w § 76;

3) Referat Ochrony Gruntów Rolnych do zadań, którego należy w szczególności:

a)    wyrażanie zgody na przeznaczenie na cele nierolnicze i nieleśne - gruntów leśnych nie stanowiących własności Skarbu Państwa,

b)   opiniowanie wniosków o przeznaczenie na cele nierolnicze i nieleśne gruntów rolnych                klas I-III,

c)    opiniowanie wniosków o przeznaczenie na cele nierolnicze i nieleśne gruntów leśnych Skarbu Państwa,

d)   przyjmowanie i załatwianie wniosków o dofinansowanie z zakresu ochrony gruntów rolnych i leśnych w szczególności na:

-    rekultywację na cele rolnicze gruntów, które utraciły lub zmniejszyły wartość użytkową,

-    budowę i renowację zbiorników wodnych służących małej retencji,

-    budowę i modernizację dróg dojazdowych do gruntów rolnych,

-    wdrażanie i upowszechnianie wyników prac naukowo-badawczych związanych z ochroną gruntów rolnych,

-    wykonywanie badań płodów rolnych uzyskiwanych na obszarach ograniczonego użytkowania, oraz niezbędnych dokumentacji i ekspertyz z zakresu ochrony gruntów rolnych,

-    zakup sprzętu pomiarowego i informatycznego oraz oprogramowania, niezbędnego do zakładania i aktualizowania operatów ewidencji gruntów,

e)    przygotowywanie projektów uchwał w sprawie przydzielania środków finansowych z zakresu ochrony gruntów rolnych,

f)    udział w odbiorach prac finansowych z zakresu ochrony gruntów rolnych,

g)   kontrola stosowania przepisów ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych,

h)   prowadzenie Zintegrowanego Systemu Informacji o Rolniczej Przestrzeni Produkcyjnej Województwa Podlaskiego.”;

5)     w § 81 pkt 10 otrzymuje brzmienie:

”10) Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Paliatywnej im. Jana Pawła II w Suwałkach;”;

6)     w § 104 pkt 9 otrzymuje brzmienie:

”9) prowadzenia spraw dotyczących zarządzania kryzysowego należących do zadań samorządu województwa, w tym prowadzenia dokumentacji w Urzędzie dotyczącej uczestnictwa w realizacji zadań Wojewódzkiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;”.

 

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Marszałkowi Województwa Podlaskiego.

 

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z wyjątkiem §1 pkt 2 i 4, które wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2011 r.

 

1) zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, Dz. U. z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, Dz. U. z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz. 1206, Dz. U. z 2006 r. Nr 126, poz. 875 i Nr 227, poz. 1658, Dz. U. z 2007 r. Nr 173, poz. 1218, Dz. U. z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 216, poz. 1370, Nr 223, poz. 1458, Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz.1241 oraz Dz. U. z 2010 r. Nr 28, poz.142, Nr 28, poz.146, Nr 106, poz. 675

Powrót na początek strony