Uchwała Nr 35/337/03

Uchwała Nr 35/337/03
Zarządu Województwa Podlaskiego
z dnia 10 czerwca 2003 r.

 

w sprawie wszczęcia postępowania o zamówienie publiczne na świadczenie usługi dozoru obiektu położonego przy ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1 w Białymstoku w trybie przetargu nieograniczonego o wartości nie przekraczającej równowartości kwoty 30000 EURO.

 

Na podstawie art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1590, ) oraz art. 13 pkt. 1 w związku z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 10 czerwca 1994 r. o zamówieniach publicznych (Dz. U. z 1998 r. Nr 119, poz. 773, z 1999 r. Nr 45, poz. 437, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 93, poz. 1027, Nr 110, poz. 1169 i z 2001 Nr 76, poz. 813, Nr 113 poz. 1208 i Nr 154 poz. 1800) uchwala się co następuje:

§ 1.

Ogłasza się wszczęcie postępowania o zamówienie publiczne na świadczenie usługi dozoru obiektu położonego przy ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1 w Białymstoku o równowartości nie przekraczającej kwoty 30000 EURO.

§ 2.

Do przeprowadzenia przetargu określonego w § 1 powołuje się Komisję w następującym składzie:

  1. Ireneusz Zdanowicz - Przewodniczący Komisji,
  2. Olgierd Koleśnik - sekretarz Komisji,
  3. Józef Trzonkowski - członek Komisji.

§ 3.

Komisja przygotuje i przeprowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego oraz zaproponuje wybór oferty najkorzystniejszej do zatwierdzenia dla Zamawiającego.

§ 4.

Ogłoszenie o wyniku przetargu nastąpi niezwłocznie po zatwierdzeniu wyników komisji przetargowej przez zamawiającego.

§ 5.

  1. Komisja będzie działać zgodnie z Regulaminem stanowiącym załącznik do niniejszej Uchwały.
  2. Komisja rozpocznie pracę z dniem powołania.
  3. Komisja zakończy pracę z dniem podpisania umowy z oferentem.

§ 6.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Regulamin pracy komisji przetargowej

powołanej do przeprowadzenia postępowania przetargowego na: na świadczenie usługi dozoru obiektu położonego przy ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1 w Białymstoku w trybie przetargu nieograniczonego o wartości nieprzekraczającej równowartości kwoty 30 000 EURO.

  1. Komisja działa na podstawie Uchwały Nr 35/337/03 Zarządu Województwa Podlaskiego z dnia 10 czerwca 2003 r.
  2. Komisja rozpoczyna działalność z dniem powołania.
  3. Członek komisji rzetelnie i obiektywnie wykonuje powierzone mu czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, posiadaną wiedzą i doświadczeniem.
  4. Członkowie komisji składają pisemne oświadczenia o zaistnieniu lub braku istnienia okoliczności, o których mowa w art. 20 ustawy z dnia 10 czerwca 1994 r. o zamówieniach publicznych, niezwłocznie po zapoznaniu się komisji z oświadczeniami lub dokumentami złożonymi przez dostawców lub wykonawców w celu potwierdzenia spełnienia stawianych im warunków.
    4.1. Przewodniczący komisji niezwłocznie wyłącza członka komisji z dalszego udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w przypadku złożenia przez członka komisji oświadczenia o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w ust. 1, niezłożenia przez niego oświadczenia albo złożenia oświadczenia niezgodnego z prawdą.
    4.2. Wobec przewodniczącego komisji czynności wyłączenia dokonuje bezpośrednio kierownik jednostki.
    4.3. Członek komisji, jest obowiązany w każdym czasie wyłączyć się z udziału w pracach komisji, niezwłocznie po powzięciu wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w pkt.4, o czym informuje przewodniczącego komisji.
    4.4. Czynności podjęte w postępowaniu przez członka komisji, po powzięciu przez niego wiadomości o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w pkt.4 są nieważne.
    4.5. Nie powtarza się czynności otwarcia ofert oraz czynności faktycznych nie wpływających na wynik postępowania.
  5. Pracami komisji kieruje Przewodniczący, powoływany i odwoływany przez kierownika jednostki spośród członków komisji.
  6. Do zadań przewodniczącego należy w szczególności:
    1) odebranie oświadczeń członków komisji, o których mowa w pkt. 4, oraz poinformowanie kierownika jednostki o okolicznościach, o których mowa w pkt. 4.1,
    2) wyznaczanie terminów posiedzeń komisji oraz ich prowadzenie,
    3) podział między członków komisji prac podejmowanych w trybie roboczym,
    4) nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
    5) informowanie kierownika jednostki o problemach związanych z pracami komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
  7. Dokumentację postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzi sekretarz komisji.
  8. Tryb pracy komisji.
    8.1. Komisja, przygotowując postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności przygotowuje i przekazuje do zatwierdzenia przez kierownika jednostki:
    1) propozycję wyboru trybu udzielenia zamówienia wraz z uzasadnieniem,
    2) projekt specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
    3) ogłoszenia wymagane dla danego trybu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
    4) projekty innych dokumentów związanych z prowadzonym postępowaniem przetargowym w tym wnioski do właściwego organu o wydanie decyzji wymaganych ustawą.
    8.2. Komisja w zakresie przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w szczególności:
    1) udziela wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
    2) prowadzi negocjacje z oferentami dotyczące treści oferty,
    3) dokonuje otwarcia ofert,
    4) ocenia spełnianie warunków stawianych dostawcom oraz wnioskuje do kierownika jednostki o wykluczenie dostawców w przypadkach określonych ustawą,
    5) wnioskuje do kierownika jednostki o odrzucenie oferty w przypadkach przewidzianych ustawą,
    6) ocenia oferty nie podlegające odrzuceniu,
    7) przygotowuje propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej bądź występuje o unieważnienie postępowania.
  9. Komisja proponuje wybór najkorzystniejszej oferty na podstawie indywidualnej oceny ofert dokonanej przez członków komisji.
  10. Indywidualna ocena ofert odbywa się wyłącznie na podstawie kryteriów oceny ofert, określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Każdy z członków komisji sporządza pisemne uzasadnienie indywidualnej oceny.
  11. Przy zastosowaniu kryteriów opisanych wzorami można sporządzić zbiorcze zestawienie oceny ofert. W takim przypadku pisemne uzasadnienie indywidualnej oceny ofert, o którym mowa w ust. 2, zastępuje się pisemnym uzasadnieniem wyboru najkorzystniejszej oferty.
  12. W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 27b ust. 1 ustawy komisja występuje do kierownika jednostki o unieważnienie postępowania.
  13. Na polecenie kierownika jednostki, komisja powtarza unieważnioną czynność, podjętą z naruszeniem prawa.

 

Uzasadnienie

Zgodnie z przepisami ustawy o zamówieniach publicznych, umowa o udzielenie zamówienia publicznego o równowartości powyżej 3000 EURO może być zawarta z usługodawcą wyłonionym w postępowaniu przetargowym.

Obiekt dozorowany jest przez pracowników Urzędu zatrudnionych na umowę o pracę na czas określony do dnia 30 czerwca 2003 roku. Zapewnienie całodobowego dozoru wymaga zatrudnienia nie mniej niż 4 pracowników służby dozoru. Zlecenie wykonania tej usługi firmie zewnętrznej znacznie obniży koszt obsługi tej nieruchomości. Szacunkowa wartość tej usługi - dozór świadczony w godzinach, poza godzinami pracy Urzędu przez jednego pracownika w okresie 12 miesięcy - będzie wynosić około 48000 zł. tj. poniżej równowartości kwoty 30 000 EURO.

Mając powyższe na uwadze Departament Organizacyjno - Prawny i Kadr wnosi o podjęcie niniejszej uchwały.

Powrót na początek strony