Zarządzenie wewnętrzne Nr 13/05 Marszałka Województwa Podlaskiego z dnia 31 sierpnia 2005 r.

Zarządzenie wewnętrzne Nr 13/05

Marszałka Województwa Podlaskiego

z dnia 31 sierpnia 2005 r.

 

w sprawie zatwierdzenia zmiany organizacji wewnętrznej i szczegółowych zadań departamentów Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku

Na podstawie art. 41 ust.2 pkt 7 ustawy o samorządzie województwa (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1590 ze zmianami) w związku z § 13 ust. 2 i § 30 ust. l pkt 2 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku zarządza się, co następuje:

 

§1.

W załączniku do zarządzenia Nr 1/03 Marszałka Województwa Podlaskiego z dnia
26 czerwca 2003 r. w sprawie zatwierdzenia organizacji wewnętrznej i szczegółowych zadań departamentów Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku (zmiana: zarządzenie Nr 2/03 z 11 września 2003 r., Nr 3/03 z 29 października 2003 r., Nr 1/04 z 2 lutego 2004 r., Nr 4/04 z 5 marca 2004 r., Nr 5/04 z 5 kwietnia 2004 r., Nr 7/04 z 1 lipca 2004 r., Nr 8/04 z 10 sierpnia 2004 r., Nr 9/04 z 29 września 2004 r., Nr 11/04 z 22 października 2004 r., Nr 14/04 z 9 grudnia 2004 r.; Nr 8 /05 z 17 czerwca 2005 r. oraz Nr 9/05 z 1 lipca 2005 r.) wprowadza się następujące zmiany:

1)     w § 1 pkt 7 i 8 otrzymują brzmienie:

„7) dyrektorze - należy przez to rozumieć Dyrektora Biura Sejmiku Województwa Podlaskiego, Dyrektora Biura Informacji i Promocji Województwa, Dyrektora Biura Współpracy Zagranicznej, Dyrektora Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej oraz dyrektorów departamentów Urzędu;

8)  departamencie - należy przez to rozumieć departament Urzędu, Biuro Sejmiku Województwa Podlaskiego, Biuro Informacji i Promocji Województwa, Biuro Współpracy Zagranicznej oraz Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej;”;

2) § 3 otrzymuje brzmienie:

„§ 3. 1. W Biurze Informacji i Promocji Województwa tworzy się:

1)    Stanowisko Rzecznika Prasowego Marszałka Województwa;

2)    Referat Promocji Województwa;

3)    Referat Informacji;

4)    Kancelarię Marszałka.

      2. Rzecznik Prasowy Marszałka Województwa przy znakowaniu spraw używa symbolu - BIP - I, Referat Promocji Województwa - BIP - II, Referat Informacji - BIP - III, Kancelaria Marszałka - BIP - IV.

3) po § 3 dodaje się § 3a w brzmieniu:

„§ 3a. 1. W Biurze Współpracy Zagranicznej tworzy się:

1)     Referat Współpracy Zagranicznej;

2)     Samodzielne Stanowisko ds. Współpracy ze Wschodem.

       2. W ramach Biura Współpracy Zagranicznej działa Biuro Regionalne Województwa Podlaskiego w Brukseli, które jest zamiejscową komórką organizacyjną Urzędu bezpośrednio podległą Dyrektorowi Biura Współpracy Zagranicznej.

       3. Referat Współpracy Zagranicznej przy znakowaniu spraw używa symbolu BWZ - I, Samodzielne Stanowisko ds. Współpracy ze Wschodem - BWZ - II, natomiast Biuro Regionalne Województwa Podlaskiego w Brukseli - BRW.

4) § 6, 8 i 9 otrzymują brzmienie:

„§ 6. 1. W Departamencie Polityki Regionalnej i Funduszy Strukturalnych tworzy się:

1)  Referat Programowania i Monitorowania;

2)  Referat Selekcji Projektów;

3)  Referat Wdrażania Projektów i Promocji ZPORR;

4)  Referat Przedsiębiorczości i Programów Stypendialnych;

5)  Samodzielne Stanowisko ds. Nadzoru;

6)  Referat Analiz Gospodarczych Województwa;

7)  Referat Rozliczeń i Płatności Funduszy Strukturalnych;

8)  Samodzielne Stanowisko ds. Kontroli.

2. Referat Programowania i Monitorowania przy znakowaniu spraw używa symbolu - PR - I, Referat Selekcji Projektów - PR - II, Referat Przedsiębiorczości i Programów Stypendialnych - PR - III, Samodzielne Stanowisko ds. Nadzoru - PR - IV, Referat Wdrażania Projektów i Promocji ZPORR - PR - V, Referat Analiz Gospodarczych Województwa - PR-VI, Referat Rozliczeń i Płatności Funduszy Strukturalnych - PR-VII, natomiast Samodzielne Stanowisko ds. Kontroli - PR-VIII.

§ 8.

       1. W Departamencie Rolnictwa, Mienia i Geodezji tworzy się:

1)  Referat Regionalnej Polityki Rolnej;

2)  Referat Mienia;

3)  Wojewódzki Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej;

4)  Referat Funduszy Strukturalnych.

2. Referat Regionalnej Polityki Rolnej i Funduszy Strukturalnych przy znakowaniu spraw używa symbolu - GRM - I, Referat Mienia - GRM - II, Referat Funduszy Strukturalnych - GRM - IV, natomiast Wojewódzki Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - WOD.

§ 9.

1. W Departamencie Zdrowia tworzy się następujące referaty:

1)     Referat Analiz i Nadzoru;

2)     Referat Zdrowia;

3)     Referat Kontroli.

2.  Referat Analiz i Nadzoru przy zna­kowaniu spraw używa symbolu - ZPS - I, Referat Zdrowia - ZPS - II, natomiast Referat Kontroli - ZPS - III.”;

5) § 13 otrzymuje brzmienie:

„§ 13. Biuro Informacji i Promocji Województwa

 

1. Do zadań Rzecznika Prasowego Marszałka Województwa należy w szczególności:

1) współdziałanie z przedstawicielami środków masowego przekazu oraz informowanie ich o działalności i zamierzeniach Marszałka i Zarządu;
2) analizowanie publikacji i udzielanie wyjaśnień na krytykę prasową dotyczącą działalności Zarządu i pracy Urzędu;
3) publiczne prezentowanie działań Marszałka i Zarządu;
4) organizowanie kontaktów publicznych Marszałka i Zarządu, realizowanych z udziałem lub za pośrednictwem środków masowego przekazu;
5) współudział w realizacji obowiązków nałożonych na organy administracji samorządowej w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198 ze zmianami).

 

2. Do zadań Referatu Promocji Województwa należy w szczególności:

1)organizowanie promocji Województwa w kraju i za granicą;
2)współpraca z instytucjami administracji rządowej, samorządowej i innymi - krajowymi i zagranicznymi - w zakresie realizacji i koordynacji promocji Województwa;
3)organizowanie konkursów, wystaw, targów promujących region wspólnie z lokalnymi instytucjami samorządu gospodarczego;
4)prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem i wydawaniem materiałów promocyjnych dotyczących Województwa oraz katalogów ofert współpracy gospodarczej zainteresowanych firm z terenu Województwa (foldery, wydawnictwa, informatory, oferty inwestycyjne);
5)prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń podmiotom na komercyjne wykorzystywanie Herbu Województwa.

 

3. Do zadań Referatu Informacji należy w szczególności:

1)koordynowanie kontaktów Marszałka i członków Zarządu z organizacjami politycznymi i społecznymi, stowarzyszeniami, związkami zawodowymi, mieszkańcami województwa oraz z organami administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego;
)organizowanie konferencji i spotkań z udziałem Marszałka i członków Zarządu, kompletowanie niezbędnych materiałów i dokumentów oraz obsługa kancelaryjna narad organizowanych przez Marszałka i członków Zarządu;
3)gromadzenie, opracowywanie oraz koordynacja udostępniania informacji publicznej w ramach strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej urzędu;
4)zarządzenie i administrowanie stroną internetową Biuletynu Informacji Publicznej urzędu w zakresie tworzenia struktury serwisu oraz udzielania praw dostępu do strony;
5)zarządzanie i administrowanie portalem internetowym Województwa, w zakresie tworzenia i aktualizacji struktury serwisu oraz udzielanie praw dostępu do Portalu;
6)zarządzanie informacją oraz redagowanie informacji na portalu internetowym województwa;
7)prowadzenie i aktualizacja strony internetowej Urzędu;
8)koordynowanie udostępniania informacji publicznej na mocy ustawy o dostępie do informacji publicznej;
9)działania z zakresu Public Relations Zarządu i Urzędu;
10)koordynowanie działań związanych z problematyką społeczeństwa informacyjnego w zakresie informacji publicznej.

 

4. Do zadań Kancelarii Marszałka należą w szczególności:

1)obsługa sekretarska Zarządu:
a)obsługa sekretarsko-biurowa Marszałka, Wicemarszałków i członków Zarządu, którą zapewniają sekretariaty Marszałka, Wicemarszałków i członków Zarządu,
b)przyjmowanie i nadawanie telegramów, telefonogramów, dalekopisów, faksów oraz obsługa poczty elektronicznej Zarządu
c)udzielanie informacji interesantom sekretariatów Zarządu, a w razie potrzeby kierowanie ich do właściwych departamentów lub stanowisk pracy;
d)obsługa dwuzmianowa sekretariatu Marszałka;
e)prowadzenie kalendarza członków Zarządu.
2)współpraca z Referatem Informacji i Referatem Promocji w zakresie działań promocyjnych i informacyjnych Zarządu;
3)działania z zakresu koordynacji zarządzania sytuacją kryzysową;
4)prowadzenie spraw związanych z pełnieniem przez Marszałka funkcji reprezentacyjnej;
5) koordynacja kalendarza członków Zarządu i Marszałka w zakresie oficjalnych spotkań.”;
6) po § 13 dodaje się paragraf 13a w brzmieniu:

§ 13a. Biuro Współpracy Zagranicznej

 

1. Do zadań Referatu Współpracy Zagranicznej należy w szczególności:

1)opracowywanie projektu priorytetów współpracy zagranicznej województwa;

2)wykonywanie zadań wynikających z uchwały Sejmiku o Priorytetach Współpracy Zagranicznej Województwa Podlaskiego;

3)przygotowywanie projektów umów i porozumień międzyregionalnych oraz porozumień o współpracy zagranicznej;

4)koordynacja i monitoring realizacji zadań wynikających z podpisanych umów i porozumień międzyregionalnych Województwa, porozumień o współpracy zagranicznej Województwa;

5)obsługa merytoryczna, organizacyjna i protokolarna wyjazdów zagranicznych Marszałka, członków Zarządu oraz oficjalnych wizyt delegacji zagranicznych;

6)współpraca z instytucjami administracji rządowej, samorządu terytorialnego, samorządu gospodarczego i innymi, w zakresie kontaktów zagranicznych Województwa;

7)koordynacja kontaktów z partnerami w projektach międzynarodowych;

8)organizacja prac przedstawicieli samorządu województwa w ramach zadań Międzyrządowych Komisji ds. Współpracy Transgranicznej i Międzyregionalnej (polsko-niemieckiej, polsko-flandryjskiej).

 

2. Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Współpracy ze Wschodem należy w szczególności:

1)opracowywanie projektu priorytetów współpracy zagranicznej województwa ze Wschodem;
2)wykonywanie zadań wynikających z uchwały Sejmiku o Priorytetach Współpracy Zagranicznej Województwa Podlaskiego;
3)przygotowywanie projektów umów i porozumień międzyregionalnych oraz porozumień o współpracy zagranicznej ze Wschodem;
4)koordynacja i monitoring realizacji zadań wynikających z podpisanych umów i porozumień międzyregionalnych Województwa, porozumień o współpracy zagranicznej Województwa;
5)obsługa merytoryczna, organizacyjna i protokolarna wyjazdów zagranicznych Marszałka, członków Zarządu oraz oficjalnych wizyt delegacji zagranicznych;
6)współpraca z instytucjami administracji rządowej, samorządu terytorialnego, samorządu gospodarczego i innymi, w zakresie kontaktów zagranicznych Województwa ze Wschodem;
7)koordynacja kontaktów z partnerami w projektach międzynarodowych;
8)organizacja prac przedstawicieli samorządu województwa w ramach zadań Międzyrządowych Komisji ds. Współpracy Transgranicznej i Międzyregionalnej (polsko-litewskiej, polsko-białoruskiej, polsko-rosyjskiej, polsko-estońskiej, polsko-ukraińskiej).

 

3. Do zadań Biura Regionalnego Województwa Podlaskiego w Brukseli należy w szczególności:

1)reprezentowanie interesów Województwa Podlaskiego w Komisji Europejskiej, Parlamencie Europejskim i Komitecie Regionów;
2)promocja Województwa Podlaskiego podczas spotkań organizowanych przez Biuro Regionalne;
3)gromadzenie i weryfikacja informacji z punktu widzenia interesów Województwa;
4)pośrednictwo w zdobywaniu partnerów dla współpracy międzyregionalnej;
5)informowanie administracji regionalnej o zmianach prawnych, procedurach i decyzjach zapadających w organach Unii Europejskiej (UE);
6)współpraca ze stałym przedstawicielstwem Rzeczypospolitej Polskiej przy Unii Europejskiej;
7)wykorzystanie siedziby Biura Regionalnego na spotkania przedstawicieli Zarządu Województwa z reprezentantami instytucji unijnych.”;

7) w § 14:

a) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Do zadań Biura Zarządu Województwa należą sprawy z zakresu obsługi posiedzeń Zarządu, w szczególności:
1)protokołowanie posiedzeń;
2)ewidencjonowanie uchwał Zarządu, w tym prowadzenie rejestru uchwał;
3)opracowywanie informacji o bieżącej pracy Zarządu;
4)opracowywanie kwartalnych sprawozdań z wykonania uchwał Zarządu;
5)udział w przygotowywaniu sprawozdań z wykonania uchwał Sejmiku;
6)koordynowanie wykonywania zadań wynikających z aktów prawnych Zarządu i Marszałka;
7)przekazywanie materiałów przeznaczonych do rozpatrzenia przez Sejmik lub jego komisje do Biura Sejmiku w terminie określonym przez Biuro Sejmiku;
8)przekazywanie uchwał Zarządu właściwym organom nadzoru oraz departamentom i komórkom organizacyjnym Urzędu;
9)przekazywanie protokołów z posiedzeń Zarządu departamentom i komórkom organizacyjnym Urzędu;
10) gromadzenie, opracowywanie materiałów i aktualizacja danych przekazywanych do Biuletynu Informacji Publicznej dotyczących zadań Biura Zarządu Województwa.”;
b) w ust. 2 po pkt 17 kropkę na końcu zdania zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 18 w brzmieniu:
„18) przygotowywanie i opracowywanie analiz, informacji i sprawozdań dotyczących działalności Zarządu i pracy Urzędu, na potrzeby Sejmiku, radnych, posłów i senatorów oraz innych organów, w tym sprawozdania rocznego z działalności Zarządu.”;

8) w § 18:

a) ust. 7 otrzymuje brzmienie:
 „7. Do zadań Referatu Rozliczeń i Płatności Funduszy Strukturalnych należy prowadzenie spraw w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego z zakresu: Działanie 2.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne; Działanie 2.5 Promocja przedsiębiorczości; Działanie 2.6 Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy; Działanie 3.4 Mikroprzedsiębiorstwa, a w szczególności:

1)przyjmowania oraz oceny formalnej i merytorycznej wniosków o płatność składanych przez projektodawców wraz z dokumentami finansowymi dołączonymi do wniosku;
2)udzielania projektodawcom informacji i wyjaśnień, dotyczących wszystkich spraw związanych z rozliczaniem finansowym projektów;
3)wprowadzania danych do systemu SIMIK w zakresie pracy referatu;
4)sporządzania dla Działań zbiorczych wniosków o refundację poniesionych wydatków, w oparciu o zweryfikowane i potwierdzone wnioski, o których mowa w punkcie 1;
5)wystawiania zleceń płatności na podstawie zweryfikowanych i zaakceptowanych wniosków;
6)dokonywania kontroli dokumentów oraz uczestnictwo w kontroli na miejscu u projektodawców w zakresie pracy referatu;
7)raportowania oraz informowania o zaistniałych nieprawidłowościach;
8)wnioskowania o zapewnienie środków finansowych na współfinansowanie działań zgodnie z systemem wdrażania ZPORR;
9)przekazywania do instytucji pośredniczącej w terminie określonym umową uaktualnionej prognozy wydatków.”;
b) po ust. 7 dodaje się ustęp 8 w brzmieniu: 

 „8. Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Kontroli należy prowadzenie spraw związanych z kontrolą Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego z zakresu: Działanie 2.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne; Działanie 2.5 Promocja przedsiębiorczości; Działanie 2.6 Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy; Działanie 3.4 Mikroprzedsiębiorstwa, a w szczególności:

1)przygotowywanie planów kontroli;
2)dokonywanie kontroli dokumentów;
3)dokonywanie kontroli na miejscu u projektodawców, w tym kontroli doraźnych i kontroli na zakończenie realizacji projektu;
4)sporządzanie informacji pokontrolnych;
5)sporządzanie raportów o wykrytych nieprawidłowościach zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Gospodarki i Pracy;
6)wprowadzanie danych do systemu SIMIK w zakresie pracy stanowiska.”;
9)w § 20 uchyla się ust.4;
10) § 21 otrzymuje brzmienie:

 „§ 21. Departament Zdrowia

 

1 .Do zadań Referatu Analiz i Nadzoru należą w szczególności sprawy z zakresu:

1)planowania finansowego i analizy ekonomicznej nadzorowanych zakładów opieki zdrowotnej, a w szczególności oceny i analizy:
a)kwartalnych sprawozdań z wykonania planu finansowego,
b)rocznych planów rzeczowo-finansowych, sprawozdań rzeczowo-finansowych, sprawozdań z działalności;
2)zatwierdzania rocznych sprawozdań finansowych podległych zakładów opieki zdrowotnej;
3)sporządzania zestawień kwartalnych sprawozdań w zakresie państwowego długu publicznego oraz poręczeń i gwarancji (Rb-Z, Rb-N) przedkładanych przez podległe zakłady opieki zdrowotnej;
4)nadzoru nad zadaniami inwestycyjnymi realizowanymi przez podległe zakłady opieki zdrowotnej;
5)nadzoru nad gospodarką niebezpiecznymi odpadami medycznymi i związanymi z tym inwestycjami w podległych zakładach opieki zdrowotnej;
6)opracowywania zasad zbycia, wydzierżawiania lub wynajęcia majątku trwałego przez podległe zakłady opieki zdrowotnej;
7)dokonywania analizy celowości zbycia, wydzierżawienia lub wynajęcia majątku trwałego przez podległe zakłady opieki zdrowotnej oraz dokonania przez zakłady zakupu lub przyjęcia darowizny aparatury i sprzętu medycznego;
8)wyrażania zgody na wniesienie majątku zakładu do spółek i fundacji;
9)sprawowania nadzoru nad opracowywaniem i realizacją programów naprawczych przygotowywanych przez podległe zakłady opieki zdrowotnej;
10)prowadzenia spraw związanych z tworzeniem, przekształcaniem i likwidacją podległych zakładów opieki zdrowotnej, w tym:
11)przygotowywania koncepcji utworzenia, przekształcenia lub likwidacji podległych zakładów opieki zdrowotnej;
12)nadzoru nad przebiegiem prac związanych z utworzeniem, przekształceniem lub likwidacją podległych zakładów opieki zdrowotnej i przygotowywanie sprawozdań w tym zakresie;
13)przygotowywania uchwał o zmianach w statutach podległych zakładach opieki zdrowotnej;
14)prowadzenia spraw związanych z powoływaniem rad społecznych i nadzór nad realizacją uchwał;
15)zatwierdzania regulaminów działalności rad społecznych;
16)prowadzenia spraw kadrowych kierowników jednostek organizacyjnych nadzorowanych przez samorząd województwa, a w tym:
a)organizowania i przeprowadzania konkursów oraz zasięganie opinii lub uzyskiwanie wymaganej przepisami prawa zgody w zakresie powoływania i odwoływania kierowników jednostek,
b)prowadzenia spraw związanych z ustalaniem wynagrodzenia, oceną pracy dyrektorów oraz przyznaniem nagród rocznych,
17)monitorowania procesów restrukturyzacyjnych w podległych zakładach opieki zdrowotnej i przygotowywanie sprawozdań w tym zakresie.

 

2.  Do zadań Referatu Zdrowia należy w szczególności:

1) nadzór nad działalnością statutową, dostępnością i poziomem udzielanych w nadzorowanych jednostkach świadczeń zdrowotnych z uwzględnieniem:
a)liczby udzielanych świadczeń zdrowotnych lub usług oraz okresu oczekiwania na świadczenia lub usługi,
b)zakresu świadczeń zdrowotnych objętych kontraktem,
c)zgodności udzielanych świadczeń zdrowotnych lub usług z przyjętymi standardami postępowania i procedurami medycznymi określonymi odrębnymi przepisami;
2)ustalanie listy podmiotów uprawnionych do prowadzenia staży podyplomowych:
a)lekarzy i lekarzy stomatologów w uzgodnieniu z Okręgową Radą Lekarską w Białymstoku,
b)pielęgniarek i położnych w uzgodnieniu z Okręgowymi Radami Pielęgniarek i Położnych w Białymstoku, w Łomży, w Suwałkach;
3)zawieranie umów z podmiotami uprawnionymi do prowadzenia staży i szkoleń podyplomowych: lekarzy, lekarzy stomatologów, pielęgniarek i położnych;
4)finansowanie i rozliczanie podyplomowych staży lekarzy, lekarzy stomatologów, pielęgniarek i położnych oraz nadzór i kontrola nad wykorzystaniem przekazanych dotacji celowych oraz organizacją realizacji staży wg ustalonego harmonogramu;
5)współpraca z samorządami zawodowymi i związkami zawodowymi zawodów medycznych, konsultantami wojewódzkimi w poszczególnych specjalnościach oraz innymi podmiotami i instytucjami odpowiedzialnymi za kreowanie polityki zdrowotnej Województwa;
6)współpraca ze służbami sanitarnymi w zakresie stanu sanitarnego podległych zakładów opieki zdrowotnej i rozpatrywanie informacji o stanie bezpieczeństwa sanitarnego Województwa w odniesieniu do jednostek ochrony zdrowia;
7)opracowanie i aktualizacja projektu strategii rozwoju Województwa w zakresie ochrony zdrowia oraz opracowywanie i realizacja programów zdrowotnych;
8)przygotowywanie projektu wojewódzkiego planu zdrowotnego;
9)rozpatrywanie skarg, wniosków, listów i interwencji;
10) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji w sprawie kierowania osób do zakładów opiekuńczo-leczniczych i pielęgnacyjno-opiekuńczych podległych Województwu;
11) prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem procedur konkursowych w zakresach:
a)badań kandydatów do szkół ponadpodstawowych lub wyższych, uczniów tych szkół oraz studentów, którzy w trakcie praktycznej nauki zawodu są narażeni na działanie czynników szkodliwych, uciążliwych lub niebezpiecznych dla zdrowia oraz uczestników studiów doktoranckich, którzy w trakcie studiów są narażeni na działanie czynników szkodliwych, uciążliwych lub niebezpiecznych dla zdrowia,
b)badań profilaktycznych osób przebywających w jednostkach penitencjarnych;
12)nadzór nad realizacją wydatków budżetowych w zakresie medycyny pracy (działalność statutowa Podlaskiego Wojewódzkiego Ośrodka Medycyny Pracy, właściwe Instytuty Medycyny Pracy, badania uczniów, więźniów);
13)rozpatrywanie wniosków o przydział dotacji w zakresie ochrony zdrowia i programów profilaktycznych oraz nadzór finansowy nad przydzielonymi już dotacjami;
14)prowadzenie spraw związanych z systemem ratownictwa medycznego;
15)współpraca w zakresie działań obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.

 

3. Do zadań Referatu Kontroli należą sprawy z zakresu kontroli podległych zakładów opieki zdrowotnej, a w szczególności:

1)opracowywanie rocznego planu kontroli i przedkładania do zatwierdzenia przez Zarząd Województwa,
2)przeprowadzanie kontroli kompleksowych podległych zakładów opieki zdrowotnej zgodnie z planem kontroli w zakresie:
a)realizacji zadań statutowych,
b)gospodarki finansowej poprzez przeprowadzanie kontroli i oceny legalności, gospodarności, celowości i rzetelności,
c)prawidłowości gospodarowania mieniem poprzez przeprowadzanie kontroli w zakresie: wykorzystania aparatury i sprzętu medycznego, zakupu lub przyjęcia darowizny aparatury i sprzętu medycznego, wyposażenia w aparaturę i sprzęt medyczny oraz techniczny, a także w specjalistyczne środki transportu sanitarnego, wykorzystywane do udzielania świadczeń zdrowotnych lub usług, odpowiednio do zakresu i rodzaju świadczeń przewidzianych w statucie oraz spełnienia przez nie wymagań określonych odrębnymi przepisami;
3)przeprowadzanie kontroli doraźnych wynikających z bieżących nieprawidłowości;
4)wykonywanie kontroli w zakresie realizacji umów i porozumień, na mocy których przekazano podległym zakładom dotacje na realizację zadań;
5)sporządzanie protokołów z kontroli zawierających zalecenia pokontrolne wraz
z określeniem terminu przedstawienia informacji o sposobie, trybie i okresie ich wykonania;
6)prowadzenie dokumentacji kontroli przeprowadzanych w podległych zakładach opieki zdrowotnej;
7)monitorowanie realizacji zaleceń pokontrolnych;
8)opracowywanie  analiz i okresowych sprawozdań z przeprowadzanych kontroli,
9)przygotowywanie wniosków do Rzecznika Dyscypliny Finansów Publicznych
o stwierdzonych naruszeniach dyscypliny finansów publicznych oraz do innych właściwych organów.”.

§ 2.

 

Wykonanie tegoż zarządzenia wewnętrznego powierza się Dyrektorowi Generalnemu, Dyrektorom Departamentów oraz kierownikom komórek organizacyjnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku.

§ 3.


Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Powrót na początek strony