Uchwała Nr 155/2036/05 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 9 sierpnia 2005 r.

Uchwała nr 155/2036/05

Zarządu Województwa Podlaskiego

z dnia 9 sierpnia 2005 r.
w sprawie zatwierdzenia Regulaminu Konkursu na „Podlaską Markę Roku 2005”.

 

Na podstawie art.41 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1590, z 2002 r. Nr 23, poz.220, Nr 62, poz.558 i Nr 214, poz.1806 z 2003 r. Nr 162, poz. 1568 oraz z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz.1206) uchwala się, co następuje:

§ 1.

Postanawia się przyjąć Regulamin Konkursu na „Podlaską Markę Roku 2005”, którego treść stanowi załącznik nr1.

§ 2.

 Z dniem podjęcia niniejszej uchwały, traci moc poprzedni Regulamin Konkursu na „Podlaską Markę Roku 2004” przyjęty 17 września 2003r.

§3

Wykonanie uchwały powierza się Marszałkowi Województwa Podlaskiego.

§ 4.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Załącznik nr 1

 REGULAMIN KONKURSU na PODLASKĄ MARKĘ ROKU  2005

1. Cel KONKURSU:

Celem KONKURSU jest wyłonienie i wypromowanie produktów, miejsc
lub przedsięwzięć (zwanych dalej produktami), które ze względu na swoją jakość, unikatowe walory i związki z województwem podlaskim, reprezentują poziom nieprzeciętny, godny do naśladowania.

„ Podlaska Marka Roku 2005’’przyznawana będzie w trzech kategoriach:

 

SMAK ROKU,

MIEJSCE ROKU,

POMYSŁ ROKU

2. Adresat konkursu

KONKURS jest adresowany do wszystkich mieszkańców województwa podlaskiego oraz wszystkich podmiotów działających na terenie województwa podlaskiego.

3. Organizator KONKURSU:

Marszałek Województwa Podlaskiego

Realizacja: Biuro Informacji i Promocji Województwa - Referat Promocji

ul. Wyszyńskiego 1  

15-888 Białystok, tel.085/ 7497452, mail: promocja1@umwp-podlasie.pl

4. Kapituła KONKURSU:
Kapitułę KONKURSU powołuje organizator.

W skład Kapituły wchodzą osoby zaufania publicznego, specjaliści do spraw gospodarki specjaliści z dziedziny jakości oraz marketingu, przedstawiciele świata kultury, specjaliści do spraw turystyki oraz przedstawiciele lokalnych mediów lub inne zaproszone przez organizatora osoby

Kapituła może powoływać ekspertów.

Kapituła może wizytować firmy, będące uczestnikami KONKURSU.

5. Warunki uczestnictwa:

Do KONKURSU można zgłaszać własne produkty lub produkty innych podmiotów, zgłaszane przez tzw. KONSUMENTÓW.

a. Do udziału w KONKURSIE swoje produkty mogą zgłaszać:

1. podmioty gospodarcze niezależnie od swojej wielkości oraz liczby zatrudnionych pracowników;

2. osoby fizyczne prowadzące działalność artystyczną, kulturalną, edukacyjną, wytwórczą lub turystyczną na terenie województwa podlaskiego, w tym również osoby uprawiające wolny zawód

pod warunkiem, iż zgłaszane produkty stanowią własność podmiotu i nie są produkowane na podstawie umowy licencyjnej (bądź innej umowy uprawniającej do wykorzystania produktu innego podmiotu)

b. Do udziału w KONKURSIE produkty mogą zgłaszać również KONSUMENCI – osoby fizyczne, podmioty gospodarcze, organizacje, instytucje, stowarzyszenia.

c. Warunkiem przystąpienia podmiotu do KONKURSU jest wypełnienie ankiety rejestracyjnej i złożenie jej u Organizatora KONKURSU (bądź przesłanie pod jego adres).

d. W przypadku produktów zgłaszanych przez Konsumentów warunkiem uczestnictwa
w KONKURSIE jest spełnienie przez zgłaszany produkt i jego producenta określonych w pkt. 5a. Kapituła KONKURSU zwróci się wówczas do podmiotu wytwarzającego zgłaszany produkt
o autoryzację zgłoszenia. Po autoryzacji zgłoszenia poprzez przesłanie formularza zgłoszeniowego podmiot może ubiegać się o nagrody zgodnie z procedurą konkursową.

W przypadku braku oficjalnej autoryzacji bądź odmowy uczestnictwa przez podmiot – produkt może ubiegać się jedynie o „Nagrodę Podlaskich Konsumentów”. Kapituła nie będzie brała pod uwagę produktów, których uczestnictwu w konkursie sprzeciwili się ich producenci.

e. Do jednej edycji KONKURSU mogą być zgłoszone maksymalnie dwa produkty tego samego producenta.

f. Uzyskanie nagrody w KONKURSIE wyklucza możliwość uczestniczenia produktu w trzech jego kolejnych edycjach. Nie wyklucza zaś udziału firmy lub wytwórcy, które w swojej ofercie posiadają inne produkty, które mogą być zgłaszane w kolejnych edycjach konkursu.

6. Wyróżnienia i nagrody:

Ustala się następujące Nagrody:

     I miejsce –Nagroda Marszałka Województwa Podlaskiego:

     Statuetka „ PODLASKA MARKA ROKU 2005” w kategorii SMAK

      i tytuł: „PODLASKI SMAK ROKU 2005” (możliwość firmowania produktu logo KONKURSU)

     II miejsce – dyplom wyróżniający

     III miejsce – dyplom wyróżniający

I miejsce –Nagroda Marszałka Województwa Podlaskiego

Statuetka „ PODLASKA MARKA ROKU 2005” w kategorii MIEJSCE

i tytuł: „ PODLASKIE MIEJSCE ROKU 2005” (możliwość firmowania produktu logo KONKURSU)

     II miejsce – dyplom wyróżniający

     III miejsce – dyplom wyróżniający

I miejsce –Nagroda Marszałka Województwa Podlaskiego

Statuetka: „ PODLASKA MARKA ROKU 2005” w kategorii POMYSŁ i tytuł: PODLASKI POMYSŁ ROKU 2005” (możliwość firmowania produktu logo KONKURSU)

     II miejsce – dyplom wyróżniający

·        III miejsce – dyplom wyróżniający

 Nagroda w internetowym plebiscycie Wrót Podlasia w kategorii:

     „Najpopularniejszy Produkt Podlaski w kategorii SMAK 2005” – Nagroda Podlaskich Konsumentów

"Najpopularniejszy Produkt Podlaski w kategorii MIEJSCE 2005” – Nagroda Podlaskich Konsumentów

"Najpopularniejszy Produkt Podlaski w kategorii POMYSŁ 2005” – Nagroda Podlaskich Konsumentów.

 7. Przebieg KONKURSU:

Ogłoszenie KONKURSU na PODLASKĄ MARKĘ ROKU 2005 w kategoriach: SMAK, MIEJSCE, POMYSŁ – w dniu 03 września 2005 r. podczas 492 Urodzin Województwa Podlaskiego oraz na stronie: www.wrotapodlasia.pl

 ETAP PIERWSZY:   - Składanie ankiet uczestnictwa.

Przystępując do KONKURSU uczestnicy zobowiązują się do dostarczenia ankiet KONKURSOWYCH Organizatorowi, wraz z załącznikami potwierdzającymi wiarygodność zawartych w nich danych,

Kapituła na podstawie nadesłanych ankiet dokona wstępnej oceny produktów zgłoszonych do KONKURSU i sporządzi pełną listę produktów dopuszczonych do udziału w KONKURSIE.

Podmioty zgłaszające swój produkt do KONKURSU zostaną poinformowane o dopuszczeniu produktu do KONKURSU w terminie 7 dni od w/w posiedzenia Kapituły.

W przypadku negatywnej decyzji Kapituły podmioty mogą złożyć odwołanie od otrzymanej decyzji w przeciągu 7 dni od daty jej otrzymania. Kapituła ponowne rozpatrzy możliwości uczestnictwa w KONKURSIE zgłaszanego przez wytwórcę produktu pod warunkiem załączenia do odwołania stosownych danych, potwierdzających słuszność odwołania.

Kapituła ogłosi pełną listę produktów biorących udział w KONKURSIE do dnia 01.02. 2006 r.

W terminie wskazanym przez Kapitułę uczestnicy dopuszczeni do udziału w KONKURSIE dostarczą próbki produktów, zdjęcia miejsc i opis idei przedsięwzięć (wraz z niezbędną dokumentacją) zgłoszonych do KONKURSU celem ich oceny,

Podmioty uczestniczące w KONKURSIE mogą podczas jego trwania informować, że biorą w nim udział.

Dopuszczalna formuła brzmi: „podmiot/produkt uczestniczy w „KONKURSIE na PODLASKĄ MARKĘ ROKU’2005 w kategoriach: SMAK;  MIEJSCE; POMYSŁ”

Ostateczny termin przyjmowania zgłoszeń do KONKURSU – 31 grudnia 2005 r.

ETAP DRUGI-PREZENTACJA PRODUKTÓW I GŁOSOWANIE INTERNETOWE

a.     Po zakwalifikowaniu produktów do uczestnictwa w KONKURSIE przeprowadzona zostanie akcja promocyjna polegająca na publikowaniu - na stronie internetowej UMWP - wykazu produktów biorących udział w KONKURSIE.

b.     Przez cały okres trwania akcji promocyjnej prowadzone będzie głosowanie, w wyniku którego wyłonieni zostaną Laureaci nagrody plebiscytu internetowego Wrót Podlasia, w kategorii: SMAK, MIEJSCE, POMYSŁ – Nagrody Podlaskich Konsumentów.

c.    Kupon do głosowania zawierający wykaz produktów biorących udział w KONKURSIE dostępny będzie na stronie internetowej  www.wrotapodlasia.pl

d.     Głosowanie rozpocznie się 06.02.2006r. , zakończy 06.03.2006r.

d.     Za ważne zostaną uznane wyłącznie głosy zawierające dane teleadresowe głosujących konsumentów.

ETAP TRZECI-WYBÓR LAUREATÓW

a.     Kapituła KONKURSU na podstawie głosowania internetowego przez Konsumentów dokona ostatecznych obliczeń głosów. W zależności od ilości przyznanych przez Konsumentów głosów kapituła przyzna nominacje do wyróżnień „Najpopularniejszy Produkt Podlaski w kategorii SMAK 2005” – Nagroda Podlaskich Konsumentów, "Najpopularniejszy Produkt Podlaski w kategorii MIEJSCE 2005” – Nagroda Podlaskich Konsumentów, "Najpopularniejszy Produkt Podlaski w kategorii POMYSŁ 2005” – Nagroda Podlaskich Konsumentów.

b.     Spośród wszystkich dopuszczonych do udziału w Konkursie podmiotów Kapituła dokona wyboru laureatów nagród głównych: „ PODLASKA MARKA ROKU 2005” w kategorii POMYSŁ, SMAK, MIEJSCE.

c.   Wyniki KONKURSU zostaną ogłoszone na specjalnej gali z udziałem mediów, przedstawicieli władz regionu, organizacji gospodarczych, uczestników KONKURSU i innych gości – w terminie do 30.04.2006 r.

d.     Werdykt Kapituły jest ostateczny i nie podlega zaskarżeniu.

8. Uprawnienia Laureatów:

Podmiotom - laureatom przysługuje prawo do posługiwania się, w celach promocyjno-reklamowych, zdobytym tytułem wraz z logo KONKURSU.

9. Postanowienia końcowe

1.     Kapituła KONKURSU zastrzega sobie prawo zawieszenia prawa do przyznanego tytułu, w przypadku stwierdzenia przeniesienia produkcji wyrobu poza granice województwa podlaskiego.

2.     Obsługę KONKURSU prowadzi Biuro Informacji i Promocji Województwa - Referat Promocji Województwa w Białymstoku, który zajmuje się pracami organizacyjnymi, pozyskiwaniem uczestników i działalnością promocyjną na rzecz uczestników.

3.     Posiedzenia Kapituły KONKURSU odbywają się w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego.

 

Powrót na początek strony