Zarządzenie Nr Z/2/07 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 1 marca 2007

Zarządzenie nr z/ 2 /07

osoby pełniącej funkcję organów samorządu województwa - zarządu województwa podlaskiego
z dnia 1 marca 2007 r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku

 Na podstawie art. 41 ust. 2 pkt 7 w związku z art. 33 ust. 4 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz.U. z 2001 r.  Nr 142, poz. 1590.Dz.U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz. 1206 oraz z 2006 r. Nr 126, poz. 875 i Nr 227, poz. 1658) zarządza się, co następuje:

§ 1. W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku stanowiącym załącznik Nr 1 do uchwały Nr 178/2302/06 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 5 stycznia 2006 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku, zmienionej uchwałą Nr 187/2398/06 z dnia 7 marca 2006 r., uchwała Nr 205/2651/06 z dnia 12 lipca 2006 r., uchwała Nr 228/2940/06 z dnia 15 grudnia 2006 r. oraz uchwałą Nr 232/2982/07 z dnia 24 stycznia 2007 r. wprowadza się następujące zmiany:

1)     w § 10 w ust. 1:

a)     pkt 4  otrzymuje brzmienie:

„4)        Departament Informacji i Współpracy z Zagranicą, który przy znakowaniu spraw używa symbolu „IWZ”;”,

b)     pkt 10 otrzymuje brzmienie

„10)      Departament Kultury, Edukacji, Sportu i Turystyki, który przy znakowaniu spraw używa symbolu „KEST”;”,

c)     uchyla się pkt 11 i 12;

2)     w § 23 w ust. 1 po pkt 8 kropkę na końcu zdania zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 9 w brzmieniu:

„9)        Kancelaria Zarządu, której nadaje się symbol „OR.IX”.”;

3)     w § 24 po pkt 7 kropkę na końcu zdania zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 8 i 9 w brzmieniu:

„8)        obsługi organizacyjnej i protokolarnej oficjalnych wizyt;

  9)       organizacji pracy Marszałka, Wicemarszałków oraz Członków Zarządu.”,

4)     w § 25 po pkt 7 kropkę na końcu zdania zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 8 w brzmieniu:

„8)        Kancelaria Zarządu, do zadań której należy w szczególności:

a)     zapewnienie realizacji funkcji reprezentacyjnych Marszałka,

b)     organizacyjno-techniczne przygotowanie i obsługa indywidualnych kontaktów Marszałka, Wicemarszałków i Członków Zarządu z członkami rządu, parlamentarzystami oraz przedstawicielami samorządu terytorialnego, organizacji gospodarczych, zawodowych i społecznych,

c)     organizowanie i koordynowanie działań związanych z kontaktami Marszałka ze związkami zawodowymi, partiami politycznymi i organizacjami pozarządowymi,

d)     nadawanie biegu inicjatywom i wnioskom składanym do Zarządu i Marszałka przez organy samorządu terytorialnego, radnych gmin i powiatów,

e)     współpraca z Departament Informacji i Współpracy z Zagranicą w przygotowywaniu zagranicznych podróży Marszałka, Wicemarszałków i Członków Zarządu,

f)      zapewnienie, we współpracy z Departamentem Informacji i Współpracy z Zagranicą, organizacyjnej, medialnej i protokolarnej obsługi oficjalnych wizyt krajowych i zagranicznych,

g)     współdziałanie w organizowaniu konferencji i spotkań z udziałem Marszałka, Wicemarszałków i Członków Zarządu, kompletowanie niezbędnych materiałów i dokumentów oraz obsługa organizowanych narad,

h)     organizowanie, we współdziałaniu z innymi departamentami Urzędu, obchodów świąt państwowych,

i)      prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem obywateli zgłaszających się w indywidualnych sprawach do Marszałka, Wicemarszałków i Członków Zarządu,

j)      koordynowanie obiegu korespondencji wpływającej do Marszałka, Wicemarszałków i Członków Zarządu,

k)     prowadzenie kalendarza spotkań Marszałka, Wicemarszałków i Członków Zarządu,

l)      zapewnienie obsługi sekretarsko-biurowej Marszałka, Wicemarszałków i Członków Zarządu, w tym obsługa poczty elektronicznej,

m)   organizowanie, we współdziałaniu z Zespołem Ochrony Informacji Niejawnych oraz Spraw Obronnych, stałej obsługi kancelaryjnej po godzinach pracy Urzędu.”;

5)     po § 29 wyrazy „Departament Informacji i Promocji - DIP” zastępuje się wyrazami „Departament Informacji i Współpracy z Zagranicą - IWZ”;

6)     § 30 otrzymuje brzmienie:

„§ 30    Departamentem Informacji i Współpracy z Zagranicą kieruje dyrektor Departamentu przy pomocy dwóch zastępców.”;

7)     § 31 otrzymuje brzmienie:

„§ 31    W Departamencie Informacji i Współpracy z Zagranicą tworzy się następujące wewnętrzne komórki organizacyjne:

1)    Referat Informacji, któremu nadaje się symbol „IWZ.I”;

2)    Referat Promocji Województwa, któremu nadaje się symbol „IWZ.II.”;

3)    Referat Współpracy z Zagranicą, któremu nadaje się symbol „IWZ.III.”;

4)    Zamiejscowe stanowisko pracy - Biuro Regionalne Województwa Podlaskiego w Brukseli , któremu nadaje się symbol „IWZ.IV.”;

5)    Samodzielne stanowisko pracy ds. kancelaryjno-biurowych, któremu nadaje się symbol „IWZ.V.”.”;

8)     § 32 otrzymuje brzmienie:

„§ 32    Do zadań Departamentu Informacji i Współpracy z Zagranicą należy w szczególności prowadzenie spraw z zakresu:

1)       polityki informacyjnej;

2)       promocji Województwa, w tym określanie polityki promocyjnej Województwa;

3)       współpracy z zagranicą.”;

9)     § 33 otrzymuje brzmienie:

„§ 33    Zadania określone w § 32 realizują:

1)       Referat Informacji, do zadań którego należy w szczególności:

a)     publiczne prezentowanie działalności Marszałka i Zarządu,

b)     współdziałanie z przedstawicielami środków masowego przekazu oraz informowanie ich o działalności i zamierzeniach Marszałka i Zarządu,

c)     analizowanie publikacji prasowych dotyczących działalności Zarządu oraz pracy Urzędu i udzielanie sprostowań oraz wyjaśnień,

d)     organizowanie kontaktów publicznych Marszałka i Zarządu, realizowanych z udziałem lub za pośrednictwem środków masowego przekazu,

e)     współudział w realizacji obowiązków nałożonych na organy administracji samorządowej w ustawie o dostępie do informacji publicznej,

f)      gromadzenie i opracowywanie informacji publicznej oraz koordynacja udostępniania informacji publicznej w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu oraz na portalu internetowym Województwa „Wrota Podlasia”,

g)     zarządzanie i administrowanie stroną internetową Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu oraz portalem internetowym Województwa „Wrota Podlasia”, w zakresie tworzenia struktury serwisu oraz udzielania praw dostępu,

h)     gromadzenie oraz redagowanie informacji na portalu internetowym Województwa „Wrota Podlasia”,

i)      koordynowanie udostępniania informacji publicznej na mocy ustawy o dostępie do informacji publicznej,

j)      nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników Urzędu przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej,

k)     opracowywanie redakcyjne pism okolicznościowych,

l)      koordynowanie działań związanych z problematyką społeczeństwa informacyjnego w zakresie informacji publicznej;

2)       Referat Promocji Województwa, do zadań którego należy w szczególności:

a)     opracowanie, w porozumieniu z innymi departamentami Urzędu, rocznego planu promocji Województwa oraz koordynowanie jego realizacji,

b)     organizowanie, w zakresie określonym w planie, promocji Województwa w kraju i za granicą,

c)     współpraca z organami administracji rządowej, samorządu terytorialnego oraz innymi podmiotami krajowymi i zagranicznymi w zakresie realizacji i koordynacji promocji Województwa,

d)     organizowanie konkursów, wystaw, targów promujących region wspólnie z lokalnymi instytucjami samorządu gospodarczego,

e)     prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem i wydawaniem materiałów promocyjnych dotyczących Województwa oraz katalogów ofert współpracy gospodarczej podmiotów gospodarczych z terenu Województwa,

f)      prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem Honorowego Patronatu Marszałka,

g)     prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na komercyjne wykorzystywanie Herbu Województwa oraz logo Województwa, w tym prowadzenie rejestru wydanych zezwoleń;

3)       Referat Współpracy z Zagranicą, do zadań którego należy w szczególności:

a)     opracowywanie projektu priorytetów współpracy zagranicznej Województwa,

b)     wykonywanie zadań wynikających z uchwały Sejmiku o Priorytetach Współpracy Zagranicznej Województwa Podlaskiego,

c)     przygotowywanie projektów umów i porozumień międzyregionalnych oraz porozumień o współpracy zagranicznej,

d)     koordynacja i monitoring oraz ewaluacja realizacji zadań wynikających z podpisanych umów i porozumień międzyregionalnych Województwa, porozumień o współpracy zagranicznej, transgranicznej i międzyregionalnej Województwa,

e)     obsługa merytoryczna, organizacyjna i protokolarna wyjazdów zagranicznych Marszałka, członków Zarządu oraz oficjalnych wizyt delegacji zagranicznych,

f)      współpraca z organami administracji rządowej, samorządu terytorialnego, samorządu gospodarczego i innymi podmiotami, w zakresie kontaktów zagranicznych Województwa,

g)     koordynacja kontaktów z partnerami w projektach międzynarodowych,

h)     organizacja prac przedstawicieli Samorządu Województwa w ramach zadań międzyrządowych komisji ds. współpracy transgranicznej i międzyregionalnej (polsko-litewskiej, polsko-estońskiej, polsko-białoruskiej, polsko-ukraińskiej polsko-niemieckiej, polsko-flandryjskiej) oraz rad  ds. współpracy (Województw Rzeczypospolitej Polskiej z Obwodem Petersburskim, polsko-rosyjska),

i)      współpraca z Euroregionami Puszcza Białowieska i Niemen, w tym organizacja prac przedstawicieli Zarządu w ich organach statutowych;

4)       Zamiejscowe stanowisko pracy - Biuro Regionalne Województwa Podlaskiego w Brukseli, do zadań którego należy w szczególności:

a)       reprezentowanie interesów Województwa i kształtowanie pozytywnego wizerunku regionu na forum instytucji europejskich, m.in. poprzez działania informacyjne i promocyjne, kontakty robocze z przedstawicielami regionów partnerskich,

b)      opracowywanie (zebranie, analiza, ocena i rekomendacje) bieżących informacji uzyskanych w instytucjach Unii Europejskiej ważnych z punktu widzenia interesów gospodarczych Województwa, w tym uzyskiwanie informacji o unijnych źródłach i możliwościach finansowania projektów w Województwie,

c)       pomoc w pozyskiwaniu środków z funduszy strukturalnych, współpraca z instytucjami UE w zakresie wspierania realizacji programów i projektów służących rozwojowi Województwa,

d)      monitorowanie prac Komitetu Regionów i stowarzyszeń europejskich zrzeszających regiony,

e)       przygotowywanie spotkań członków Zarządu i przedstawicieli innych jednostek z przedstawicielami instytucji Unii Europejskiej,

f)       pomoc w organizacji staży i praktyk w instytucjach europejskich dla osób zainteresowanych współpracą z Województwem,

g)      informowanie Zarządu o zmianach proceduralnych i decyzjach zapadających w organach Unii Europejskiej oraz o zasadach i kryteriach uczestnictwa w różnego rodzaju przetargach, konkursach i grantach Unii Europejskiej;

h)       pośrednictwo w zdobywaniu partnerów do wspólnego pozyskiwania środków europejskich i współpracy międzyregionalnej.”;

10)  po § 57 wyrazy „Departament Edukacji i Kultury - EK” zastępuje się wyrazami „Departament Kultury, Edukacji, Sportu i Turystyki - KEST”;

11)  § 58 otrzymuje brzmienie:

„§ 58    Departamentem Kultury, Edukacji, Sportu i Turystyki kieruje dyrektor Departamentu.”;

12)  § 59 otrzymuje brzmienie:

„§ 59    W Departamencie Kultury, Edukacji, Sportu i Turystyki tworzy się następujące wewnętrzne komórki organizacyjne:

1)       Referat Kultury, któremu nadaje się symbol „KEST.I”;

2)       Referat Edukacji, któremu nadaje się symbol „KEST.II”;

3)       Referat Turystyki, któremu nadaje się symbol „KEST.III”;

4)       Samodzielne stanowisko pracy ds. sportu, któremu nadaje się symbol „KEST.IV”;

5)       Samodzielne stanowisko pracy ds. rozliczeń, któremu nadaje się symbol „KEST.V”;”;

6)       Samodzielne stanowisko pracy ds. pozyskiwania środków pozabudżetowych, któremu nadaje się symbol „KEST.VI”;”;

7)       Samodzielne stanowisko pracy ds. kancelaryjno-biurowych, któremu nadaje się symbol „KEST.VII”.”;

13)  § 60 otrzymuje brzmienie:

„§ 60    Do zadań Departamentu Kultury, Edukacji, Sportu i Turystyki należy w szczególności prowadzenie spraw z zakresu:

1)       kultury i ochrony dziedzictwa kulturowego;

2)       edukacjia publicznej, w tym szkolnictwa wyższego;

3)       wspierania rozwoju i promocji turystyki;

4)       ustawy o usługach turystycznych;

5)       kultury fizycznej i sportu.

6)       wykonywania czynności w zakresie nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem jednostek oświatowych i instytucji kultury.”;

14)  § 61 otrzymuje brzmienie:

„§ 61    Zadania określone w § 60 realizują:

1)       Referat Kultury, do zadań którego należy w szczególności:

a)     udział w prognozowaniu kierunków rozwoju życia kulturalnego w województwie,

b)     udział w opracowywaniu programu rozwoju kultury Województwa, monitorowanie i koordynacja działań w zakresie jego realizacji,

c)     udział w opracowywaniu wojewódzkiego programu opieki nad zabytkami, monitorowanie i koordynacja działań w zakresie jego  realizacji,

d)     wykonywanie czynności w zakresie nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem instytucji kultury, o których mowa § 62 pkt 1,

e)     prowadzenie rejestru wojewódzkich instytucji kultury,

f)      prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów i zastępców dyrektorów instytucji kultury, w tym organizowanie konkursów na stanowiska dyrektorów wojewódzkich instytucji kultury,

g)     wspieranie środowisk twórczych, amatorskiego ruchu artystycznego i towarzystw regionalnych,

h)     współdziałanie w zakresie realizacji programów edukacji kulturalnej dzieci i młodzieży,

i)      współdziałanie z Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków i innymi instytucjami specjalistycznymi w zakresie ochrony dziedzictwa kulturowego,

j)      współdziałanie z realizatorami programów dotyczących ochrony dziedzictwa kulturowego, w tym pielęgnowanie i rozwijanie tożsamości lokalnej,

k)     współdziałanie z mniejszościami narodowymi w zakresie działalności kulturalnej,

l)      współpraca kulturalna z zagranicą,

m)   upowszechnianie informacji na temat działań i wydarzeń z zakresu kultury i sztuki, tworzenie baz danych dotyczących przedsięwzięć artystycznych, organizacji pozarządowych działających w zakresie kultury oraz instytucji kultury,

n)     prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem przez Marszałka dorocznych nagród oraz stypendiów w dziedzinie twórczości artystycznej oraz upowszechniania i ochrony dóbr kultury,

o)     prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem przez Marszałka stypendiów w dziedzinie twórczości artystycznej, uczniom uzdolnionym artystycznie,

p)     inicjowanie działań w zakresie odznaczania i nagradzania pracowników, działaczy i twórców kultury,

q)     współpraca z organami administracji publicznej w zakresie tworzenia warunków sprzyjających rozwojowi kultury w regionie,

2)       Referat Edukacji, do zadań którego należy w szczególności:

a)     wspieranie i prowadzenie działań na rzecz podnoszenia poziomu wykształcenia obywateli, w tym pielęgnowania i rozwijania tożsamości lokalnej,

b)     zakładanie, likwidowanie i przekształcanie publicznych zakładów kształcenia nauczycieli i placówek doskonalenia nauczycieli, bibliotek pedagogicznych oraz szkół i placówek o znaczeniu regionalnym,

c)     zapewnienie kształcenia, wychowania i opieki w szkołach i placówkach oraz zakładach kształcenia,

d)     wykonywanie czynności w zakresie nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem jednostek oświatowych, o których mowa w § 62 pkt 2,

e)     prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów jednostek oświatowych, w tym organizowanie konkursów na stanowiska dyrektorów,

f)      prowadzenie spraw związanych z nadawaniem stopnia nauczyciela mianowanego nauczycielom podległych jednostek oświatowych,

g)     diagnozowanie stanu edukacji Województwa oraz udział w prognozowaniu kierunków rozwoju szkolnictwa w Województwie,

h)     udział w tworzeniu, monitorowanie, koordynacja działań w zakresie realizacji programu rozwoju edukacji Województwa,

i)      inicjowanie oraz koordynacja procesu tworzenia państwowych wyższych szkół zawodowych na terenie Województwa,

j)      prowadzenie spraw związanych z powierzaniem do prowadzenia organizacjom pozarządowym oraz innym podmiotom zadań publicznych z zakresu edukacji,

k)     wspieranie przedsięwzięć edukacyjnych organizowanych przez organizacje społeczne, fundacje i stowarzyszenia oraz jednostki samorządu terytorialnego i inne instytucje edukacyjne,

l)      prowadzenie ewidencji osób prawnych i fizycznych mogących zakładać szkoły i placówki niepubliczne,

3)       Referat Turystyki, do zadań którego należy w szczególności:

a)     realizacja zadań wynikających z „Programu Rozwoju Turystyki i Zagospodarowania Turystycznego Województwa Podlaskiego do 2010 r.”,

b)     współpraca z organami administracji rządowej, samorządu terytorialnego i organizacjami pozarządowymi, w tym m.in.: Podlaską Regionalną Organizacją Turystyczną, Polską Organizacją Turystyczną, centrami informacji turystycznej i zagranicznymi ośrodkami Polskiej Organizacji Turystycznej, samorządami branżowymi organizatorów i pośredników turystycznych, w zakresie współdziałania na rzecz rozwoju i promocji turystyki w regionie,

c)     upowszechnianie i promocja turystyki przyjazdowej,

d)     wspieranie i powierzanie realizacji zadań samorządu województwa w zakresie krajoznawstwa, wypoczynku dzieci i młodzieży oraz turystyki,

e)     opracowanie i realizacja planu promocji turystycznej Województwa,

f)      prowadzenie komputerowego systemu informacji turystycznej Województwa,

g)     opracowywanie wojewódzkiego kalendarza imprez turystycznych,

h)     organizacja procesu dokształcania kadry turystycznej,

i)      prowadzenie spraw związanych z wyróżnianiem i nagradzaniem osób o szczególnej aktywności i uzyskujących wybitne osiągnięcia w dziedzinie turystyki,

j)      prowadzenie spraw związanych z rejestrem organizatorów i pośredników turystycznych,

k)     występowanie na rzecz klientów w sprawach wypłaty środków z tytułu umowy gwarancji bankowej, umowy gwarancji ubezpieczeniowej lub umowy ubezpieczenia na zasadach określonych w treści tych umów,

l)      wydawanie decyzji o stwierdzeniu wykonywania działalności gospodarczej, o której mowa w art. 4 ust. 1 ustawy o usługach turystycznych, bez wymaganego wpisu do rejestru oraz o zakazie wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem do rejestru przez okres 3 lat,

m)   dokonywanie kontroli prowadzonej przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej w zakresie określonym w art. 9 ust. 1 ustawy o usługach turystycznych,

n)     wydawanie upoważnień do przeprowadzania szkoleń przewodników turystycznych i pilotów wycieczek,

o)     wykonywanie kontroli organizatorów szkoleń dla kandydatów na przewodników turystycznych i pilotów wycieczek w zakresie określonym w art. 24 a ust. 1 ustawy o usługach turystycznych,

p)     powoływanie komisji egzaminacyjnej dla przewodników turystycznych i pilotów wycieczek oraz komisji egzaminacyjnej języków obcych oraz obsługa tych komisji,

q)     prowadzenie spraw z zakresu przewodnictwa turystycznego i pilotażu wycieczek,

r)      dokonywanie kontroli przewodników turystycznych i pilotów wycieczek,

s)     prowadzenie spraw związanych z zaszeregowywaniem obiektów hotelarskich do rodzajów, o których mowa w art. 36 ustawy o usługach turystycznych oraz nadawanie im kategorii,

t)      dokonywanie kontroli obiektów hotelarskich oraz innych obiektów, położonych na terenie Województwa, w których są świadczone usługi hotelarskie,

u)     nadzór, monitorowanie i ewaluacja realizacji zadań z zakresu turystyki w ramach Kontraktu Wojewódzkiego,

v)     przygotowywanie i realizacja projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej z zakresu rozwoju turystyki;

4)       Samodzielne stanowisko pracy ds. sportu, do zadań którego należy w szczególności:

a)     współpraca ze stowarzyszeniami kultury fizycznej oraz organami administracji rządowej i samorządu terytorialnego w zakresie rozwoju kultury fizycznej i sportu,

b)     wspieranie i powierzanie organizacjom pozarządowym realizacji zadań samorządu Województwa w zakresie kultury fizycznej i sportu oraz ratownictwa i ochrony ludności,

c)     realizacja „Wieloletniego Programu Rozwoju Bazy Sportowej Województwa Podlaskiego”,

d)     realizacja „Programu Rozwoju Kultury Fizycznej i Sportu Województwa Podlaskiego do roku 2010”,

e)     promocja kultury fizycznej i sportu poprzez wspieranie organizacji imprez sportowych objętych honorowym patronatem Marszałka,

f)      nadzór, monitorowanie i ewaluacja realizacji zadań z zakresu sportu i kultury fizycznej w ramach Kontraktu Wojewódzkiego,

g)     wdrażanie procedury w sprawie zasad i trybu przyznawania, wstrzymywania i cofania stypendiów sportowych zawodnikom osiągającym znaczące wyniki sportowe we współzawodnictwie międzynarodowym lub krajowym finansowanych z budżetu Województwa,

h)     realizacja trybu udzielania nagród Marszałka za osiągnięcia w dziedzinie kultury fizycznej;

5)       Samodzielne stanowisko pracy ds. rozliczeń, do zadań którego należy w szczególności:

a) prowadzenie spraw związanych z finansowaniem wydatków rzeczowych przeznaczonych na edukację, kulturę, kulturę fizyczną , sport i turystykę,

b) opiniowanie planów finansowych wojewódzkich jednostek oświatowych i instytucji kultury, analiza sprawozdań z ich wykonania oraz opiniowanie wniosków o zmianę przeznaczenia środków,

c) prowadzenie spraw finansowych w zakresie zadań objętych Kontraktem Wojewódzkim w części dotyczącej właściwości merytorycznej departamentu,

d) prowadzenie spraw finansowych związanych z realizacją projektów finansowanych ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w zakresie kultury,

e) analiza wysokości przyznanej subwencji oświatowej oraz weryfikacja przypisanego zakresu zadań na dany rok budżetowy,

f)     prowadzenie spraw finansowych związanych z udzielaniem z budżetu Województwa dotacji na realizację zadań publicznych w zakresie należącym do kompetencji departamentu, w tym opracowywanie umów z organizacjami pozarządowymi, analiza dokumentacji rozliczeniowej oraz kontrola wykorzystania przyznanej dotacji,

g) przygotowywanie sprawozdań finansowych z wykonania planu finansowego oraz zaangażowania wydatków budżetowych Województwa, w części pozostającej w dyspozycji departamentu;

6)       Samodzielne stanowisko pracy ds. pozyskiwania środków pozabudżetowych, do zadań którego należy w szczególności:

a)     opracowywanie informacji oraz tworzenie i uaktualnianie bazy danych dotyczących źródeł pozyskiwania funduszy pozabudżetowych na projekty z dziedziny kultury, edukacji, sportu i turystyki,

b)     pomoc jednostkom nadzorowanym przez Departament w opracowywaniu wniosków aplikacyjnych,

c)     gromadzenie informacji nt możliwości pozyskania dodatkowych źródeł finansowania inwestycji własnych Województwa z zakresu kultury, sportu i turystyki,

d)     opracowywanie, w porozumieniu z Biurem Inwestycji, dokumntów niezbędnych do uzyskania dodatkowych środków finansowych na realizację zadań, o których mowa w lit. c,

e)     prowadzenie sprawozdawczości, w tym finansowej nt sposobu wykorzystania środków przyznanych na dofinansowanie realizacji inwestycji własnych Województwa z zakresu kultury, sportu i turystyki,

15)  § 62 otrzymuje brzmienie:

„§ 62 Departament Kultury, Edukacji, Sportu i Turystyki wykonuje czynności wynikające ze sprawowania przez Zarząd nadzoru nad działalnością:

1)     następujących instytucji kultury:

a)       Teatru Dramatycznego im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku,

b)      Książnicy Podlaskiej im. Łukasza Górnickiego w Białymstoku,

c)       Opery i Filharmonii Podlaskiej - Europejskiego Centrum Sztuki w Białymstoku,

d)      Wojewódzkiego Ośrodka Animacji Kultury w Białymstoku,

e)       Ośrodka „Pogranicze - sztuk, kultur, narodów” w Sejnach,

f)       Muzeum Podlaskiego w Białymstoku,

g)      Muzeum Rolnictwa im. ks. Krzysztofa Kluka w Ciechanowcu,

h)       Teatru Wierszalin w Supraślu;

2)     następujących jdnostek oświatowych:

a)       Szkoły Policealnej Nr 1 Ochrony Zdrowia w Białymstoku,

b)      Szkoły Policealnej Nr 2 Pracowników Medycznych i Społecznych w Białymstoku,

c)       Szkoły Policealnej Ochrony Zdrowia w Łomży,

d)      Policealnej Szkoły Medycznej w Suwałkach,

e)       Zespołu Kolegiów Nauczycielskich w Suwałkach,

f)       Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych w Łomży,

g)      Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku,

h)       Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach,

i)        Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Łomży,

j)        Biblioteki Pedagogicznej w Łomży.”;

16)  Uchyla się po § 62 wyrazy „”Departament Turystyki i Sportu - DTS” oraz §§ 63 - 69;

17)  w § 106 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Organizacyjno-techniczną obsługę przyjmowania przez Marszałka, Wicemarszałków i Członków Zarządu obywateli zgłaszających się w sprawach skarg i wniosków zapewnia Departament Organizacyjny”.

§ 2 Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 marca 2007 r.

 

Powrót na początek strony