Zarządzenie Nr 11/04 Marszałka Województwa Podlaskiego

 

Zarządzenie wewnętrzne Nr 11/04

Marszałka Województwa Podlaskiego

z dnia 22 października 2004 r.

 

w sprawie zatwierdzenia zmiany organizacji wewnętrznej i szczegółowych zadań departamentów Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymsto

Na podstawie § 13 ust. 2 i § 30 ust. l pkt 2 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku zarządza się, co następuje:

§1.

W załączniku do zarządzenia Nr 1/03 Marszałka Województwa Podlaskiego z dnia
26 czerwca 2003 r. w sprawie zatwierdzenia organizacji wewnętrznej i szczegółowych zadań departamentów Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku (zmiana: zarządzenie Nr 2/03 z dnia 11 września 2003 r., Nr 3/03 z dnia
29 października 2003 r., Nr 1/04 z dnia 2 lutego 2004 r., Nr 4/04 z dnia 5 marca 2004 r.,
Nr 5/04 z 5 kwietnia 2004 r., Nr 7/04 z 1 lipca 2004 r., Nr 8/04 z 10 sierpnia 2004 r. oraz Nr 9/04 z dnia 29 września 2004 r.) wprowadza się następujące zmiany:

                       

1)      § 6, 7 i 8 otrzymują brzmienie:

§ 6. 1. W Departamencie Polityki Regionalnej i Funduszy Strukturalnych tworzy się:

1)   Referat Programowania i Monitorowania;

2)   Referat Selekcji Projektów;

3)   Referat Wdrażania Projektów i Promocji ZPORR;

4)   Referat Przedsiębiorczości i Programów Stypendialnych;

5)   Samodzielne Stanowisko ds. Nadzoru;

6)  Referat Analiz Gospodarczych Województwa.

 

2.   Referat Programowania i Monitorowania przy znakowaniu spraw używa symbolu - PR - I, Referat Selekcji Projektów - PR - II, Referat Przedsiębiorczości i Programów Stypendialnych - PR - III, Samodzielne Stanowisko ds. Nadzoru - PR - IV, Referat Wdrażania Projektów i Promocji ZPORR - PR - V, Referat Analiz Gospodarczych Województwa - PR-VI.

 

§ 7. 1. W Departamencie Infrastruktury i Ochrony Środowiska tworzy się następujące referaty:

1)      Referat Infrastruktury Technicznej;

2)      Referat Ochrony Środowiska;

3)      Referat Rozliczeń i Płatności Funduszy Strukturalnych.

2.   Referat Infrastruktury Technicznej przy znakowaniu spraw używa symbolu - DIS - I, Referat Ochrony Środowiska - DIS - II, Referat Rozliczeń i Płatności Funduszy Strukturalnych - DIS - III.

§ 8. 1. W Departamencie Rolnictwa, Mienia i Geodezji tworzy się:

1) Referat Regionalnej Polityki Rolnej i Funduszy Strukturalnych;

2) Referat Mienia;

3) Wojewódzkie Biuro Wdrażania Programu /PAOW/;

4) Wojewódzki Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej.

 

 2. Referat Regionalnej Polityki Rolnej i Funduszy Strukturalnych przy znakowaniu spraw używa symbolu - GRM - I, Referat Mienia - GRM - II, Wojewódzkie Biuro Wdrażania Programu (PAOW) - GRM - III, Wojewódzki Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - WOD.”;

 

2)      § 18 i 19 otrzymują brzmienie:

§ 18. Departament Polityki Regionalnej i Funduszy Strukturalnych

 

1.   Do zadań Referatu Programowania i Monitorowania należy w szczególności:

1) współpraca z Instytucją Zarządzającą ZPORR (Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego) - Ministerstwem Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej przy przygotowaniu ZPORR oraz przygotowywanie komponentu regionalnego ZPORR;

2) współpraca z Instytucją Zarządzającą ZPORR przy przygotowaniu Uzupełnienia Programu oraz przygotowywanie komponentu regionalnego Uzupełnienia Programu odnoszącego się do Województwa;

3) przygotowywanie wniosków o wprowadzenie zmian do Uzupełnienia Programu i programu operacyjnego, przekazywanie - po uzyskaniu pozytywnej rekomendacji Komitetu sterującego - Podkomitetowi Monitorującemu komponentu regionalnego ZPORR do zaopiniowania, a następnie po pozytywnym zaopiniowaniu do akceptacji Komitetu Monitorującego ZPORR;

4) prowadzenie spraw związanych z udziałem przedstawiciela Urzędu w pracach Komitetu sterującego wyborem projektów oraz Komisjach oceniających wnioski (scoring committees);

5) opracowanie projektu strategii rozwoju województwa oraz jej aktualizacja;

6) przygotowywanie projektów programów i kontraktów wojewódzkich oraz ich aktualizacja;

7) zbieranie, przetwarzanie i analiza danych z przebiegu procesów i tendencji gospodarczych w Województwie;

8) współpraca z administracją rządową w zakresie programowania i realizacji polityki regionalnej kraju;

9) sporządzanie okresowych, rocznych i końcowych raportów z realizacji Działań wdrażanych przez Samorząd w ramach sprawozdawczości dla Instytucji Pośredniczącej;

10) współuczestnictwo w przygotowaniu kwartalnych, rocznych raportów, a także raportu końcowego nt. wdrażania komponentu wojewódzkiego ZPORR (współpraca w tym zakresie z Zespołem ds. monitoringu i raportowania w Instytucji Pośredniczącej w zarządzaniu komponentem wojewódzkim ZPORR);

11) monitorowanie oddziaływania interwencji komponentu wojewódzkiego na sytuację społeczno-gospodarczą regionu (wskaźników oddziaływania realizowanych projektów) i przygotowywanie części raportu rocznego z wdrażania komponentu wojewódzkiego dotyczącego oddziaływania Programu;

12) współpraca w zakresie przygotowania raportów ewaluacyjnych;

13) wprowadzanie danych do sytemu informatycznego SIMIK (zgodnie z wykonywanymi zadaniami);

14) obsługa udziału przedstawiciela samorządu województwa w pracach regionalnego Podkomitetu Monitorującego ZPORR oraz krajowego Komitetu Monitorującego ZPORR;

15) opracowywanie raportów z realizacji programów i kontraktów wojewódzkich;

16) monitorowanie Strategii Rozwoju Województwa Podlaskiego;

17) stała weryfikacja sposobów osiągania celów strategicznych;

18) monitoring i ewaluacja programu Phare ESC;

19) obsługa Regionalnego Komitetu Sterującego do programu PHARE i innych programów;

20) koordynacja działań związanych z realizacją polityki rozwoju Województwa.

 

2.   Do zadań Referatu Selekcji Projektów należy w szczególności:

1) prowadzenie punktu przyjęć wniosków na realizację projektów od potencjalnych Beneficjentów Końcowych, w tym Instytucji Wdrażających, zgłaszających szczegółowe propozycje wykorzystania środków przeznaczonych na wdrażane przez nie działania;

2) dokonywanie oceny kompletności wniosków złożonych na realizację projektów;

3) ocena kosztów kwalifikowalnych w ramach wniosku (w razie wątpliwości w tym zakresie zasięganie opinii jednostki monitorująco-kontrolnej danego funduszu (ERDF lub ESF);

4) przekazywanie formalnie poprawnych projektów do oceny merytoryczno-technicznej dokonywanej przez Panel Ekspertów;

5) organizowanie i obsługa paneli ekspertów;

6) przedstawianie pod obrady Komitetu Sterującego wyborem projektów listy rankingowej projektów (na podstawie oceny Panelu Ekspertów);

7) prowadzenie spraw związanych ze zlecaniem opracowania ekspertyzy nt. przedłożonych projektów;

8) przedstawianie do akceptacji Zarządowi listy wyselekcjonowanych projektów na podstawie rekomendacji Komitetu Sterującego;

9) przekazywanie wybranych w drodze oceny projektów do Instytucji Pośredniczącej w zarządzaniu komponentem wojewódzkim ZPORR w Urzędzie Wojewódzkim w celu podpisania umów przez Wojewodę ze wskazanymi beneficjentami końcowymi;

10) pełnienie funkcji sekretariatu Komitetu Sterującego wyborem projektów;

11) udział w komisjach oceniających wnioski (scoring committees) działających w ramach tych instytucji i decydujących o przyznaniu dofinansowania przedsiębiorstwom i instytucjom szkoleniowym, na etapie realizacji działań wdrażanych przez Instytucje Wdrażające;

12) wprowadzanie danych do sytemu informatycznego SIMIK (zgodnie z wykonywanymi zadaniami);

13) wdrażanie programu Phare ESC;

14) archiwizacja projektów złożonych do ZPORR zgodnie z zapisami porozumienia trójstronnego;

15) prowadzenie spraw związanych z ogłaszaniem naboru projektów do ZPORR.

 

3.   Do zadań Referatu Wdrażania Projektów i Promocji ZPORR należy wdrażanie projektów, których beneficjentem końcowym jest Samorząd oraz promocja ZPORR, a w szczególności:

1) przygotowywanie projektów w ramach Pomocy Technicznej ZPORR, w tym:

a) sporządzanie wniosków o pomoc techniczną i przekazywanie ich do Instytucji Zarządzającej ZPORR (Ministerstwo Gospodarki i Polityki Społecznej),

b) przygotowywanie wniosków o refundację poniesionych wydatków i przedkładanie ich do Instytucji Pośredniczącej (Podlaski Urząd Wojewódzki),

c) monitorowanie i raportowanie do Instytucji Pośredniczącej z przebiegu realizacji projektów (okresowo, rocznie i na koniec realizacji projektu);

2) uczestnictwo w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych organizowanych przez Urząd i współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (ERDF);

3) wprowadzanie danych do systemu informatycznego SIMIK (zgodnie z wykonywanymi zadaniami);

4)   przygotowywanie i prowadzenie projektów własnych Urzędu współfinansowanych z Funduszy Unii Europejskiej;

5) prowadzenie Punktu Informacyjnego ds. Interreg IIIA (Program Sąsiedztwa Polska - Białoruś - Ukraina INTERREG IIIA/TACIS CBC) oraz Programu Polska - Litwa - Federacja Rosyjska (Obwód Kaliningradzki));

6) koordynacja wdrażania projektów w ramach współpracy międzynarodowej;

7) archiwizacja dokumentacji związanej z realizacją projektów;

8) rozpowszechnianie informacji na temat programów strukturalnych współfinansowanych przez Wspólnotę Europejską oraz promocja realizacji programów operacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem komponentu wojewódzkiego ZPORR, w tym między innymi:

a) przygotowywanie i dystrybucja materiałów informacyjnych nt. programów operacyjnych oraz uzupełnień programowych,

b) informowanie o możliwościach wsparcia z Funduszy Strukturalnych, ze szczególnym uwzględnieniem projektów realizowanych w ramach komponentu wojewódzkiego ZPORR,

c) informowanie opinii publicznej o pracach Komitetu Sterującego wyborem projektów,

d) przekazywanie informacji dot. efektów wykorzystania środków strukturalnych w regionie;

9) prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem sprawozdania i informacji o promocji ZPORR na terenie Województwa;

10) prowadzenie punktu informacyjnego dla potencjalnych beneficjentów końcowych;

11)dystrybucja formularzy wniosków aplikacyjnych o środki z Funduszy Strukturalnych (w szczególności ERDF, ESF);

12) pomoc w wypełnianiu formularzy aplikacyjnych o środki z Funduszy Strukturalnych niezbędnych do zakwalifikowania projektów do realizacji;

13) informowanie o zasadach dotyczących współfinansowania projektów;

14) upowszechnianie informacji o Unii Europejskiej;

15) tworzenie bazy informacyjnej na temat organizacji i funkcjonowania struktur Unii Europejskiej, uregulowań prawnych oraz aktualnych problemów i zagadnień związanych z funkcjonowaniem Unii Europejskiej.

              

4.  Do zadań Referatu Przedsiębiorczości i Programów Stypendialnych należy w szczególności:

1) przygotowanie planu Ramowego Planu Realizacji Działania;

2) przeprowadzenie konkursów na wyłonienie projektów do dofinansowania ze ZPORR w ramach działań:
a) wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne,
b) promocja przedsiębiorczości,
c) regionalne strategie innowacyjne i transfer wiedzy,
d) mikroprzedsiębiorstwa;

3) przeprowadzenie procedury oceny formalnej złożonych przez projektodawców wniosków;

4) zorganizowanie oceny merytorycznej wniosków przez Komisję Oceny Projektów;

5) prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem umów z projektodawcami;

6) prowadzenie spraw związanych dokonywaniem przez Komisję Oceny Projektów merytorycznej oceny wniosków;

6) weryfikacja otrzymanych od projektodawców okresowych raportów z wdrażania projektów (w tym rocznych i końcowych);

7) sporządzanie okresowych, rocznych i końcowych raportów z realizacji Działania w ramach sprawozdawczości dla Instytucji Pośredniczącej;

8) wprowadzanie danych do systemu informatycznego SIMIK;

9) monitorowanie realizacji projektów za pomocą okresowych, rocznych i końcowych raportów przedkładanych przez projektodawców (w formie papierowej i elektronicznej);

10) udzielanie informacji i wyjaśnień projektodawcom, dotyczących wszystkich spraw związanych z wdrażaniem projektów.

 

5.   Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Nadzoru należy w szczególności:

1) prowadzenie bieżących spraw związanych z polityką przestrzennego zagospodarowania województwa;

2) obsługa organizacyjna Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej przy Zarządzie;

3) wykonywanie czynności w zakresie nadzoru nad organizacją i funkcjonowaniem:

a)Podlaskiego Biura Planowania Przestrzennego w Białymstoku;

b) Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Białymstoku,

c)Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Białymstoku,

d) Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Łomży,

e)Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Suwałkach,

f) Wojewódzkiego Urzędem Pracy w Białymstoku.

 

6. Do zadań Referatu Analiz Gospodarczych Województwa należy w szczególności:

1) realizacja działań związanych z rozwojem przedsiębiorczości w Województwie;

2) przygotowywanie okresowych analiz i ocen z sytuacji społeczno-gospodarczej regionu;

3) prowadzenie spraw związanych z koordynowaniem działalności agencji, w których samorząd Województwa posiada udziały;

4) współpraca z Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) w zakresie prowadzenia Centrum Obsługi Inwestora (COI), a w szczególności:

a) tworzenie i bieżące aktualizowanie ofert inwestycyjnych,

b) tworzenie i aktualizowanie regionalnej listy danych poddostawców wg. Sektorów gospodarczych oraz bazy danych przedsiębiorstw - ekspertów w Województwie,

c) gromadzenie podstawowych informacji o przedsiębiorstwach w Województwie szukających inwestora strategicznego,

d) wspólna z PAIiIZ obsługa inwestorów zagranicznych, zainteresowanych podjęciem działalności gospodarczej na terenie Województwa lub ich obsługa w imieniu PAIiIZ,

e) wspólna z PAIiIZ obsługa misji handlowo-inwestycyjnych z Województwa i do Województwa.

 

 

§ 19. Departament Infrastruktury i Ochrony Środowiska

 

1. Do zadań Referatu Infrastruktury Technicznej należy w szczególności prowadzenie spraw z zakresu:

1) zarządzania ruchem na drogach wojewódzkich, a w szczególności:

a) zatwierdzanie projektów organizacji ruchu drogowego na czas prowadzenia robót w pasie drogowym,

b) zatwierdzanie projektów stałej organizacji ruchu drogowego lub zmian tej organizacji, oznakowania pionowego, poziomego, sygnalizacji świetlnej i dźwiękowej, urządzeń bezpieczeństwa ruchu, ustalania granic obszarów zabudowanych, ustalania granic stref zamieszkania, ustalania zakazów i nakazów ruchu określonych rodzajów pojazdów lub uczestników ruchu,

c) analizowanie wniosków od policji, organów wojskowych, organów jednostek samorządu terytorialnego, instytucji, obywateli lub innych źródeł, a w przypadku celowości wprowadzenia zmian organizacji ruchu drogowego, zatwierdzanie projektu organizacji ruchu opracowanego we własnym zakresie lub przez zarząd drogi albo opracowanego przez innego wnioskodawcę,

d) zmniejszenie lub zwiększenie prędkości dopuszczalnej pojazdów, obowiązującej w obszarze zabudowanym oraz zmniejszenie prędkości poza obszarem zabudowanym,

e) sprawowanie nadzoru na obszarze swego działania w zakresie prawidłowości zastosowania, wykonania, funkcjonowania i utrzymania wszystkich znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego umieszczonych na drodze,

f) prowadzenie ewidencji zatwierdzonych projektów organizacji ruchu lub jej zmian,

g) udziału w pracach komisji i zespołów w sprawie organizacji ruchu drogowego,

h) wprowadzanie opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach wojewódzkich,

i) określanie obszaru, na którym wprowadza się opłaty za parkowanie pojazdów,

j) opiniowanie lokalizacji reklam umieszczonych w pasie drogowym dróg wojewódzkich;

2) wydawania zezwoleń na korzystanie z drogi w sposób szczególny (zawody sportowe, rajdy, wyścigi, zgromadzenia i inne imprezy);

3) ustalenia wysokości stawek opłaty za zajęcie 1 m2 pasa drogowego;

4) wydawania opinii w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg krajowych oraz w sprawie przebiegu dróg krajowych;

5) zaliczania dróg do kategorii dróg wojewódzkich w porozumieniu z ministrami właściwymi do spraw transportu oraz obrony narodowej;

6) ustalanie przebiegu dróg wojewódzkich;

7) uzgadnianie wykazu dróg przewidzianych do zaliczenia tych dróg do kategorii dróg powiatowych;

8) nadawania numerów dla dróg powiatowych i gminnych oraz prowadzenia rejestrów nadanych numerów dróg;

9) zarządzania drogami wojewódzkimi;

10) finansowania zadań w zakresie budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg oraz zarządzania drogami wojewódzkimi;

11) uzgadniania trasy i czasu trwania pielgrzymek poruszających się po drogach wojewódzkich;

12) wydawania zezwoleń na wykonywanie krajowego, zarobkowego przewozu osób;

13) dokonywania analizy sytuacji rynkowej w zakresie komunikacji publicznej;

14) organizowania i dotowania kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich:

a) współdziałania i konstruowania rozkładów jazdy pociągów dla przewozów regionalnych,

b) zawierania, rozliczania i kontroli umów z przewoźnikiem,

c) monitorowania potrzeb przewozowych regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich,

d) przekazywania i rozliczania dotacji na regionalne przewozy kolejowe;

15) nabywania kolejowych pojazdów szynowych i gospodarowanie nimi;

16) opiniowania przebiegu linii kolejowych o znaczeniu wojewódzkim; wniosków o likwidacji linii kolejowych oraz nadania kategorii lub zmiany kategorii przejazdów kolejowych;

17)  ustalania sposobu zabezpieczenia i oznakowania przejazdów kolejowych;

18) prowadzenia rejestru przedsiębiorców prowadzących kursy dokształcające kierowców pojazdów przewożących towary niebezpieczne oraz nadzoru nad ich działalnością;

19) przekazywania dopłat przewoźnikom wykonującym krajowe przewozy autobusowe oraz zawieranie umów z poszczególnymi przewoźnikami na opłaty do przejazdów ulgowych, prowadzenie miesięcznych i rocznych rozliczeń dopłat oraz dokonywanie miesięcznych i rocznych analiz dopłat i zapotrzebowania środków z budżetu państwa na ten cel;

19) koordynacji inicjatyw gospodarczych realizowanych w zakresie działań departamentu;

20) współpracy z samorządami i organizacjami gospodarczymi w kształtowaniu polityki transportowej Województwa;

21) kształtowania polityki energetycznej Województwa;

22) opiniowania projektów założeń zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe w zakresie koordynacji współpracy między gminami;

23) uczestnictwa w planowaniu zaopatrzenia w energię i paliwa;

24) przygotowywania opinii Zarządu w sprawie udzielania, odmowy, zmiany i cofnięcia przez Urząd Regulacji Energetyki koncesji na obrót energią elektryczną, paliwami ciekłymi i ciepłem;

25) prowadzenia monitoringu:

a) Programu zintegrowanego rozwoju transportu kolejowego województwa podlaskiego do 2005 roku, z perspektywą do 2015 roku,

b) Programu zintegrowanego rozwoju drogownictwa województwa podlaskiego do 2005 roku, z perspektywą do 2015 roku,

c) Programu zintegrowanego rozwoju transportu samochodowego województwa podlaskiego do 2005 roku, z perspektywą do 2015 roku.

 

2. Do zadań Referatu Ochrony Środowiska należy w szczególności prowadzenie spraw z zakresu:

1) zapewnienia warunków do realizacji zasady zrównoważonego rozwoju i przestrzegania przepisów z zakresu ochrony środowiska;

2) kreowania zasady ekorozwoju w studiach zagospodarowania przestrzennego i miejscowych planach zagospodarowania Województwa;

3) popularyzowania zadań ochrony przyrody;

4) udzielanie pomocy organizacjom społecznym w ich działalności na rzecz ochrony środowiska;

5) gromadzenia i egzekucji opłat za korzystanie ze środowiska, w tym za: pobór wody, odprowadzanie ścieków, emisję zanieczyszczeń do powietrza, składowanie odpadów oraz opłaty produktowej;

6) redystrybucji uzyskanych wpływów na gminne i powiatowe fundusze ochrony środowiska i gospodarki wodnej, Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej;

7) prowadzenia publicznego rejestru zawierającego wykaz oraz dane dotyczące rodzaju i ilości zanieczyszczeń wprowadzonych do powietrza oraz wyłączania danych z rejestru na wniosek zainteresowanego;

8) prowadzenia ewidencji księgowej zobowiązań wobec funduszy ochrony środowiska;

9) prowadzenia ewidencji księgowej dotyczącej opłat za korzystanie ze środowiska oraz opłaty produktowej;

10) weryfikacji informacji, na podstawie których podmioty zobowiązane do ponoszenia opłat za korzystanie ze środowiska ustaliły ich wysokość;

11) naliczania opłat za korzystanie ze środowiska: za wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza, za wprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi, za pobór wód i za składowanie odpadów w przypadku ich nie uiszczenia przez podmiot korzystający ze środowiska lub uiszczenia w wysokości nasuwającej zastrzeżenia;

12) prowadzenia wojewódzkiej bazy danych dotyczącej wytwarzania i gospodarowania odpadami wraz z rejestrem udzielonych zezwoleń w zakresie wytwarzania i gospodarowania odpadami oraz sporządzania raportu wojewódzkiego na podstawie zbiorczych zestawień danych o rodzajach i ilości odpadów, o sposobach gospodarowania nimi oraz o instalacjach i urządzeniach służących do odzysku i unieszkodliwiania tych odpadów;

13) przygotowania informacji i sprawozdań o dokonanych przelewach środków oraz umorzeniach;

14) przygotowywania do uzgodnienia przez Sejmik projektów warunków korzystania z wód dorzecza;

15) prowadzenia publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie;

16) prowadzenia ewidencji i analizy składanych przez producentów, importerów i eksporterów opakowań, rocznych sprawozdań o masie wytworzonych, przywiezionych z zagranicy oraz wywiezionych za granicę opakowań oraz sporządzania na podstawie zebranych sprawozdań - raportu wojewódzkiego za poprzedni rok;

17) prowadzenia ewidencji o sprzedanych opakowaniach, odzyskanych i poddanych recyklingowi odpadach opakowaniowych i poużytkowych, o wysokości należnej opłaty produktowej oraz sprawozdań rocznych przedsiębiorców i organizacji odzysku;

18) wydawania decyzji administracyjnych w sprawach opłaty produktowej;

19) gromadzenia i analiza rocznych sprawozdań zarządów gmin lub związków gmin o rodzaju i ilości odpadów opakowaniowych zebranych i przekazanych do odzysku lub recyklingu przez gminę;

20) opiniowania powiatowych programów ochrony środowiska;

21) opracowania, aktualizacji i sporządzania raportów z wykonania wojewódzkiego programu ochrony środowiska;

22) aktualizacja oraz sporządzanie sprawozdania z realizacji wojewódzkiego planu gospodarki odpadami;

23) opiniowania powiatowych i gminnych planów gospodarki odpadami;

24) sprawowania kontroli przestrzegania i stosowania przepisów o ochronie środowiska w zakresie objętym właściwością Marszałka.

 

3. Do zadań Referatu Rozliczeń i Płatności Funduszy Strukturalnych należy prowadzenie spraw w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego z zakresu: Działanie 2.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne; Działanie 2.5 Promocja przedsiębiorczości; Działanie 2.6 Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy; Działanie 3.4 Mikroprzedsiębiorstwa, a w szczególności:

1) przyjmowania oraz oceny formalnej i merytorycznej wniosków o płatność składanych przez projektodawców wraz z dokumentami finansowymi dołączonymi do wniosku;

2) udzielania projektodawcom informacji i wyjaśnień, dotyczących wszystkich spraw związanych z rozliczaniem finansowym projektów;

3) wprowadzania danych do systemu SIMIK;

4) sporządzania dla Działań zbiorczych wniosków o refundację poniesionych wydatków, w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski, o których mowa w pkt 1;

5) wystawiania zleceń płatności na podstawie zweryfikowanych i zaakceptowanych wniosków;

6) dokonywania kontroli dokumentów oraz kontroli na miejscu u projektodawców;

7) raportowania oraz informowania o zaistniałych nieprawidłowościach;

8) wnioskowania o zapewnienie środków finansowych na współfinansowanie działań zgodnie z systemem wdrażania ZPORR;

9) przekazywania do instytucji pośredniczącej w terminie określonym umową uaktualnionej prognozy wydatków.”

 

3) w § 20:

a) nazwa departamentu otrzymuje brzmienie:

㤠20. Departament Rolnictwa, Mienia i Geodezji

b) uchyla się ust. 5.;

 

4) po § 25a dodaje się § 25b w brzmieniu:

§ 25b. Samodzielne Stanowisko ds. obsługi Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. obsługi Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej należy prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku, a w szczególności dotyczących:

1) powoływania i odwoływania przez Zarząd członków Rady Nadzorczej Funduszu;

2) ustalania przez Zarząd wynagrodzeń członkom Rady Nadzorczej Funduszu;

3) powoływania i odwoływania przez Zarząd: Prezesa i wiceprezesów Zarządu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej;

4) nadania przez Zarząd, po uzgodnieniu z ministrem właściwym do spraw środowiska, statutu Wojewódzkiemu Funduszowi Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej;

5) składania przez Zarząd corocznej informacji z działalności Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ministrowi właściwemu do spraw środowiska, Sejmikowi oraz Narodowemu Funduszowi Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.”.

§ 2.

Wykonanie zarządzenia powierza się Dyrektorowi Generalnemu, Dyrektorom Departamentów oraz kierownikom komórek organizacyjnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku.

§ 3.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

 

 

 

 

 

Powrót na początek strony