Uchwała Nr 150/2172/09 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 2009-03-03

Numer
150/2172/09
w sprawie
wprowadzenia zmian w Uchwale Nr 144/2087/09 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 3 lutego 2009 r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku
Data wydania
2009-03-03
Departament

 

Uchwała Nr 150/2172/09

Zarządu Województwa Podlaskiego

z dnia 3 marca 2009 roku

 

w sprawie wprowadzenia zmian w Uchwale Nr 144/2087/09 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 3 lutego 2009 r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Organizacyjnego Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku

 

Na podstawie art. 41 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1590, zm. Dz. U z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz.1206, z 2006 r. Nr 126, poz. 875, Nr 227 poz. 1658, z 2007 r. Nr 173, poz. 1218, z 2008r. Nr 180, poz. 1111, Nr 216, poz. 1370, Nr 223, poz. 1458) i § 7 Statutu Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku stanowiącego załącznik do Uchwały Nr XV/164/08 Sejmiku Województwa Podlaskiego z dnia 3 marca 2008 r., uchwala się co następuje:

 

§ 1

W Regulaminie Organizacyjnym Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku stanowiącym załącznik do Uchwały Nr 144/2087/09 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 3 lutego 2009 r., wprowadza się następujące zmiany:

1)      § 20 otrzymuje brzmienie:

„§ 20 Do zakresu zadań Wydziału Rynku Pracy należy w szczególności:

1)             przygotowywanie, realizacja i monitoring regionalnego planu działań na rzecz zatrudnienia,

2)             opracowywanie propozycji kryteriów podziału oraz propozycji podziału, w oparciu o kryteria określone przez Sejmik, środków Funduszu Pracy przekazanych na finansowanie zadań w województwie, a dotyczących finansowania programów na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej oraz finansowania innych fakultatywnych zadań,

3)             opiniowanie wniosków PUP z województwa podlaskiego o przyznanie dodatkowych kwot środków Funduszu Pracy z ,,rezerwy" ministra właściwego do spraw pracy,

4)             inicjowanie i realizacja działań skierowanych na rozwiązanie lub złagodzenie problemów związanych z planowanymi zwolnieniami pracowników z przyczyn dotyczących zakładu pracy,

5)             współpraca na terenie województwa z powiatowymi urzędami pracy w zakresie organizacji szkoleń, przygotowania zawodowego dorosłych i staży, w szczególności przez:

a)      badanie popytu na kwalifikacje i umiejętności zawodowe na wojewódzkim rynku pracy i upowszechnianie wyników tych badań,

b)      prowadzenie rejestru instytucji szkoleniowych i analiz ich oferty szkoleniowej oraz udostępnianie informacji o tej ofercie,

c)      wspieranie metodyczne działań powiatowych urzędów pracy w zakresie organizacji szkoleń, przygotowania zawodowego dorosłych i staży,

d)      prowadzenie analiz skuteczności oddziaływania na rynek pracy szkoleń, przygotowania zawodowego dorosłych i staży oraz upowszechnianie wyników tych analiz,

e)      prowadzenie dialogu społecznego w zakresie polityki zatrudnienia i kształcenia ustawicznego,

f)        popularyzację idei uczenia się przez całe życie i upowszechnianie dobrych praktyk w zakresie organizacji szkoleń, przygotowania zawodowego dorosłych i staży.

6)        koordynowanie na terenie województwa realizacji programów aktywizacji zawodowej finansowanych z Funduszu Pracy pozostającej w dyspozycji ministra właściwego do spraw pracy,

7)        inicjowanie i realizowanie projektów pilotażowych,

8)             określanie wykazu zawodów, w których za przygotowanie zawodowe młodocianych pracowników może być dokonywana refundacja kosztów, poniesionych przez pracodawcę na wynagrodzenia i składki na ubezpieczenie społeczne młodocianych pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego,

9)             współdziałanie z właściwymi organami oświatowymi, szkołami i szkołami wyższymi w harmonizowaniu kształcenia i szkolenia zawodowego z potrzebami rynku pracy,

10)  prowadzenie rejestru agencji zatrudnienia oraz wydawanie certyfikatów o dokonaniu wpisu do rejestru agencji zatrudnienia,

11)  prowadzenie spraw w zakresie dofinansowania kosztów tworzenia i działania zakładów aktywności zawodowej,

12)  współpraca z zakładami pracy chronionej, zakładami aktywności zawodowej oraz Wojewódzką Radą ds. Osób Niepełnosprawnych, organizacjami pozarządowymi i fundacjami działającymi na rzecz osób niepełnosprawnych,

13)  prowadzenie monitoringu oraz rozliczanie udzielonej pomocy finansowej zakładom pracy chronionej zgodnie z podpisanymi umowami,

14)  opracowywanie sprawozdań rzeczowych i finansowych z zadań realizowanych na rzecz osób niepełnosprawnych,

15)  współdziałanie z WRZ w zakresie zadań wchodzących w zakres działalności Wydziału, a w szczególności:

a)        przedstawianie propozycji wykazu zawodów, w których za przygotowanie zawodowe młodocianych pracowników może być dokonywana refundacja kosztów poniesionych przez pracodawcę na wynagrodzenia i składki na ubezpieczenie społeczne młodocianych pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego,

b)       konsultowanie projektów regionalnych planów działań na rzecz zatrudnienia,

c)        przedstawianie propozycji kryteriów podziału środków Funduszu Pracy dla samorządów powiatowych województwa na finansowanie programów dotyczących promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej oraz finansowanie innych fakultatywnych zadań.

16)  opracowywanie analiz i ocen dotyczących problematyki zatrudniania i przeciwdziałania bezrobociu w województwie,

17)  badanie popytu na pracę, w tym prowadzenie monitoringu zawodów deficytowych i nadwyżkowych,

18)  prowadzenie własnych badań na wojewódzkim rynku pracy oraz organizowanie i udział w badaniach lokalnego rynku pracy, realizowanych we współpracy z innymi jednostkami,

19)  prowadzenie, publikowanie i upowszechnianie badań regionalnego rynku pracy na potrzeby   PO KL,

20)  opracowywanie informacji, analiz i ocen z zakresu rynku pracy na potrzeby PO KL,

21)  wydawanie obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, zamierzających podjąć lub wykonywać działalność na terenie innego niż Rzeczypospolita Polska państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, zaświadczeń stwierdzających charakter, okres i rodzaj działalności wykonywanej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej,

22)  realizowanie zadań wynikających z umów międzynarodowych i innych porozumień zawartych z partnerami zagranicznymi w zakresie kierowania polskich obywateli do pracy za granicą u pracodawców zagranicznych,

23)  wydawanie zaświadczeń potwierdzających okres zatrudnienia za granicą (dot. byłej NRD i CSRS),

24)  realizacja zadań związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego w zakresie świadczeń dla bezrobotnych,

25)  prowadzenie spraw z zakresu zastępczej służby poborowych w tym:

a)              pozyskiwanie wolnych miejsc pracy dla poborowych,

b)             prowadzenie ewidencji poborowych oczekujących na skierowanie do służby zastępczej,

c)              kierowanie poborowych do odbycia służby zastępczej,

d)             kontrola podmiotów w zakresie przebiegu służby zastępczej,

e)              sporządzanie informacji o realizacji zadań związanych ze służbą zastępczą.

26)  prowadzenie spraw finansowych w zakresie zastępczej służby poborowych, w tym:

a)              zwrotu świadczeń pieniężnych wypłaconych przez podmioty poborowym,

b)             zwrotu poborowym kosztów dojazdu w związku z wezwaniem do załatwiania spraw dotyczących służby zastępczej poborowych,

c)              zwrotu utraconych zarobków w związku z wezwaniem do załatwiana spraw dotyczących służby zastępczej poborowych,

d)             planowanie środków finansowych na realizację zadań,

e)              opracowywanie sprawozdań finansowych.

27)  obsługa Komisji Wojewódzkiej do Spraw Służby Zastępczej.”

 

2)  § 21 otrzymuje brzmienie:

„§ 21 Do zakresu zadań Wydziału Projektów należy w szczególności:

         1)         obsługa SPO RZL oraz ZPORR poprzez:

a)      opracowywanie Ramowych Planów Realizacji Działań wymaganych procesem wdrażania EFS w ramach programów operacyjnych,

b)      opracowywanie, merytoryczna realizacja, sporządzanie sprawozdań oraz wniosków o płatność w ramach projektów pomocy technicznej,

c)      przygotowywanie posiedzeń Komisji Oceny Projektów,

d)      weryfikacja formalna wniosków o dofinansowanie realizacji projektu,

e)      prowadzenie działań informacyjno-promocyjnych na temat dostępnych instrumentów wsparcia w ramach przedsięwzięć EFS,

f)        zapewnienie informacji dla potencjalnych odbiorców pomocy przez prowadzenie punktu informacyjnego,

g)      opracowywanie projektów wewnętrznych procedur wdrażania SPO RZL i ZPORR w zakresie zadań realizowanych przez Wydział,

h)      przygotowywanie projektów umów o dofinansowanie projektów wyłonionych do realizacji w wyniku przeprowadzonych procedur konkursowych,

i)        bieżąca współpraca z Beneficjentami w zakresie wprowadzania zmian do wdrażanych projektów,

j)        wprowadzanie danych do systemu informatycznego SIMIK (zgodnie z wykonywanymi zadaniami),

k)      zamykanie pomocy z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach SPO RZL i ZPORR w zakresie zadań realizowanych przez Wydział.

2)      opracowywanie, realizacja i rozliczanie projektów własnych w zakresie tematyki wchodzącej w zakres działalności WUP, w tym m.in.:

a)opracowanie koncepcji i przygotowanie aplikacji dla projektów własnych ze szczególnym uwzględnieniem zakresu działalności WUP oraz kierunków rozwoju województwa podlaskiego,

b)      zarządzanie i koordynowanie projektów własnych,

c)prowadzenie dokumentacji projektowej,

d)      udział w opracowywaniu dokumentacji postępowań prowadzonych zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych, wymaganych cyklem realizacji projektów własnych,

e)przygotowywanie projektów umów i porozumień niezbędnych dla realizacji projektów własnych,

f)        sprawdzanie merytoryczne dowodów księgowych dotyczących wydatków związanych z realizacją projektów własnych,

g)sporządzanie wniosków o płatność,

h)bieżące monitorowanie zgodności realizacji zadań i ponoszonych wydatków z wnioskiem o dofinansowanie, harmonogramem realizacji projektu, harmonogramem płatności i planem finansowym WUP,

i)        współpraca z komórkami organizacyjnymi WUP w zakresie realizowanych zadań projektowych,

j)        realizowanie działań w zakresie promocji projektów własnych.”

 

 

 

3)      § 22 otrzymuje brzmienie:

 „§ 22 Do zakresu zadań Wydziału Monitorowania i Kontroli EFS należy w szczególności:

1)      obsługa PO KL poprzez:

a)   przygotowywanie projektów wewnętrznych procedur wdrażania PO KL oraz innych dokumentów wymaganych procesem wdrażania PO KL, w zakresie zadań realizowanych przez Wydział,

b)  przygotowywanie planów kontroli dotyczących Działań wdrażanych w ramach PO KL,

c)   kontrolę projektów realizowanych przez beneficjentów w ramach PO KL – weryfikacja wykorzystania środków przez beneficjentów, w tym kontrola na miejscu,

d)  informowanie Wydziału Obsługi Finansowej EFS na temat wykrytych nieprawidłowości,

e)   wprowadzanie danych do systemu KSI (zgodnie z wykonywanymi zadaniami).

 

2)      obsługa SPO RZL oraz ZPORR poprzez:

a)      stały monitoring efektów realizowanych projektów,

b)      weryfikację sprawozdań opracowywanych przez beneficjentów,

c)      sporządzanie sprawozdań z realizacji Działań,

d)      kontrolę realizacji projektów na miejscu, w tym przeprowadzanie kontroli transakcji opisanych przedstawianymi fakturami lub innymi dokumentami księgowymi o równoważnej wartości księgowej, w tym kontrole trwałości projektów,

e)      informowanie właściwych instytucji o stwierdzonych nieprawidłowościach zgodnie z odpowiednimi procedurami,

f)        dokonywanie okresowej oceny realizacji poszczególnych Działań,

g)      wprowadzanie danych do systemu informatycznego SIMIK oraz PEFS (zgodnie z wykonywanymi zadaniami),

h)      opracowywanie projektów wewnętrznych procedur wdrażania SPO RZL i ZPORR w zakresie zadań realizowanych przez Wydział,

i)        zamykanie pomocy z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach SPO RZL i ZPORR w zakresie zadań realizowanych przez Wydział.”

 

4)      § 23 otrzymuje brzmienie:

 „§ 23 Do zakresu działań Wydziału Obsługi Finansowej EFS należy w szczególności:

1)  Obsługa SPO RZL oraz ZPORR poprzez:

a)      weryfikację formalno-rachunkową wniosków beneficjenta o płatność w ramach ZPORR,

b)      weryfikację merytoryczną wniosków beneficjenta o płatność - ocena kwalifikowalności prezentowanych w fakturach wydatków w ramach ZPORR,

c)      sporządzanie wniosków o płatność wraz z zestawieniem zbiorczym od Instytucji Wdrażającej do Instytucji Pośredniczącej w ramach ZPORR,

d)      sporządzanie informacji w zakresie złożonych wniosków o płatność, rozliczonych kwot beneficjentów i otrzymanych zwrotów w ramach SPO RZL i ZPORR,

e)      sporządzanie informacji w zakresie złożonych wniosków o refundację, rozliczonych kwot i otrzymanych zwrotów w ramach SPO RZL i ZPORR,

f)        sporządzanie dyspozycji przelewu o przekazanie transz w formie dotacji beneficjentom,

g)      sporządzanie zaktualizowanych harmonogramów płatności dla Działań wdrażanych w ramach ZPORR,

h)      przechowywanie dokumentacji związanej z realizacją projektu,

i)        wprowadzanie danych do systemu SIMIK,

j)        zamykanie pomocy z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach SPO RZL i ZPORR  w zakresie zadań realizowanych przez Wydział,

k)      opracowywanie projektów wewnętrznych procedur wdrażania SPO RZL i ZPORR w zakresie działań realizowanych przez Wydział.

 

2)      Obsługa PO KL poprzez:

a)              przygotowywanie projektów wewnętrznych procedur wdrażania PO KL oraz innych dokumentów wymaganych procesem wdrażania PO KL w zakresie zadań realizowanych przez Wydział,

b)             zabezpieczenie środków na realizację PO KL, bieżące monitorowanie zgodności realizacji zadań i ponoszonych wydatków na poziomie Działania z wnioskami o dofinansowanie, harmonogramem transz dotacji rozwojowej i planem finansowym WUP oraz opracowywanie prognoz wydatków w ramach POKL,

c)              sporządzanie poświadczeń i deklaracji wydatków oraz przekazywanie do Instytucji Pośredniczącej PO KL,

d)             opracowywanie informacji dotyczących nieprawidłowości i ich przekazywanie do Instytucji Pośredniczącej oraz odzyskiwanie kwot nienależnie wypłaconych w ramach POKL,

e)              sporządzanie informacji o stanie rozliczeń beneficjentów,

f)        sporządzanie dyspozycji przelewów o przekazanie transz beneficjentom,

g)      prowadzenie rejestru dłużników w zakresie PO KL,

h)         wprowadzanie danych do systemu KSI (zgodnie z wykonywanymi zadaniami).”

 

§ 2

 

Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Białymstoku.

 

§ 3

 

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

 

 

 

 

Powrót na początek strony