Uchwała Nr 263/4053/10 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 2010-11-12

Numer
263/4053/10
w sprawie
zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku
Data wydania
2010-11-12
Departament
Departament Organizacji i Kadr

UCHWAŁA NR  263/4053/10

ZARZĄDU WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO

z dnia 12 listopada 2010 r.

w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku

 

Na podstawie art. 41 ust. 2 pkt 7 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1590 z późn. zm.1) uchwala się, co następuje: 

 

§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku stanowiącym załącznik do uchwały Zarządu Województwa Podlaskiego Nr 171/2565/09 z dnia 30 czerwca 2009 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku wprowadza się następujące zmiany:

 

1) w § 2 po pkt 21 dodaje się pkt 21a i 21b w brzmieniu:

”21a) PO RYBY - Program Operacyjny „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013”;

21b) PO RPW - Program Operacyjny Rozwój Polski Wschodniej;”;

2) w § 12 ust. 1 po pkt 8 dodaje się pkt 8a w brzmieniu:

„8 a) Departament Rolnictwa i Obszarów Rybackich, który przy znakowaniu spraw używa symbolu „ROR”;”;

3) §§ 48 - 51 otrzymują brzmienie:

„§ 48. Departamentem Rozwoju Obszarów Wiejskich kieruje dyrektor Departamentu przy pomocy jednego zastępcy.”.

§ 49. W Departamencie Rozwoju Obszarów Wiejskich tworzy się następujące wewnętrzne komórki organizacyjne:

1) Referat Wdrażania Projektów, któremu nadaje się symbol „ROW.I.”;

2) Referat Kontroli Projektów, któremu nadaje się symbol „ROW.II.”;

3) Referat Autoryzacji Płatności, któremu nadaje się symbol „ROW.III.”;

4) Referat ds. Pomocy Technicznej, któremu nadaje się symbol „ROW.IV.”;

5) Referat ds. Wdrażania Osi Leader, któremu nadaje się symbol „ROW.V.”;

6) Referat nadzoru nad prawidłowością prowadzonych postępowań, któremu nadaje się symbol „ROW.VI.”;

7) Samodzielne stanowisko pracy ds. Monitoringu i Sprawozdawczości, któremu nadaje się symbol „ROW.VII.”;

8) Samodzielne stanowisko pracy ds. kancelaryjno-biurowych, któremu nadaje się symbol „ROW.VIII.”.

§ 50. Do zadań Departamentu Rozwoju Obszarów Wiejskich należy w szczególności prowadzenie spraw z zakresu rozwoju obszarów wiejskich, w tym wdrażanie Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006"oraz Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 (PROW).

§ 51. Zadania określone w § 50 realizują:

1) Referat Wdrażania Projektów, do zadań którego należy realizacja zadań związanych z wdrażaniem Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 (PROW) oraz Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006", a w szczególności:

a) informowanie potencjalnych beneficjentów o zasadach i trybie naboru wniosków,

b) przygotowywanie naboru wniosków o przyznanie pomocy,

c) przyjmowanie, rejestrowanie i kontrola administracyjna wniosków o przyznanie pomocy,

d) dokonywanie wyboru projektów do finansowania, zgodnie z zasadami Programu na podstawie pozytywnej kontroli administracyjnej,

e) przygotowywanie projektów umów / decyzji,

f) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z obsługą wniosków beneficjentów,

g) prowadzenie rejestru umów z beneficjentami / decyzji i przesyłanie danych do Agencji Płatniczej,

h) stwierdzanie nieprawidłowości,

i)  rozpatrywanie nieprawidłowości;

2) Referat Kontroli Projektów, do zadań którego należy realizacja zadań związanych
z wdrażaniem Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 oraz Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006", a w szczególności:

a) przeprowadzanie kontroli na miejscu operacji wytypowanych do kontroli,

b) przeprowadzanie wizytacji w miejscu w ramach kontroli administracyjnych,

c) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z realizacją kontroli na miejscu / wizytacji w miejscu,

d) udzielanie wszelkich informacji niezbędnych Agencji Płatniczej do prowadzenia postępowania windykacyjnego,

e) stwierdzanie nieprawidłowości;

3) Referat Autoryzacji Płatności, do zadań którego należy realizacja zadań związanych z wdrażaniem Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 oraz Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006", a w szczególności:

a) przyjmowanie, rejestrowanie i kontrola administracyjna wniosków o płatność,

b) przygotowywanie oraz przekazywanie Agencji Płatniczej dokumentów i informacji niezbędnych do dokonania wypłat środków dla beneficjentów,

c)  wybór wniosków do kontroli na miejscu oraz kontroli po zakończeniu operacji zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) 1975/2006 ustanawiającym szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Komisji (WE) 1698/2005 w odniesieniu do wprowadzania procedur kontroli, jak również wzajemnej zgodności w odniesieniu do środków wsparcia rozwoju obszarów wiejskich,

d) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z obsługą wniosków beneficjentów,

e) sporządzanie planów wydatków i monitorowanie wykorzystania środków dla działań wdrażanych,

f)  przekazywanie planów wydatków oraz danych dotyczących monitorowania wykorzystania środków do Samodzielnego stanowiska pracy ds. Monitoringu
i Sprawozdawczości,

g) stwierdzanie nieprawidłowości,

h) rozpatrywanie nieprawidłowości;

4) Referat ds. Pomocy Technicznej, do zadań którego należy realizacja zadań związanych z wdrażaniem Programu Rozwoju  Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 (PROW) oraz Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz  rozwój obszarów wiejskich 2004-2006", a w szczególności:

a) przygotowanie projektów pomocy technicznej,

b) przygotowanie wniosków o refundację poniesionych wydatków,

c) monitorowanie i raportowanie pomocy technicznej,

d) prowadzenie punktu informacyjnego PROW, w tym:

- rozpowszechnianie informacji na temat programów współfinansowanych przez   Wspólnotę Europejską,

- informowanie o możliwościach wsparcia z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich,

- przekazywanie informacji dotyczących efektów wykorzystania środków z PROW w regionie,

- pomoc w wypełnianiu formularzy aplikacyjnych,

- upowszechnianie informacji o Unii Europejskiej oraz informowanie o zasadach dotyczących współfinansowania projektów,

e)  realizacja działań promocyjnych PROW, w tym:

- organizacja szkoleń, konferencji, seminariów dla beneficjentów,

- przygotowanie i dystrybucja materiałów promocyjnych,

- prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem sprawozdań i informacji o    promocji na terenie Województwa,

f)  przygotowanie i przekazanie Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi planu rocznego (rocznego planu komunikacyjnego) w zakresie informowania o Programie,

g)  realizacja spraw związanych z pomocą techniczną z zakresu osi 4 „Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa” Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007 – 2013”;

5) Referat ds. Wdrażania Osi Leader, do zadań którego należy realizacja zadań związanych z wdrażaniem Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 (PROW), a w szczególności:

a) informowanie potencjalnych beneficjentów o zasadach i trybie naboru wniosków,

b) przygotowywanie naboru wniosków o wybór LGD do realizacji LSR oraz
o przyznanie pomocy,

c) przyjmowanie, rejestrowanie i kontrola administracyjna wniosków o wybór LGD do realizacji LSR oraz o przyznanie pomocy,

d) dokonywanie wyboru projektów do finansowania, zgodnie z zasadami Programu na podstawie pozytywnej kontroli administracyjnej,

e) przygotowywanie projektów umów / decyzji,

f)  gromadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z obsługą wniosków beneficjentów,

g) prowadzenie rejestru umów z beneficjentami / decyzji i przesyłanie danych do Agencji Płatniczej,

h) stwierdzanie nieprawidłowości,

i)  rozpatrywanie nieprawidłowości,

j)  nadzór nad Lokalnymi Grupami Działania,

k) współpraca z innymi komórkami w zakresie promocji i monitoringu oraz ewaluacji Osi 4 PROW;

6) Referat nadzoru nad prawidłowością prowadzonych postępowań, do zadań którego należy:

a) ocena prawidłowości przeprowadzania przez beneficjentów postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,

b) współpraca z podmiotami zewnętrznymi w zakresie oceny prowadzonych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,

c) informowanie beneficjentów o wynikach oceny postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,

d) informowanie beneficjentów o rozwiązaniu umowy w związku z negatywną oceną postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,

e) stwierdzanie nieprawidłowości,

f) prowadzenie postępowań wyjaśniających w procesie wniesionych skarg na działalność departamentu w ramach wdrażania PROW 2007 – 2013,

g)prowadzenie rejestru spraw będących przedmiotem postępowania wyjaśniającego,

h) przygotowywanie zestawień nieprawidłowości,

i)  kierowanie spraw do organów ścigania,

j)  prowadzenie postępowań w sprawie doniesień o nieprawidłowościach;

7) Samodzielne stanowisko pracy ds. Monitoringu i Sprawozdawczości, do zadań którego należy realizacja zadań związanych z wdrażaniem Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 (PROW) oraz Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz  rozwój obszarów wiejskich 2004-2006", a w szczególności:

a)  monitorowanie realizacji wdrażanych działań,

b) przygotowanie na potrzeby Instytucji Zarządzającej i Agencji Płatniczej sprawozdań bieżących, okresowych i końcowych oraz na żądanie – dodatkowych informacji i wyjaśnień,

c)  gromadzenie i przechowywanie dokumentacji związanej z obsługą wniosków beneficjentów,

d) rejestracja i przechowywanie w formie elektronicznej pozyskanych, zgromadzonych i opracowanych informacji i danych dotyczących wdrażania programu,

e)  realizacja zadań w zakresie sprawozdawczości w ramach samorządów województw (SW).”;

4)  po § 51 dodaje się wyrazy:

Departament Rolnictwa i Obszarów Rybackich - ROR”;

5) § 52 otrzymuje brzmienie:

„§ 52. Departamentem Rolnictwa i Obszarów Rybackich kieruje dyrektor Departamentu przy pomocy jednego zastępcy.”;

6) po § 52 dodaje się §§ 52a – 52d, które otrzymują brzmienie:

„§52a. W Departamencie Rolnictwa i Obszarów Rybackich tworzy się następujące wewnętrzne komórki organizacyjne:

1) Referat Regionalnej Polityki Rolnej i Nadzoru, któremu nadaje się symbol „ROR.I.”;

2) Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich, któremu nadaje się symbol „ROR.II.”;

3) Referat Wdrażania i Rybactwa, któremu nadaje się symbol „ROR.III.”;

4) Referat Pomocy Technicznej, Płatności i Kontroli, któremu nadaje się symbol „ROR.IV.”;

5) Referat Łowiectwa i Grup Producenckich, któremu nadaje się symbol „ROR.V.”;

6) Samodzielne stanowisko pracy ds. kancelaryjno-biurowych, któremu nadaje się symbol „ROR.VI.”.

§52b. Do zadań Departamentu Rolnictwa i Obszarów Rybackich należy w szczególności prowadzenie spraw z zakresu:

1) rolnictwa, łowiectwa i rybactwa śródlądowego;

2) rozwoju obszarów wiejskich, w tym realizacja zadań Sekretariatu Regionalnego Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich w województwie podlaskim;

3) rozwoju obszarów rybackich, w tym wdrażania osi 4 „Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa” Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013”;

4) gospodarki wodnej;

5) wykonywania czynności w zakresie nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem jednostki organizacyjnej i osoby prawnej, o których mowa w § 52d.

 § 52c. Zadania określone w § 52b realizują:

1) Referat Regionalnej Polityki Rolnej i Nadzoru, do zadań którego należy w szczególności:

a) kreowanie polityki regionalnej rozwoju obszarów wiejskich i rolnictwa  wynikającej ze strategii rozwoju województwa i programów wojewódzkich,

b) koordynowanie działań na rzecz dostosowania rolnictwa i gospodarki żywnościowej do standardów Unii Europejskiej,

c)  opracowywanie analiz, studiów i programów dotyczących rozwoju i modernizacji terenów wiejskich i gospodarki wodnej,

d)  diagnozowanie i ocena sytuacji społeczno – ekonomicznej rolnictwa oraz obszarów wiejskich,

e)  prowadzenie spraw w zakresie kształtowania i realizacji polityki rolnośrodowiskowej Województwa,

f)  popularyzowanie ekologicznych metod produkcji rolnej oraz żywności ekologicznej,

g)  nadzór nad związkami spółek wodnych,

h)   przygotowywanie, w uzgodnieniu z Departamentem Finansów, projektów uchwał Sejmiku w sprawie zaliczenia gminy, w szczególnie gospodarczo uzasadnionych przypadkach, do okręgu podatkowego innego niż wynika to z obowiązujących przepisów,

i)   podejmowanie, przy współpracy z podmiotami gospodarczymi, działań na rzecz promocji żywności wyprodukowanej w Województwie,

j)   prowadzenie spraw związanych z rejestracją produktów na Liście Produktów Tradycyjnych:

-informowanie obecnych i potencjalnych producentów na temat rejestracji produktów regionalnych w oparciu o unijne rozporządzenia,

-prowadzenie działań związanych z promocją dziedzictwa kulinarnego województwa podlaskiego w regionie, kraju oraz w Europie,

- informowanie rolników o możliwościach wykorzystania zewnętrznych źródeł finansowania na inwestycje związane z drobnym przetwórstwem spożywczym,

- współpraca z organizacjami skupiającymi producentów żywności tradycyjnej oraz propagowanie różnych form stowarzyszania się oraz pomoc w pozyskiwaniu finansów na promocję produktów lokalnych,

-informowanie obecnych i potencjalnych producentów na temat form prowadzenia działalności gospodarczej polegającej na produkcji i sprzedaży produktów lokalnych,

k) współdziałanie z jednostkami zaangażowanymi we wdrażanie programów pomocowych dla rolnictwa,

l)  wnioskowanie do ministra właściwego do spraw rolnictwa o utworzenie rejonu zamkniętego wytwarzania materiału siewnego kategorii elitarny i kategorii kwalifikowany odmian sadzeniaków ziemniaka,

m) wydawanie zezwoleń na obrót hurtowy w kraju napojami alkoholowymi do 18 % alkoholu,

n)  wykonywania czynności w zakresie nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem jednostki organizacyjnej i osoby prawnej, o których mowa w § 52d;

2) Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich, do zadań którego należy w szczególności:

a) zarządzanie siecią KSOW,

b) identyfikacja i analiza dobrych praktyk oraz analiza potrzeb i kierunków rozwoju obszarów wiejskich w zakresie zarządzania siecią KSOW,

c) przeniesienie dobrych praktyk oraz organizacja wymiany doświadczeń i know-how,

d) współpraca instytucjonalna,

e) współpraca ze szkołami wyższymi, instytutami branżowymi i doradztwem rolniczym,

f) przygotowywanie programów szkoleniowych dla lokalnych grup działania w procesie ich tworzenia i działania oraz wymiana doświadczeń między lokalnymi grupami działania,

g) pomoc techniczna dla współpracy międzyterytorialnej i transnarodowej,

h) przygotowywanie projektów finansowanych z programów innych niż PROW 2007-2013,

i) prowadzenie regionalnego sekretariatu Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich (KSOW),w tym Pomocy Technicznej na potrzeby KSOW,

j) współdziałanie z jednostkami zaangażowanymi we wdrażanie programów pomocowych dla rolnictwa;

3) Referat Wdrażania i Rybactwa, do zadań którego należy w szczególności:

a) prowadzenie spraw z zakresu rybactwa śródlądowego, w tym:

- ustanawianie lub znoszenie obrębów ochronnych ustanowionych w miejscach stałego  tarła oraz rozwoju narybku gromadnego zimowania, bytowania i przepływu ryb,

- ustanawianie lub znoszenie obrębów hodowlanych ustanowionych na wodach
o warunkach biologicznych i hydrotechnicznych szczególnie przydatnych do prowadzenia chowu lub hodowli ryb,

- wydawanie zezwoleń na odstępstwo od zakazu połowu ryb w przypadkach określonych w ustawie o rybactwie śródlądowym oraz przechowywania, przewożenia, przetwórstwa i wprowadzania do obrotu ikry i ryb złowionych lub pozyskanych z naruszeniem przepisów art. 8 i 9 ustawy o rybactwie śródlądowym, wprowadzania do obrotu ryb pochodzących z amatorskiego połowu ryb, dokonywania połowu ryb w obrębach ochronnych,

- wydawanie zakazu połowu niektórych gatunków ryb,

- zwalnianie z obowiązku prowadzenia racjonalnej gospodarki rybackiej w przypadku gdy zbiornik wodny zostanie uznany za nieprzydatny do prowadzenia gospodarki rybackiej na czas określony,

- wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie zawieszenia połowu ryb niektórych gatunków, z użyciem wybranych rybackich narzędzi i urządzeń połowowych,

- ustalenie trzyliterowego oznaczenia powiatu do oznakowania sprzętu pływającego służącego do połowu ryb,

- ocena wypełniania przez uprawnionych do rybactwa obowiązku prowadzenia racjonalnej gospodarki rybackiej,

- realizacja spraw związanych z wykroczeniami rybackimi,

- współdziałanie z jednostkami zaangażowanymi we wdrażanie programów pomocowych dla rolnictwa,

b) prowadzenie spraw z zakresu osi 4 „Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa” Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013”, w tym:

- informowanie, w tym rozpowszechnianie informacji, o programie operacyjnym, w tym o zasadach i trybie przyznawania pomocy w ramach osi priorytetowej 4 "Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa", oraz o obowiązkach beneficjentów wynikających z przyznania tej pomocy,

- przygotowanie i przekazanie Ministrowi Rolnictwa i Rozwoju Wsi rocznego planu działań informacjno-promocyjnych,

- informowanie potencjalnych beneficjentów o zasadach i trybie naboru wniosków,

- prowadzenie postępowania w sprawie przyznania pomocy w ramach programu operacyjnego, w tym: ocena wniosków o dofinansowanie, rejestracja i przygotowanie projektów umów o dofinansowanie i projektów odmawiających przyznania pomocy,

- prowadzenie rejestru umów z beneficjentami,

- przeprowadzanie wizytacji w miejscu w ramach kontroli administracyjnych,

- sporządzanie IUP/IUS (Informacja o Uzasadnionym Podejrzeniu Wystąpienia Nieprawidłowości / Informacja o Uzasadnionym Stwierdzeniu Wystąpienia Nieprawidłowości),

- rozpatrywanie IUP/IUS przekazanych z Referatu Pomocy Technicznej, Płatności i Kontroli,

- przechowanie dokumentacji dotyczącą realizacji środków w zakresie osi priorytetowej 4 oraz związanej z wykonywaniem przez samorząd województwa zadań instytucji zarządzającej;

4) Referat Pomocy Technicznej, Płatności i Kontroli, do zadań którego należy
w szczególności:

a) prowadzenie spraw z zakresu osi 4 „Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa” Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007-2013”, w tym:

- prowadzenie postępowania w sprawie przyznania pomocy w ramach programu operacyjnego, w tym: przyjmowanie i rejestracja wniosków, ocena wniosków o płatność,

- przeprowadzanie kontroli operacji na miejscu operacji wytypowanych do kontroli,  przeciwdziałanie występowaniu nieprawidłowości, postępowanie windykacyjne i weryfikacja zamówień publicznych,

- nadzór nad stowarzyszeniami tworzącymi lokalne grupy rybackie,

- przekazywanie do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa: informacji o pomocy pobranej nienależnie lub pomocy wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem, wysokości środków finansowych przeznaczonych do wypłaty poszczególnym beneficjentom i planu wydatków na rok bieżący i następny,

- przygotowywanie oraz przekazywanie Agencji Płatniczej dokumentów i informacji niezbędnych do dokonania wypłat środków dla beneficjentów,

- przekazywanie do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi danych niezbędnych do sporządzenia wykazu beneficjentów,

- monitorowanie i raportowanie osi 4 PO RYBY,

- sporządzanie IUP/IUS (Informacja o Uzasadnionym Podejrzeniu Wystąpienia Nieprawidłowości / Informacja o Uzasadnionym Stwierdzeniu Wystąpienia Nieprawidłowości),

- rozpatrywanie IUP/IUS przekazanych z Referatu Wdrażania i Rybactwa,

- przechowanie dokumentacji dotyczącej realizacji środków w zakresie osi priorytetowej 4 oraz związanej z wykonywaniem przez samorząd województwa zadań instytucji zarządzającej,

b) realizacja spraw związanych z osią priorytetowa 5 - Pomoc techniczna Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007 – 2013”, w tym:

- przygotowanie projektów pomocy technicznej,

- przygotowanie wniosków o refundację poniesionych wydatków,

- monitorowanie i raportowanie pomocy technicznej PO RYBY;

5) Referat Łowiectwa i Grup Producenckich, do zadań którego należy w szczególności:

a)  uzgadnianie wieloletnich łowieckich planów hodowlanych,

b)  prowadzenie rejestru polowań, dotyczącego działalności gospodarczej polegającej na świadczeniu usług turystycznych obejmujących polowania wykonywane przez cudzoziemców na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz polowania za granicą,

c)  skracanie okresów polowań,

d)  dokonywanie podziału gruntów na obwody łowieckie oraz zmiany granic tych obwodów w obrębie województwa,

e)  określanie terminu zakończenia okresu zbioru upraw i płodów rolnych w danym regionie dla celów wynagradzania szkód łowieckich,

f)  wypłata odszkodowań za szkody wyrządzane przez zwierzęta łowne objęte całoroczną ochroną na obszarach obwodów łowieckich polnych i obszarach nie wchodzących w skład obwodów łowieckich,

g)  wypłata odszkodowań za szkody wyrządzane przez dziki, jelenie, daniele i sarny na obszarach nie wchodzących w skład obwodów łowieckich,

h)  wydawanie, odmowa wydania, cofanie zezwoleń na:

- prowadzenie dotychczas niestosowanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej  technologii chowu zwierząt,

- pozyskiwanie zwierząt wolno żyjących (dzikich) w celu preparowania ich zwłok oraz w celu tworzenia kolekcji spreparowanych zwłok tych zwierząt,

i) określenie miejsca, warunków, czasu i sposobu ograniczenia populacji zwierząt stanowiących nadzwyczajne zagrożenie dla życia, zdrowia lub gospodarki człowieka, w tym gospodarki łowieckiej,

j) przygotowanie programu upowszechniania znajomości przepisów ustawy o ochronie zwierząt i wykonywanie programu wśród rolników przez wojewódzkie ośrodki doradztwa rolniczego,

k) prowadzenie spraw związanych z działalnością grup producentów rolnych, w tym:

- wydawanie decyzji administracyjnych stwierdzających lub odmawiających stwierdzenia spełnienia przez grupę producentów rolnych warunków uprawniających do prowadzenia działalności jako przedsiębiorca,

- prowadzenie rejestru grup producentów rolnych,

- wydawanie decyzji o odmowie wpisu grupy producentów rolnych do rejestru,

- nadzór nad działalnością grup producentów rolnych,

- uznawanie organizacji producentów i ich zrzeszeń oraz ponadnarodowych organizacji producentów i ich zrzeszeń,

- wstępne uznawanie grupy producentów owoców i warzyw oraz zatwierdzanie planu dochodzenia do uznania tej grupy jako organizacji producentów, w tym: cofania wstępnego uznania grupy producentów, uznania organizacji producentów i ich zrzeszeń,

- wprowadzanie zmian do zatwierdzonego planu dochodzenia do uznania wstępnie uznanej grupy producentów,

- przeprowadzanie kontroli w zakresie spełniania warunków przez grupy wstępnie uznane oraz uznane organizacje producentów i ich zrzeszeń, w tym organizacji ponadnarodowych,

- współpraca z właściwymi władzami państw członkowskich Unii Europejskiej w zakresie uznawania i kontroli ponadnarodowych organizacji producentów i ich zrzeszeń,

l) współdziałanie z jednostkami zaangażowanymi we wdrażanie programów pomocowych dla rolnictwa.

§ 52d. Departament Rolnictwa i Obszarów Rybackich wykonuje czynności wynikające ze sprawowania przez Zarząd nadzoru nad działalnością:

1)  Wojewódzkiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Białymstoku;

2)  Podlaskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego w Szepietowie.”;

7)  w § 54 w pkt 4 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 5 w brzmieniu:

”5) Samodzielne stanowisko pracy ds. realizacji projektu w ramach PO RPW Działanie V.2. Trasy rowerowe, któremu nadaje się symbol „EST.V.”.”;

8)  w § 56 w pkt 3 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 4 w brzmieniu:

 ”4)Samodzielne stanowisko pracy ds. realizacji projektu w ramach PO RPW Działanie V.2. Trasy rowerowe, do zadań którego należy w szczególności prowadzenie spraw związanych z:

a) przygotowaniem, złożeniem wniosku o dofinansowanie projektu oraz nadzór na finansowym rozliczeniem projektu,

b) podpisaniem umów z Partnerami projektu i współpraca z nimi w ramach zapewnienia trwałości projektu i utrzymania wytworzonej infrastruktury,

c) opracowaniem dokumentacji projektowej na planowaną trasę rowerową i związanych z tym przetargów oraz zawarcia stosownych umów, dokonywanie merytorycznej oceny dostarczonej przez wykonawcę dokumentacji projektowej,

d) uzyskaniem niezbędnych pozwoleń / decyzji, w tym środowiskowych oraz prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem inwestycji do realizacji m.in. poprzez:

-  składanie stosownych wniosków o wydanie postanowień w zakresie możliwości podziałów i wykupu gruntów lub ich użyczenia,

-   uzyskanie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy lub lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz pozwolenia na budowę,

-   uzyskanie decyzji środowiskowych,

e) nadzorem nad rzeczową realizacją projektu wspólnie z wykonawcą trasy rowerowej: wytyczenie i oznakowanie tras w terenie, roboty budowlane, montaż infrastruktury towarzyszącej, odbiór częściowy i końcowy,

f)  udziałem w kampanii promocyjnej i edukacyjnej.”;

9)  w § 59 w ust. 1 w pkt 4 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 5 w brzmieniu:

”5) Samodzielne stanowisko pracy ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi, któremu nadaje się symbol „DK.VI.”.;

10)  w § 61 w ust. 1 w pkt 3 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 4 w brzmieniu:

”4) Samodzielne stanowisko pracy ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi, do zadań którego należy w szczególności:

a)  tworzenie i systematyczne uaktualnianie bazy danych dot. organizacji pozarządowych działających w województwie podlaskim,

b)  opracowywanie projektów programów współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz sprawozdań z ich realizacji,

c)   prowadzenie konsultacji z organizacjami pozarządowymi – projektów aktów prawa miejscowego, projektów rocznych i wieloletnich programów współpracy,

d)   rozwijanie praktyki dialogu obywatelskiego (w tym dyskusji i debat o tematyce społecznej) m.in. poprzez organizację  forum (spotkań, konferencji) organizacji pozarządowych i przedstawicieli samorządu województwa podlaskiego,

e)   wspieranie organizacji regionalnych ośrodków, inkubatorów, klubów wspierających organizacje pozarządowe,

f)    organizowanie szkoleń tematycznych dla członków organizacji pozarządowych,

g)   publikowanie na „Wrotach Podlasia” bieżących informacji dot. współpracy samorządu województwa podlaskiego z organizacjami pozarządowymi,

h)   współpraca i wymiana doświadczeń z pełnomocnikami do spraw współpracy z organizacjami pozarządowymi z innych województw.”.

 

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Marszałkowi Województwa Podlaskiego.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

1) zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, Dz. U. z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, Dz. U. z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz. 1206, Dz. U. z 2006 r. Nr 126, poz. 875 i Nr 227, poz. 1658, Dz. U. z 2007 r. Nr 173, poz. 1218, Dz. U. z 2008 r. Nr 180, poz. 1111, Nr 216, poz. 1370, Nr 223, poz. 1458, Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz.1241 oraz Dz. U. z 2010 r. Nr 28, poz.142, Nr 28, poz.146, Nr 106, poz. 675

 

Powrót na początek strony