Uchwała Nr 226/2916/06 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 5 grudnia 2006 roku

Uchwała Nr 226/2916/06
Zarządu Województwa Podlaskiego
z dnia 5 grudnia 2006 roku

w sprawie udzielania dotacji w 2007 roku na realizację zadania o charakterze wojewódzkim w zakresie „Programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w województwie podlaskim na lata 2006-2008” przez zakłady opieki zdrowotnej, których organem tworzącym jest Samorząd Województwa Podlaskiego,  sposobu jej rozliczenia oraz kontroli zadania.

Na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1590, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz. 1206 oraz z 2006 r. Nr 126, poz. 875), art. 55 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz. 408, z 1992 r. Nr 63, poz. 315, z 1994 r. Nr 121, poz. 591, z 1995 Nr 138, poz. 682 i Nr 141, poz. 692, z 1996 r. Nr 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 104, poz. 661, Nr 121, poz. 769, z 1998 Nr 106, poz. 668, Nr 117, poz. 756, Nr 162, poz. 1115, z 1999 r. Nr 28, poz. 255 i 256, Nr 84, poz. 935, z 2000 r. Nr 3, poz. 28, Nr 12, poz. 136, Nr 43, poz. 489, Nr 84, poz. 948, Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 5 poz. 45, Nr 88 poz. 961, Nr 100 poz. 1083, Nr 111 poz. 1193, Nr 113 poz. 1207, Nr 126, poz. 1382, 1383 i 1384, Nr 128, poz. 1407, z 2002 r., Nr 113, poz. 984, z 2003 r. Nr 45, poz. 391, Nr 171, poz. 1663, Nr 124, poz. 1151 i 1152, Nr 213, poz. 2081, Nr 223, poz. 2215, z 2004 r. Nr 210, poz. 2135, Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 164, poz. 1365, Nr 169, poz. 1420, Nr 239, poz. 2020, Nr 249, poz. 2104 oraz z 2006 r. Nr 75, poz. 518, Nr 143, poz.1032), Uchwały Nr XXXVII/471/06 Sejmiku Województwa Podlaskiego z dnia 10 kwietnia 2006 roku w sprawie „Programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w województwie podlaskim na lata 2006-2008”, uchwala się co następuje:

§ 1.

Uprawnione do ubiegania się o udzielenie dotacji na realizację zadania o charakterze wojewódzkim są zakłady opieki zdrowotnej, których organem tworzącym jest Samorząd Województwa Podlaskiego.

§ 2.

Określa się zadania objęte „Programem profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w województwie podlaskim na lata 2006-2008”, do realizacji w 2007 roku przez zakłady opieki zdrowotnej, których organem tworzącym jest Samorząd Województwa Podlaskiego, wraz z wysokością środków finansowych przeznaczonych  na ich realizację:
1) podnoszenie standardu placówek lecznictwa odwykowego -  374 300,00 zł,
2) podnoszenie kwalifikacji kadry lecznictwa odwykowego -  100 000,00 zł,
3) realizacja programów terapeutycznych skierowanych do osób uzależnionych od alkoholu
    i innych środków psychoaktywnych oraz osób współuzależnionych - 90 000,00 zł.

§ 3.

1. Podmiot zainteresowany udzieleniem dotacji składa wniosek do Zarządu Województwa Podlaskiego, zawierający projekt zadania. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
2. Termin składania wniosków o udzielenie dotacji w ramach zadań wymienionych
w § 2 ustala się do dnia  10 stycznia 2007 roku.
3. Przyznanie dotacji następuje na zasadzie wspierania wykonywania zadania o charakterze wojewódzkim zgodnie z art. 55 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej w trybie umowy, której wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 4.

Dotacji na realizację zadania udziela się po uprzednim rozpatrzeniu wniosków pod kątem:
1) stopnia realizacji zadań wymienionych w § 2,
2) oceny merytorycznej zadania,
3) kosztów realizacji zadania,
4) oceny dotychczasowej współpracy z administracją publiczną.

§ 5.

Przekazanie Podmiotowi udzielonej dotacji oraz jej rozliczenie i kontrola następuje na warunkach określonych w umowie zawartej między Zarządem Województwa Podlaskiego a Podmiotem.

§ 6.

Podmioty, którym udzielono dotacji zobowiązane są do złożenia w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia wykonania zadania sprawozdania, które powinno zawierać:
1) sprawozdanie merytoryczne z wykonania zadania z oceną dotyczącą skuteczności realizacji zakładanych celów. Wzór sprawozdania stanowi załącznik nr 3 do niniejszej uchwały,
2) rozliczenie finansowe dotowanego zadania z zestawieniem dowodów księgowych.

§ 7.

Zarząd Województwa Podlaskiego dokonuje kontroli i oceny realizacji zadania o charakterze wojewódzkim, a w szczególności:
1) stanu realizacji zadania,
2) efektywności, rzetelności i jakości wykonania zadania,
3) prawidłowości wykorzystania środków finansowych otrzymanych na realizację zadania
4) prowadzenia dokumentacji określonej w przepisach prawa i w postanowieniach umowy.

§ 8.

Wykonanie uchwały powierza się Dyrektorowi Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego.

§ 9.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Załącznik nr 1 do Uchwały Nr 226/2916/06
Zarządu Województwa Podlaskiego
z dnia 5 grudnia 2006 roku

                                                                                                          

 

 

Wzór

 

 

.........................................................                                        ...............................................

            (pieczęć podmiotu)                                                       (data i miejsce złożenia wniosku)

                                                                      

 

 

 

Wniosek

o udzielenie dotacji na realizację zadania o charakterze wojewódzkim w zakresie „Programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w województwie podlaskim na lata 2006-2008” przez zakłady opieki zdrowotnej, których
organem tworzącym jest Samorząd Województwa Podlaskiego

 

 

w kwocie......................................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I. Dane podmiotu

1. pełna nazwa...............................................................................................................................
2. forma prawna ............................................................................................................................
3. numer w Krajowym Rejestrze Sądowym  .....................................................................................
4. data wpisu, rejestracji lub utworzenia ..........................................................................................
5. nr NIP ................................................................ nr REGON ......................................................
6. dokładny adres: miejscowość ...................................................... ul. ..........................................
gmina ................................................................... powiat ............................................................
województwo ................................................................................................................................
7. tel. ....................................................................... faks.............................................................
e-mail: .................................................................. http:// ............................................................
8. nazwa banku i numer rachunku ...................................................................................................
....................................................................................................................................................
9. nazwiska i imiona osób upoważnionych do podpisywania umowy o wykonanie zadania o charakterze wojewódzkim
.....................................................................................................................................................
10. nazwa, adres i telefon kontaktowy jednostki bezpośrednio wykonującej zadanie, o którym mowa we wniosku
.....................................................................................................................................................
11. osoba upoważniona do składania wyjaśnień i uzupełnień dotyczących wniosku (imię i nazwisko oraz nr telefonu kontaktowego)
.....................................................................................................................................................
12. przedmiot działalności statutowej:

 a) działalność statutowa nieodpłatna

 

 

 

 

  b) działalność statutowa odpłatna

 

 

 

 

 

 

13. jeżeli podmiot prowadzi działalność gospodarczą:
a) numer wpisu do rejestru przedsiębiorców,
b) przedmiot działalności gospodarczej

 

 

.

.

.

.

.

.

 

II. Opis zadania
1. Nazwa zadania

 

.

.

.

.

.

 

2. Miejsce wykonywania zadania

.

.

.

.

.

 

3. Cel zadania

.

.

.

.

.

.

 

4. Szczegółowy opis zadania

 

.

.

.

.

.

 

5. Harmonogram planowanych działań /z podaniem terminów ich rozpoczęcia i zakończenia/ wraz z liczbowym określeniem skali działań planowanych przy realizacji zadania /należy użyć miar adekwatnych dla danego zadania, np. liczba świadczeń udzielanych tygodniowo, miesięcznie, liczba adresatów/

.

.

.

.

.

 

6. Zakładane rezultaty realizacji zadania.

 

.

.

.

.

.

.

 

III. Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania

1. Całkowity koszt zadania......................................................................[.................................]

2. Kosztorys ze względu na rodzaj kosztów

 

 

 Lp.

 

 

 

 

Rodzaj kosztów

(koszty merytoryczne i administracyjne związane z realizacją zadania)

 

 

 

Ilość jednostek

Koszt jednostkowy

Rodzaj miary

Koszt całkowity

(w zł)

 

Z tego z

wnioskowanej

dotacji (w zł)

 

 

Z tego z finansowych środków własnych, środków z innych źródeł oraz wpłat
i opłat adresatów

(w zł)*

 

 

 

 

 

 

 

 

Ogółem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Uwagi mogące mieć znaczenie przy ocenie kosztorysu:

...................................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................................................................................

 

IV. Przewidywane źródła finansowania zadania:

 

1.

 

/z tego wpłaty i opłaty adresatów zadania .............................................. zł

Źródło finansowania

 

 

%

 

Wnioskowana kwota dotacji

 

 

 

 

 

Finansowe środki własne, środki z innych źródeł oraz wpłaty i opłaty adresatów*

 

 

 

 

Ogółem

 

 

 

100%

 

 

2. Informacja o uzyskanych przez podmiot od sponsorów, środkach prywatnych lub publicznych, których kwota została uwzględniona w ramach środków własnych.*

 

.

.

.

.

.

.

 

3. Rzeczowy /np. lokal, sprzęt, materiały/ oraz osobowy /np. wolontariusze/ wkład własny
w realizację zadania z orientacyjną wyceną.

.

.

.

.

.

.

.

 

V. Inne wybrane informacje dotyczące zadania

1. Partnerzy biorący udział w realizacji zadania /ze szczególnym uwzględnieniem administracji publicznej/.

 

.

.

.

.

.

 

2. Zasoby kadrowe - przewidywane do wykorzystania przy realizacji zadania /informacje o kwalifikacjach osób, które będą
zatrudnione przy realizacji zadań oraz o kwalifikacjach wolontariuszy/.

 

3. Dotychczasowe doświadczenia w realizacji zadań podobnego rodzaju /ze wskazaniem, które z tych zadań realizowane były we współpracy z administracją publiczną/.

 

.

.

.

.

.

.

 

4. Informacja o tym, czy oferent przewiduje korzystanie przy wykonaniu zadania z podwykonawców
/określenie rodzaju podwykonawców wraz ze wskazaniem zakresu, w jakim będą uczestniczyć w realizacji zadania/.

.

.

.

.

.

 

Oświadczam(-my), że:

1) proponowane zadanie w całości mieści się w zakresie działalności naszej jednostki,
2) w ramach składanego wniosku przewidujemy pobieranie*/niepobieranie* opłat od adresatów zadania,
3) wszystkie podane we wniosku informacje są zgodne z aktualnym stanem prawnym
i faktycznym.

 

(pieczęć podmiotu)

 

.....................................................................................................................................................................................

(podpis osoby upoważnionej lub podpisy osób upoważnionych do składania oświadczeń woli
w imieniu podmiotu)

 

 

Załączniki i ewentualne referencje:

1. Aktualny odpis z rejestru.
2. Sprawozdanie merytoryczne i finansowe /bilans, rachunek wyników lub rachunek zysków
i strat, informacja dodatkowa/ za ostatni rok.*
3. ...................................................................................................................................................
4. ..................................................................................................................................................

Poświadczenie złożenia wniosku

 

.

.

.

.

.

.

.

 

Adnotacje urzędowe (nie wypełniać)

.

.

.

.

.

.

 

_______________

* Niepotrzebne skreślić.

 

Załącznik nr 2 do Uchwały Nr 226/2916/06
Zarządu Województwa Podlaskiego    
z dnia 5 grudnia 2006 roku

 

Wzór

 

UMOWA Nr ..........................

 

zawarta w dniu ............................................................................... w ...................., pomiędzy ......................................, zwanym dalej „Zleceniodawcą”, reprezentowanym przez...................

a

......................................................... zwanym dalej „Zleceniobiorcą”, reprezentowanym przez .........................................................

§ 1

Zleceniodawca zleca Zleceniobiorcy realizację zadania o charakterze wojewódzkim w zakresie „Programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych
w województwie podlaskim na lata 2006-2008”, pn. ................................................................., określonego szczegółowo we wniosku stanowiącym załącznik nr 1 do umowy, a Zleceniobiorca zobowiązuje się wykonać zadanie w zakresie i na warunkach określonych
w niniejszej umowie.

§ 2

1. Zleceniodawca zobowiązuje się do przekazania na realizację wyżej wymienionego zadania dotacji w wysokości ...................... (słownie: .......................) w terminie 30 dni od dnia zawarcia umowy.

2. Dotacja obejmuje koszt:............................................................................................................

3. Przyznane środki finansowe zostaną przekazane na rachunek bankowy Zleceniobiorcy prowadzony w ....................................................... w ciągu  30 dni od daty podpisania umowy.

4. Zleceniobiorca oświadcza, że jest jedynym posiadaczem wskazanego w ust. 3 rachunku bankowego i zobowiązuje się do utrzymania wskazanego powyżej rachunku nie krócej niż do chwili dokonania ostatecznych rozliczeń ze Zleceniodawcą, wynikających z umowy.

§ 3

1. Termin wykonania zadania ustala się od dnia ..........................do dnia.....................................

2. Zadanie zostanie wykonane zgodnie z harmonogramem stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszej umowy.

§ 4

Zleceniobiorca zobowiązuje się do wykorzystania przekazanych środków finansowych zgodnie z celem, na jaki je uzyskał i na warunkach określonych niniejszą umową. Dotyczy to także ewentualnych przychodów uzyskanych przy realizacji umowy, których nie można było przewidzieć przy kalkulowaniu wielkości dotacji oraz odsetek bankowych od przekazanych przez  Zleceniodawcę środków, które należy wykorzystać wyłącznie na wykonanie zadania.

§ 5

Zleceniobiorca jest zobowiązany do prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji finansowo-księgowej środków finansowych otrzymanych na realizację zadania zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694, z późn. zm.), w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji księgowych.

§ 6

1. Zleceniodawca sprawuje kontrolę prawidłowości wykonywania zadania przez Zleceniobiorcę, w tym wydatkowania przekazanych mu środków finansowych. Kontrola może być przeprowadzona w toku realizacji zadania oraz po jego zakończeniu.

2. W ramach kontroli, o której mowa w ust. 1, upoważnieni pracownicy Zleceniodawcy mogą badać dokumenty i inne nośniki informacji, które mają lub mogą mieć znaczenie dla oceny prawidłowości wykonywania zadania oraz żądać udzielenia ustnie lub na piśmie informacji dotyczących wykonania zadania. Zleceniobiorca na żądanie kontrolującego jest zobowiązany dostarczyć lub udostępnić dokumenty i inne nośniki informacji oraz udzielić wyjaśnień
i informacji w terminie określonym przez kontrolującego.

3. Prawo kontroli przysługuje upoważnionym pracownikom Zleceniodawcy zarówno w siedzibie Zleceniobiorcy, jak i w miejscu realizacji zadania.

§ 7

Sprawozdanie końcowe z wykonania zadania powinno zostać sporządzone przez Zleceniobiorcę na formularzu zgodnym z załącznikiem nr 3 do Uchwały Nr ........................ Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia............................. w terminie 30 dni od dnia zakończenia realizacji zadania, o którym mowa w § 3 ust. 1.

§ 8

1. Przyznane środki finansowe, określone w § 2 ust. 1, Zleceniobiorca jest zobowiązany wykorzystać w terminie 14 dni od dnia wskazanego w § 3 ust. 1 jako termin końcowy wykonania zadania.

2. Środki finansowe niewykorzystane do tego terminu Zleceniobiorca jest zobowiązany zwrócić wraz z odsetkami w terminie 14 dni od dnia wskazanego w ust. 1, na rachunek bankowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego prowadzony w Kredyt Bank S.A. II Oddział w Białymstoku nr 84 1500 1344 1213 4006 7488 0000.

§ 9

Do zamówień na dostawy oraz usługi i roboty budowlane opłacanych ze środków pochodzących z dotacji Zleceniobiorca stosuje przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163).

§ 10

1. Umowa może być rozwiązana na mocy porozumienia Stron w przypadku wystąpienia okoliczności, za które Strony nie ponoszą odpowiedzialności, a które uniemożliwiają wykonywanie umowy.
2. W przypadku rozwiązania umowy na mocy porozumienia Stron skutki finansowe oraz ewentualny zwrot środków finansowych Strony określą w sporządzonym protokole.

§ 11

1. Umowa może być rozwiązana przez Zleceniodawcę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku:
1) wykorzystywania udzielonej dotacji niezgodnie z przeznaczeniem,
2) nieterminowego lub nienależytego wykonywania umowy, w tym w szczególności zmniejszenia zakresu rzeczowego realizowanego zadania, stwierdzonego na podstawie wyników kontroli oraz oceny realizacji wniosków i zaleceń pokontrolnych,
3) jeżeli Zleceniobiorca przekaże część lub całość dotacji osobie trzeciej, pomimo, że nie przewiduje tego niniejsza umowa,
4) jeżeli Zleceniobiorca odmówi poddania się kontroli, bądź w terminie określonym przez Zleceniodawcę nie doprowadzi do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.
2. Rozwiązując umowę, Zleceniodawca określi kwotę dotacji podlegającej zwrotowi w wyniku stwierdzenia okoliczności, o których mowa w ust. 1, wraz z odsetkami
w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, naliczanymi od dnia przekazania dotacji z budżetu państwa lub jednostki samorządu terytorialnego, termin jej zwrotu oraz nazwę i numer konta, na które należy dokonać wpłaty.

§ 12

Wykonanie umowy nastąpi z chwilą zaakceptowania przez Zleceniodawcę sprawozdania, o którym mowa w § 7 niniejszej umowy.

§ 13

Wszelkie zmiany umowy i oświadczenia składane zgodnie z niniejszą umową wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.

§ 14

Zleceniobiorca ponosi wyłączną odpowiedzialność wobec osób trzecich za szkody powstałe w związku z realizacją zadania.

§ 15

W zakresie nieuregulowanym umową stosuje się przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93, z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104).

§ 16

Ewentualne spory powstałe w związku z zawarciem i wykonywaniem niniejszej umowy Strony poddadzą rozstrzygnięciu  właściwego, ze względu na siedzibę Zleceniodawcy, sądu powszechnego.

§ 17

Umowa niniejsza została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze Stron.

 

 Zleceniobiorca:                                                                                     Zleceniodawca:  

.....................                                                                       ....................

.....................                                                                       .....................                                                                                                                                                                                                                                

ZAŁĄCZNIKI:

1)      wniosek o udzielenie dotacji na realizację zadania o charakterze wojewódzkim złożony według wzoru określonego w załączniku nr 1 do Uchwały Nr 226/2916/06 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 5 grudnia 2006 roku,
2)       harmonogram realizacji zadania,
3)       oświadczenie Zleceniobiorcy o zgodności odpisu z rejestru ze stanem prawnym
 i faktycznym w dniu podpisania umowy.

 

Załącznik nr 3 do Uchwały Nr 226/2916/06
Zarządu Województwa Podlaskiego
z dnia 5 grudnia 2006 roku

           

Wzór

 

SPRAWOZDANIE KOŃCOWE1)

z wykonania zadania o charakterze wojewódzkim

.........................................................

(nazwa zadania)

w okresie od ........... do ............,

określonego w umowie nr ..............,

zawartej w dniu .............................................................., pomiędzy

................................................................. a ...................................................................

(nazwa organu zlecającego)                (nazwa podmiotu)

Data złożenia sprawozdania: .....................

 

Część I. Sprawozdanie merytoryczne

1. Czy zakładane cele i rezultaty zostały osiągnięte w wymiarze określonym we wniosku? Jeśli nie - dlaczego?

 

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

2. Opis wykonania zadania z wyszczególnieniem działań partnerów i podwykonawców2)

 

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

3. Liczbowe określenie skali działań, zrealizowanych w ramach zadania, /należy użyć tych samych miar, które były zapisane we wniosku, w części II pkt 5/.

 

.

.

.

.

.

.

.

 

Część II. Sprawozdanie z wykonania wydatków
1. Rozliczenie ze względu na rodzaj kosztów (w zł)

 Lp.

 

 

 

 

Rodzaj kosztów (koszty merytoryczne i administracyjne związane z realizacją zadania)

 

Całość zadania  (zgodnie z umową)

 

 

 

 -

 

 

 

koszt

całkowity

 

z tego z dotacji

z tego z finansowych środków własnych,
środków z innych źródeł oraz wpłat i opłat adresatów*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ogółem

 

 

 

 

 

 

2. Rozliczenie ze względu na źródło finansowania

/z tego wpłaty i opłaty adresatów zadania..................zł/

 

 

Źródło finansowania

 

 

Całość zadania (zgodnie z umową)

 

 

 

 

%

 

Koszty pokryte z dotacji

 

 

 

 

 

 

Koszty pokryte z finansowych środków własnych,   środków 
z innych źródeł oraz wpłat i opłat adresatów*

 

 

 

 

Ogółem:

 

 

100%

 

 

Uwagi mogące mieć znaczenie przy ocenie realizacji budżetu:

..............................................................

..............................................................

..............................................................

3. Zestawienie faktur (rachunków)3)

 Lp.

 

 

 

 

Numer dokumentu

księgowego

 

 

 

Numer

pozycji

kosztorysu

 

 

Data

 

 

 

 

Nazwa

wydatku

 

 

 

Kwota (zł)

 

 

 

 

Z tego ze

środków

pochodzących

z dotacji (zł)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Część III. Dodatkowe informacje

............................................................................................................................

............................................................................................................................

............................................................................................................................

 

Załączniki:4)

1. ............................................................

2. ............................................................

3. ............................................................

4. ............................................................

5. ............................................................

Oświadczam(-my), że:

1) od daty zawarcia umowy nie zmienił się status prawny podmiotu,
2) wszystkie podane w niniejszym sprawozdaniu informacje są zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycznym,
3) zamówienia na dostawy, usługi i roboty budowlane za środki finansowe uzyskane
w ramach umowy zostały dokonane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177, z późn. zm.)
4) wszystkie kwoty wymienione w zestawieniu faktur (rachunków) zostały faktycznie poniesione.

(pieczęć podmiotu)

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

(podpis osoby upoważnionej lub podpisy osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu)

Poświadczenie złożenia sprawozdania

 

.

.

.

.

.

 

Adnotacje urzędowe (nie wypełniać)

 

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

 

______________

*Niepotrzebne skreślić

 

POUCZENIE

Sprawozdania składa się osobiście lub nadsyła przesyłką poleconą w przewidzianym w umowie terminie na adres organu zlecającego.

1) Sprawozdanie końcowe sporządzić należy w terminie określonym w umowie.
2) Opis musi zawierać szczegółową informację o zrealizowanych działaniach zgodnie z ich układem zawartym we wniosku, który był podstawą przygotowania umowy. W opisie konieczne jest uwzględnienie wszystkich planowanych działań, zakres w jakim zostały one zrealizowane i wyjaśnienie ewentualnych odstępstw w ich realizacji, zarówno jeśli idzie o ich zakres, jak i harmonogram realizacji.
3) Do sprawozdania załączyć należy spis wszystkich faktur (rachunków), które opłacone zostały w całości lub w części ze środków pochodzących z dotacji. Spis zawierać powinien: nr faktury (rachunku), datę jej wystawienia, wysokość wydatkowanej kwoty i wskazanie, w jakiej części została pokryta z dotacji oraz rodzaj towaru lub zakupionej usługi. Każda z faktur (rachunków) powinna być opatrzona na odwrocie pieczęcią podmiotu oraz zawierać sporządzony w sposób trwały opis zawierający informacje: z jakich środków wydatkowana kwota została pokryta oraz jakie było przeznaczenie zakupionych towarów, usług lub innego rodzaju opłaconej należności. Informacja ta powinna być podpisana przez osobę odpowiedzialną za sprawy dotyczące rozliczeń finansowych organizacji.Do sprawozdania nie załącza się faktur (rachunków), które należy przechowywać zgodnie z obowiązującymi przepisami i udostępniać podczas przeprowadzanych czynności kontrolnych.
4) Do niniejszego sprawozdania załączyć należy dodatkowe materiały mogące dokumentować działania faktyczne podjęte przy realizacji zadania (np. listy uczestników projektu, publikacje wydane w ramach projektu, raporty, wyniki prowadzonych ewaluacji), jak również dokumentować konieczne działania prawne (kopie umów, kopie dowodów przeprowadzenia odpowiedniego postępowania w ramach zamówień publicznych).

 

Powrót na początek strony