Kontrola w SP Zakładzie Opiekuńczo-Leczniczym dla Dzieci i Młodzieży w Bacikach Średnich

                               Protokół

 

z kontroli przeprowadzonej przez:

Tomasza Romualdowskiego - inspektora, upoważnienie nr ZPS.I.0114/11/2005,

Renatę Szydłowską - inspektora, upoważnienie nr ZPS.I.0114/12/2005

Anetę Koleśnik - inspektora, upoważnienie nr ZPS.I.0114/22/2005,

Leona Dolińskiego - kierownika referatu, upoważnienie nr ZPS.I.0114/13/2005,

Halinę Nowakowską - podinspektora, upoważnienie nr ZPS.I.0114/14/2005,

Alinę Pyłkowską - inspektora, upoważnienie nr ZPS.I.0114/15/2005.

 

pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku.

 

Data rozpoczęcia kontroli: 1.06.2005 r.

Data zakończenia kontroli: 31.07.2005 r.

Okres objęty kontrolą: rok 2004

 

Jednostka kontrolowana

Samodzielny Publiczny Zakład Opiekuńczo-Leczniczy dla Dzieci i Młodzieży w Bacikach Średnich, zwany dalej Zakładem, jest samodzielnym publicznym zakładem opieki zdrowotnej posiadającym osobowość prawną, wpisanym do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000003288.

 Zakład posiada statut zatwierdzony uchwałą Nr XXV/191/2000 Sejmiku Województwa Podlaskiego z dnia 21 lipca 2000 r. z późniejszymi zmianami (tekst jednolity Statutu wprowadzony Uchwałą Nr 4/2004 Rady Społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opiekuńczo-Leczniczego dla Dzieci i Młodzieży w Bacikach Średnich z dnia 23.03.2001 r. w sprawie uchwalenia zmian w statucie zakładu).

 

Dyrektorem Zakładu jest Robert Maksimiuk, pełniący tę funkcję od dnia 1 lutego 2004 r. do chwili obecnej.

Główną księgową Zakładu jest Iwona Twarowska.

 

Zakres kontroli:

a)      Gospodarka finansowa

b)     Realizacja ustawy z dnia o zamówieniach publicznych

c)     Realizacja zadań statutowych, dostępność i poziom udzielanych świadczeń

d)     Zgodność udzielanych świadczeń medycznych z kwalifikacjami zawodowymi

e)     Prowadzenie dokumentacji medycznej

 

Wyjaśnień udzielali:

a)      Robert Maksimiuk - Dyrektor Zakładu,

b)     Iwona Twarowska - Główny Księgowy,

c)     Katarzyna Twarowska - pracownik ds. zamówień publicznych,

d)     Gogołek Zofia - przełożona pielęgniarek.

 

USTALENIA KONTROLI

 

I.        Gospodarka Finansowa

 

1.1) Plan amortyzacji, środki trwałe

 

Zakład posiada sporządzony plan amortyzacji dla środków trwałych na rok 2004. W zakładzie stosowana jest liniowa metoda amortyzacji.

W 2004 roku Zakład dokonał zakupu jednego środka trwałego, tj. zestawu komputerowego za kwotę 3.875 zł

 

1.2) Zobowiązania i należności

1.      Zobowiązania

Stan zobowiązań na 31.12.2004 r. wyniósł 80.182,78 zł i były to zobowiązania niewymagalne. Nie stwierdzono zobowiązań wymagalnych a tym bardziej przeterminowanych.

Największe zobowiązania Zakład posiadał z tytułu:

a)      dostaw i usług - 24.509,65 zł, w tym:

- PH CONKRET Sp. zo.o. - 12.610,00 zł,

- PSS Społem - 8.759,37 zł,

- Zakład Energetyczny S.A. - 2.053,24 zł,

- Wojewódzki Z-d Usług Melioracyjnych i Urz. Wodnych GREW - 270,00 zł,

- SP ZOZ w Siemiatyczach - 235,91 zł,

- TELE 2 Polska Sp. zo.o. - 86,81 zł,

- Apteka Onieszczuk - 494,32 zł.

b) kredyt bankowy - 40.000,00 zł

c) podatków, ubezpieczeń - 15.673,13 zł, w tym:

- ZUS - 13.261,53 zł,

- Urząd Skarbowy - 1.711,60 zł,

- dobrowolne ubezpieczenia PZU - 700 zł.

 

Stan środków pieniężnych na rachunku bankowym oraz w kasie na dzień 31.12.2004 r. wyniósł 64.851,70 zł, w tym:

- w kasie - 4.000,00 zł,

- na rachunku bankowym - 56.557,30 zł,

- na rachunku ZFŚS - 4.294,40 zł.

 

W trakcie kontroli sprawdzono terminowość regulowania zobowiązań wobec ZUS z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne:

- za miesiąc sierpień 2004 r. składkę opłacono terminowo w dniu 13 września 2004 r.,

- za miesiąc kwiecień 2004 r. składkę opłacono terminowo w dniu 13 maja 2004 r.,

- za miesiąc luty 2004 r. składkę opłacono terminowo w dniu 12 marca 2004 r.

 

Terminowość regulowania zobowiązań wobec Urzędu Skarbowego z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych:

- za miesiąc sierpień 2004 r. składkę opłacono terminowo w dniu 17 września 2004 r.,

- za miesiąc maj 2004 r. składkę opłacono terminowo w dniu 16 czerwca 2004 r.,

- za miesiąc luty 2004 r. składkę opłacono terminowo w dniu 19 marca 2004 r.

2.      Należności

Łącznie kwota należności na rzecz Zakładu na dzień 31.12.2004 r. wynosiła 54.570 zł, z czego z tytułu dostaw i usług 48.085 zł. Najwięksi dłużnicy Zakładu na dzień 31.12.2004 r. to:

 - POW Narodowy Fundusz Zdrowia                 - 45.243 zł,                                     

 - Euro Projekt                                              - 2.542 zł,

 - Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie Nr 5         - 150 zł,

 - Dom Dziecka Sieborowice                           - 150 zł,

 

 

1.3) Dokumentacja księgowa

 

W trakcie kontroli sprawdzono dokumentację z miesiąca kwietnia i października 2004 r. Dokumenty zostały zatwierdzone pod względem merytorycznym, formalnym, rachunkowym i zatwierdzone do wypłaty.

 

 

1.4) Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych

 

Zakład posiada plan wydatków z funduszu socjalnego na 2004 r. przyjęty przez Komisję Socjalną SP ZOL dla Dzieci i Młodzieży w Bacikach Średnich w dniu 16.03.2004 r. Środki z Funduszu Socjalnego były wydatkowane na bony towarowe dla pracowników oraz dopłaty do wypoczynku organizowanego we własnym zakresie raz na rok.

 

Środki na konto Funduszu przekazano w następujących ratach:

- w dniu 25.03.2004 r. - 3.000 zł,

- w dniu 31.05.2004 r. - 8.870,04 zł,

- w dniu 27.09.2004 r. - 3.956,68 zł.

 

1.5) Realizacja planu finansowego

 

  Wyszczególnienie    Plan finansowy na 2004 r. (w zł)

    Wykonanie w 2004 r. (w zł)

     realizacja     (w %)
1 Przychody ze sprzedaży i zrównane z nimi 793 744 749 311 94,40%
2 Koszty działalności operacyjnej  900 000 863 181 95,91%
3 Wynik finansowy na sprzedaży -106 256 -113 870 107,17%
4 Pozostałe przychody operacyjne 30 000 100 855 336,18%
5 Pozostałe koszty operacyjne 0 486  
6 Wynik finansowy na działalności operacyjnej -76 256 -13 501 17,70%
7 Przychody finansowe 0 2  
8 Koszty finansowe 2 000 2 397 119,85%
9 Wynik finansowy na działalności gospodarczej -78 256 -15 896 20,31%
10 Wynik finansowy netto -78 256 -15 896 20,31%

 

1.6)       Realizacja ustawy o zamówieniach publicznych

W Samodzielnym Publicznym ZOL dla Dzieci i Młodzieży w Bacikach Średnich została powołana stała komisja przetargowa w składzie 3-osobowym (zarządzenie nr 1/2003 Dyrektora Zakładu) oraz został ustalony regulamin pracy komisji przetargowej, który stanowi załącznik do zarządzenia.

1. Przetarg nieograniczony o wartości poniżej 30 tys. euro na dostawę artykułów spożywczych (ustawa z dnia 10 czerwca 1994 r. o zamówieniach publicznych /Dz.U. Nr 119, poz. 773 z późn. zm./)

Ogłoszenie z dnia 12.01.2004 r. o przetargu na dostawę artykułów spożywczych zostało zamieszczone na stronie internetowej www.umwp-podlasie.pl oraz na tablicy w siedzibie zamawiającego.

Szacunkową wartość zamówienia ustalono na podstawie zużycia artykułów spożywczych w 2003 r., która wyniosła 79.255 zł brutto , tj. 16.871,02 euro.

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) została zatwierdzona przez poprzednią Dyrektor - Danutę Piotrowską. W SIWZ zamawiający określił, że dokona wyboru ofert na podstawie kryterium ceny (80%) i kryterium terminu płatności (20%).

SIWZ odebrało 5 podmiotów, co zostało udokumentowane w „pokwitowaniu odbioru SIWZ”.

W terminie wyznaczonym przez zamawiającego wpłynęły 3 oferty złożone przez:

1) Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „Bart” A. Bartosiak w Siemiatyczach,

2) „Rondo” Gumieniak, W. Marciniak i M. Swajda Sp. Jawna w Siemiatyczach,

3) „Społem” Powszechną Spółdzielnię Spożywców w Siemiatyczach.

Wszyscy członkowie komisji przetargowej złożyli oświadczenia, ze nie podlegają wyłączeniu z udziału w postępowaniu przetargowym (druk Zp-21).

Otwarcie ofert odbyło się w dniu 26.01.2004 r. Komisja stwierdziła, ze wszystkie oferty są ważne i dokonała oceny złożonych ofert.

Wybrano ofertę złożoną przez „Społem” Powszechną Spółdzielnię Spożywców w Siemiatyczach, jako najkorzystniejszą. O wyniku postępowania przetargowego poinformowano wszystkich oferentów w dniu 30.01.2004 r.

Ogłoszenie o wyniku postępowania wywieszone było na tablicy ogłoszeń w siedzibie zamawiającego do dnia 4.02.2004 r.

W toku postępowania przetargowego została sporządzona dokumentacja podstawowych czynności z postępowania o wartości szacunkowej poniżej 30 tys euro i zatwierdzona przez Danutę Piotrowską - byłego Dyrektora tego Zakładu.

W dniu 2.02.2004 r. została podpisana umowa z oferentem wybranym w drodze przetargu, której przedmiotem była dostawa do Zakładu artykułów spożywczych w okresie od 1.02.2004r. do 31.01.2005 r.

2. Przetarg nieograniczony o wartości poniżej 60 tys. euro na dostawę oleju opałowego ( ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych /Dz.U. Nr 19, poz. 177/)

Ogłoszenie o przetargu z dnia 21.09.2004 r. na dostawę oleju opałowego lekkiego do kotłowni c.o. zostało zamieszczone na stronie internetowej www.wrotapodlasia.pl - BIP oraz na tablicy w siedzibie zamawiającego.

Szacunkową wartość zamówienia ustalono na podstawie zużycia oleju opałowego w roku poprzednim (ok. 43.000 litrów), która wyniosła 80.735,94 zł brutto, tj. 19.950,56 euro.

Kryterium oceny oferty w SIWZ ustalono następująco: cena (80%), termin płatności (10%), termin dostawy (10%).

Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia pobrało 7 podmiotów, co zostało udokumentowane w „pokwitowaniu odbioru SIWZ”.

Wystąpiły dwa zapytania:

1) od firmy PT-H „Kurpiewski” Jan Kurpiewski o uzupełnienie SIWZ o wzór umowy (pismo z dnia 05.10.2004). Zostało uzupełnione i wysłane faxem do 7 oferentów.

2) od PHU EKO-PAL s.j. - dotyczyło rozdz. VII pkt 1 SIWZ, czy umowa z producentem oleju opałowego może być traktowana jako świadectwo autoryzacji (pismo z dnia 12.10.2004r.). Odpowiedź twierdząca została wysłana do 7 oferentów.

 

W terminie wyznaczonym przez zamawiającego wpłynęły 4 oferty złożone przez:

1) PPHU „LTL” w Białymstoku,

2) PHU „EKO-PAL” Sp. Jawna w Bielsku Podlaskim,

3) PH CONKRET Sp. zo.o. w Białej Podlaskiej,

4) „AFOR” Sp. Jawna Zawadzcy w Bielsku Podlaskim

 

Wszyscy członkowie komisji przetargowej złożyli oświadczenia, ze nie podlegają wyłączeniu z udziału w postępowaniu przetargowym (druk Zp-21).

Otwarcie ofert odbyło się w dniu 14.10.2004 r. Przy otwarciu ofert byli przedstawiciele firm PHU „EKO-PAL” i PH CONKRET Sp. zo.o. W wyniku postępowania Komisja odrzuciła jedną ofertę firmy AFOR Sp.j. Zawadzcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 3, oraz art. 89 ust. 1 pkt 2 Ustawy z dn. 29.01.2004 r. prawo zamówień publicznych, ponieważ oferta nie zawierała kompletnych dokumentów umożliwiających udział w postępowaniu.

Jako najkorzystniejszą wybrano ofertę firmy PH CONKRET Sp. zo.o. Wszyscy oferenci w dniu 18.10.2004 r. zostali poinformowani o wyniku postępowania przetargowego.

Ogłoszenie o wyniku postępowania wywieszone zostało na tablicy ogłoszeń w siedzibie zamawiającego do dnia 28.10.2004 r. oraz umieszczone na stronie internetowej www.wrotapodlasia.pl - BIP w dniu 19.10.2004 r.

W toku postępowania przetargowego została sporządzona dokumentacja podstawowych czynności z postępowania o wartości szacunkowej poniżej 60 tys. euro i zatwierdzona przez Dyrektora Zakładu - Pana Roberta Maksimiuka.

W dniu 28.10.2004 r. została podpisana umowa z oferentem wybranym w drodze przetargu, której przedmiotem była dostawa do Zakładu oleju opałowego lekkiego na potrzeby kotłowni c.o.

 

1.7) Pozostała działalność Zakładu

Na terenie zakładu znajduje się Filia Szkoły Podstawowej Specjalnej w Siemiatyczach, do której uczęszczają dzieci przebywające w Zakładzie na leczeniu.

Ze względu na nie dofinansowanie działalności przez NFZ, w Zakładzie podejmowane są inne działania, zmierzające do utrzymania się i zbilansowania wydatków. Najważniejsze z nich to: organizacja kolonii zdrowotnych, obozów sportowych a także przyjmowanie turnusów rehabilitacyjnych. Dzięki tym wszystkim działaniom, jak również sponsorom Zakład posiada płynność finansową.

Wartość umowy na świadczenia zdrowotne z NFZ nie gwarantuje zbilansowania kosztów z przychodami w Zakładzie, dlatego też środki pochodzące z organizacji kolonii, obozów itp. są przeznaczane głównie na bieżące funkcjonowanie Zakładu a nie na inwestycje.

 

II. Część medyczna

2.1) Dostępność udzielanych świadczeń

Zakład spełnia podstawowe wymagania sanitarno - epidemiologiczne. Jest systematycznie kontrolowany w tym zakresie przez Państwową Stacje Sanitarno - Epidemiologiczną.

ZOL posiada 40 miejsc w 15 pokojach mieszkalnych. Pokoje te znajdują się w budynku internatu wolnostojącym, 2- kondygnacyjnym, z zamieszkałym poddaszem. Na każdej kondygnacji znajdują się łazienki z natryskami.

Zakład posiada w części mieszkalnej:

-         gabinet zabiegowy

-         gabinet lekarski

-         salę fizjoterapii i masażu

-         salę kinezyterapii

-         pokój do hydromasażu

-         salę do rehabilitacji

-         izolatki dziewcząt i chłopców

-         salę telewizyjną

-         świetlicę

 

W części zabiegowo - ćwiczeniowej:

-         salę ergoterapii

-         salę relaksacyjna

-         salę artoterapii

 

Gabinet lekarski zabiegowy wyposażony jest w niezbędny sprzęt; ostoskop, ssak, inhalatory, glukometr, lampę bakteriobójczą, aparat Ambu, butlę tlenową z reduktorem oraz leki niezbędne i sprzęt jednorazowego użytku (igły, strzykawki) w dostatecznej ilości.

Terapia zajęciowa przeprowadzana przez terapeutę zajęciowego odbywa się w salach ergoterapii, artoterapii. Ponadto dzieci korzystają z sali relaksacyjnej.

Zakład posiada sale wyposażone w następujący sprzęt do rehabilitacji:

·        UGUL i osprzęt

·        Ławeczki

·        Drabinki

·        Atlas do ćwiczeń kończyn dolnych i górnych

·        Bieżnia

·        Rotor kończyn górnych i dolnych

·        Przyrząd do ćwiczeń mięśni brzucha.

·        Stół do masażu

·        Rower flex

·        Ławka do ćwiczeń siłowych

·        Wioślarz - pływak

·        Ciężarki

·        Lampa Biotron

·        „Masażer”

·        Półwałki  i wałki rehabilitacyjne

·        Piłki rehabilitacyjne

·        Piłki i masy do rehabilitacji dłoni

·        Taśmy „Thera - Bond”

·        Laski i maczugi

·        Rower treningowy Speedy

·        Aquavibron

·        Lampa Sollux LS - 1/375 W

·        Twister „Donald”

·        Wyciąg  grawitacyjny „Pająk”

·        Aparaty do fizykoterapii (diatronic DT - 10 B , interdynamic D - 10 B)

·        Przyrząd do masażu wodnego stóp

·        Linki rehabilitacyjne do ćwiczeń

·        Przyrząd do ćwiczeń elongacyjnych

·        Wanna z hydromasażem

·        wyciągi

 

Pracujący personel w Zakładzie posiada odpowiednie kwalifikacje. Świadczenia medyczne udziela na wysokim poziomie, czego wynikiem są dobre efekty terapeutyczne. Dotyczy to między innymi ostatnich dwóch przypadków, gdzie przyjęte dzieci z dużym zaniedbaniem w rozwoju psycho-ruchowym (samodzielnie nie poruszające się, nie siedzące), dzięki systematycznej pracy całego personelu terapeutycznego (lekarze, pielęgniarki, rehabilitant, terapeuta zajęciowy, psycholog) w chwili obecnej samodzielnie poruszają się, spożywają posiłki.

Personel medyczny, co dwa miesiące przygotowuje i uczestniczy w szkoleniach wewnątrz zakładowych na następujące tematy: pielęgnowanie dzieci z nie trzymaniem moczu i stolca, pielęgnowanie z gastrostomią i stomią, metody terapii stosowane w pielęgniarstwie długoterminowym, zapobieganie zakażeniom wewnątrz zakładowym, postępowanie z dzieckiem trudnym wychowawczo i nadpobudliwym, pielęgnowanie dziecka z napadem epilepsji, profilaktyka i leczenie odleżyn.

Raz w tygodniu zespół terapeutyczny dokonuje oceny stanu zdrowia. Oceniane są postępy terapii każdego dziecka wg Skali Barthel.

Schorzenia, z jakimi przebywają dzieci:

1.      Przewlekłe schorzenia układu oddechowego

-         nawracające infekcje układu oddechowego,

-         przewlekłe zapalenie oskrzeli,

2.      Przewlekłe schorzenia układu moczowego

-         moczenie nocne,

-         kamica nerkowa,

3.      Dzieci po porażeniu mózgowym

-         wymagające pomocy przy utrzymaniu higieny osobistej, zaspokajaniu potrzeb fizjologicznych, niesprawności ruchowej,

4.      Schorzenia układu pokarmowego

-         stan po przebytym zapaleniu wątroby typu B,

-         niedożywienie,

5.      Z wadami wzroku

6.      Z wadami postawy, niedowładem ramienia / po wypadku/

7.      Z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym

-         wymagają pomocy w prowadzeniu nauki obsługi: czynności higienicznych, pielęgnacji i stymulacji rozwoju psychicznego,

8.      Z wadami serca

9.      Z łysieniem plackowatym

10. Z zaburzeniami emocjonalnymi, nadpobudliwością.

Zakład współpracuje z Poradniami Specjalistycznymi przy ZOZ w Siemiatyczach, Poradniami Specjalistycznymi przy DSK w Białymstoku, Wojewódzkim Szpitalem Zespolonym w Białymstoku, Specjalistycznym Psychiatrycznym ZOZ w Choroszczy w celu zapewnienia wszechstronnej opieki nad pacjentem.

Dzieci korzystają z następujących poradni:

1.      Neurologicznej

2.      Nefrologicznej

3.      Kardiologicznej

4.      Okulistycznej

5.      Endokrynologicznej

6.      Dermatologicznej

7.      Laryngologicznej

8.      Foniatrycznej

9.      Ortopedycznej

10. Chirurgicznej

11. Stomatologicznej

12. Genetycznej

13. Schorzeń Metabolicznych

14. Zdrowia Psychicznego

15. Psychologicznej

Wszystkie dzieci przebywające w zakładzie są zaszczepione p / WZW typ B.

 

 

2.2) Personel i jego kwalifikacje

W zakładzie pracuje:

lekarz pediatra - z I st. specjalizacji z pediatrii. Pracuje codziennie wg opracowanego rozkładu pracy, sobota i niedziela na wezwanie.

Lekarz rehabilitacji - z I st. specjalizacji, pracuje 2 razy w tygodniu (wtorki i czwartki) oraz na wezwanie w zależności od potrzeb.

Technik fizjoterapii - w trakcie studiów magisterskich rehabilitacji (4 rok), pracuje na pełnym etacie codziennie wg grafiku.

Pracownik socjalny, pracuje codziennie.

Pielęgniarki:

- 11 pielęgniarek na pełnym etacie,

- 2 pielęgniarki na umowę zlecenie.

Kwalifikacje pielęgniarek:

Większość personelu posiada specjalizację, głównie pediatryczną, oraz szereg kursów kwalifikacyjnych z pielęgniarstwa rodzinnego, środowiska nauczania i wychowania. W ramach podwyższenia kwalifikacji, dwie pielęgniarki podjęły studia licencjackie w dziedzinie pielęgniarstwa. Obecny poziom wykształcenia pozwala zapewnić specjalistyczną całodobową opiekę pielęgniarską.

 

2.3) Dokumentacja medyczna

Dokumentacja medyczna prowadzona zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia. W dokumentacji odnotowywane są na bieżąco obserwacje, podawanie leków, pielęgnacja i wszystkie elementy terapii i jej postęp.

W zakładzie jest prowadzona następująca dokumentacja:

1.      Historia choroby i badania przedmiotowe

2.      Karta gorączkowa ogólna

3.      Karta zleceń lekarskich

4.      Plan pielęgnowania i karta czynności pielęgnacyjnych

5.      Skala Barthel

6.      Karty obserwacji lekarskich

7.      Księga główna przyjęć i wypisów

8.      Książka wypadków

9.      Rejestr chorób zakaźnych

10. Zeszyt pracy lampy bakteriobójczej

11. Zeszyt kontroli wydawanych leków

12. Zeszyt porad i zabiegów pielęgniarskich

13. Zeszyt diet

14. Karty szczepień

15. Karty usprawniania terapeuty

16. Karty usprawniania rehabilitanta

17. Zeszyt pracy psychologa

18. Zeszyt pracy zespołu terapeutycznego

19. Książka raportów pielęgniarskich.

Zakład posiada księgę główną, do której wpisywane są dzieci przy przyjęciu do zakładu oraz przy wypisie.

W 2004 r. przebywało w zakładzie 130 dzieci. Obecnie przebywa 38 w wieku od 5 do 17 lat, w tym 11 dziewcząt i 27 chłopców.

Obecnie na przyjęcie do zakładu oczekuje 13 dzieci. Okres oczekiwania na przyjęcie do zakładu wynosi 85 dni. Wynika to z podpisanej umowy z NFZ, przewidującej średnio 32 osobodni na rok.

 

2.4) Gospodarka lekiem

Zakład zaopatruje się w leki w Aptece B. Onieszczuk w Siemiatyczach - na podstawie zamówienia wystawionego i podpisanego przez lekarza i dyrektora zakładu. Dostarczane do zakładu leki wciągane są do kontroli leków a następnie wg potrzeb wydawane są do gabinetu zabiegowego. Leki przywiezione znajdują się w oddzielnej szafie zamkniętej na klucz, natomiast leki psychotropowe są dodatkowo umieszczane w kasetce przymocowanej na stałe (w szafie z lekami) i zamykanej na klucz. Termin ważności leków sprawdzany jest systematycznie. Leki podaje się dzieciom zgodnie z kartą zleceń lekarskich.

 

Podsumowanie i wnioski

1.      Przygotowując dokumentację przetargową należy uwzględnić w SIWZ istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli zamawiający wymaga od wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach (Art. 36, ust. 1, pkt 21 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych),

2.      Mając na uwadze różnorodność występujących schorzeń, niezbędne byłoby zakupienie do Zakładu w miarę pozyskiwania środków finansowych:

- systemu higieny zintegrowanej,

- inhalatora ultradźwiękowego,

- lampy bezcieniowej.

 

Dyrektor Szpitala został poinformowany o przysługujących mu uprawnieniach:

1. Jeżeli przed podpisaniem protokołu kontroli kierownik jednostki kontrolowanej lub główny księgowy zgłaszają zastrzeżenia, co do jego treści, kontrolujący dodatkowo bada zasadność tych zastrzeżeń i w uzasadnionych wypadkach uzupełnia lub koryguje protokół.

2. Jeżeli kierownik lub główny księgowy jednostki kontrolowanej odmawiają podpisania protokołu kontroli, są obowiązani złożyć pisemne wyjaśnienie przyczyn odmowy.

3. Protokół kontroli, którego podpisania omówił kierownik jednostki kontrolowanej, podpisuje kontrolujący, czyniąc w protokole wzmiankę o odmowie podpisania protokołu.

4. Odmowa podpisania protokołu nie stanowi przeszkody do wszczęcia postępowania pokontrolnego.

 

                                                                                                                                              Dyrektor Zakładu

                                                                                ............................................

 

                                                                                     Główny Księgowy

Podpisy osób kontrolujących:                                                                                                ............................................

                                                                                                                                         

1)............................................

2)............................................

3)............................................

4)............................................

5)............................................

6)............................................

Powrót na początek strony